Verdient zo iemand een eigen paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Verdient zo iemand een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:18

komen we maandag op het landje aan waar onze paarden de zomermaanden verblijven aan weten we niet wat we zien bij de fjord op het land!!

het zit zo ons weiland grenst aan een ander weiland met een sloot en daarover een soort betonnen bruggetje met een hek!
maar omdat de eigenaar het niet wil stond er schrikdraad voor het bruggetje zodat de paarden niet met elkaar kunnen neuzen!
maar er staat geen stroom op.

nu is het volgende gebeurd:
de fjord bij ons op het land heeft chronische last van zomereczeem. dus jeuk!! veel jeuk!
maar hoe veel een mens ook van een paard kan houden. de eigenaresse wil hem perse niet op stal hebben de zomermaanden (dit zijn haar woorden). alhoewel ze hem wanneer hij op stal staat veel en veel beter kan behandelen!!!

(het is sowieso al een heel zielig verhaal want ze rijd zelf maar 2a 3 keer in de week in de binnenbak, want buiten durft ze niet, paardje doet trouwens nog geen vlieg kwaad en zet geen stap verkeerd!! hij komt van september tot juni niet naar buiten dan gaat hij naar het land, groeit vierkant dicht en in september gaat ze een keer kijken of tie nog leeft!)

maar goed op de maandag avond dat wij aankwamen bij het land zagen we dat de fjord stok en stok kreupel liep aan zijn achterbeen!
wat blijkt nou te zijn gebeurd.. hij heeft het schrikdraar weggeduwt om te kunnen schuren tegen het hek. nu is hij blijkbaar teveel opzij gaan staan en is van het betonnen bruggetje afgesodehannest!! dat beest heeft dar onderstboven in de sloot gelegen en met zijn achterbeen issie blijven hangen aan het bruggetje

hioj heeft dus nu aan zijn achterbeen een enorme snee, heel diep eng en vies zag het eruit. er kwam al allemaal gele troep uit en het stonk vreselijk!

wij de eigenaresse opgebeld van joh je moet hier even een dierenarst naar laten kijken ja toch???
nee hoor zegt ze daar begin ik dus niet aan!
volgende avond komt ze aanlopen met: ik ga hem even wassen met antibiotica. nou ja oke lekker optijd maar goed ze doet er iets aan!
1 keer gewassen verder heeft ze er nog steeds niks aan gedaan!
dat beest loopt onwijs kreupel en sterft van de pijn en de jeuk eraan!

vandaag is het vrijdag en ze heeft en nog steeds niets aan gedaan geen veearts niets!!

VERDIENT ZO IEMAND EEN EIGEN PAARD???????????????????????
IK VIND VAN NIET!! Boos!


[edit Chica; caps lock uitgezet in titel]

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw


Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:21

Nee zo iemand verdient dus echt geen eigen paard

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:22

Dat ze hem niet op stal wil hebben in de zomermaanden kan ik wel begrijpen ... dat paard staat dan ook te stikken in zijn stal
Maar die wond ... daar had ik toch wel even de DA bij gehaald Verward

لا شيء يدوم

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:22

wat een raar mens dan zeg.. waarom heeft ze in Godsnaam een eigen paard !

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:23

Als het zo erg is had ik allang de DA erbij gehaald.. En nee die verdiend geen eigen paard..

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:26

Alacairion schreef:
wat een raar mens dan zeg.. waarom heeft ze in Godsnaam een eigen paard !

idd vroeg ik me ook al af

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:26

Als het idd echt zo vreselijk was, zou ik zelf de DA erbij halen. Wat sneu voor zo'n beestje!
Ik heb zelf een paardje met zomereczeem, en vind dat ze wel naar buiten moeten kunnen, maar dan met Boett-deken op, dat werkt!


bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:27

Bel de dierenbeschermijng en leg het verhaal uit misschien kunnen zij contact met haar opnemen en laat ze misschien wel nar kijken.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:27

vreselijk is het allemaal!!

want de fjord is nu ook het pispaaltje van de kudde dus heeft het helemaal geen leven!!
en toen we voostelden om hem terug naar huis te halen zei ze:
NEE IK WIL HEM NU ABSOLUUT NIET NAAR HUIS HEBBEN!! daar wil ik in de zomer geen tijd aan besteden!!!

erg toch!! gewoon mishandeling/ verwaarlozing al zeg ik het zelf!!

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:29

de dierenbescherming is mischien wel een idee... misschien dat dan haar oggen open gaan want die wond is enorm aan het ontsteken!!

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:29

Als ze een snee hebben haal ik er zeer zeker een DA bij. En als het gaat ontsteken dan stond hij allang in Utrecht. Een paard met zomerexceem ga je toch ook proberen te behandelen? Als je niet meteen aan een Boett deken wilt beginnen, kun je ook andere middelen eerst proberen...

Het ziet er naar uit dat er helemaal niets gedaan wordt! Boos!

Je suis Charlie.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:32

Het is echt vreselijk. De gele smurrie loopt eruit.
Dat beestje had vorig jaar om deze tijd al geen manen en staart meer maar omdat hij nu niet kan schurenen dus barst vande jeuk gaat hij een andere uitweg zoekn denk ik.
Maar volgens de eigenaar is hij allergisch voor stof, gras zand en noem maar op.
Ze heeft gewoon geen zin om tijd in dat paardje te steken. IK VIND HET ZO ZIELIG

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:00

DIERENBESCHERMNING!!!!!!!!!!!!!!
Als die contact met dr opnemen schrikt ze misschien en gaat ze aan de slag!

Freedom's just another word for nothing left to lose

Cezanne

Berichten: 49
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:01

NEEEE!!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:03

Ik zou eens gaan luisteren of de dierenbescherming er niks aan kan doen hoor! Het paard zo laten verder lopen met dat been kan helemaal niet!!!!!!!!!!!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:10

Cezanne schreef:
NEEEE!!


Wat nee?
Ja!

De dierenbescherming heeft misschien een beetje overwicht over het mens.......

Freedom's just another word for nothing left to lose

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:17

Als het idd echt zo vreselijk was, zou ik zelf de DA erbij halen. Wat sneu voor zo'n beestje!
jah dat zou k ook doen!!!

en toen we voostelden om hem terug naar huis te halen zei ze:
NEE IK WIL HEM NU ABSOLUUT NIET NAAR HUIS HEBBEN!! daar wil ik in de zomer geen tijd aan besteden!!!

heb je zelf een stal???
dan doe je hem daarin en miss als ze dan denkt waar is mn paard dat ze dan gaat nadenken? Schijnheilig
dit is gewoon erg k had er allang wat aan laten doen.

xx jeesica

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:19

wat sneu zeg voor dat beesie!
en die eigenaar mag van mij naar de hel vliegen,
ik zou naar haar ouders gaan en zeggen hoe slecht zij voor dit beesie zorgt

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:22

Het probleem is dat het paard van dat mens is, dus je kan hem dan toch niet zomaar meenemen. Verward Dan kan je nog worden aangeklaagt ook, zomaar een paard jatten; om welke reden dan ook.

Ze kan beter zo'n boett deken voor 'm kopen, dan hoeft ze er zelf verder niks aan te doen toch? Ze zou in ieder geval zeker de dierenarts erbij moeten halen met die wond!! Waarom heeft ze uberhaupt een eigen paard? Kan zo iemand niet beter lessen nemen op een manege ofzo? Verward

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:27

Wat raar cezanne wat bedoel je met neen JAAAAAAAAAA je laat zo,n beestje toch niet aan zijn lot over je moet alles proberen voor dat arme dier.De dierenbescherming is er toch voor.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:29

waarschijnlijk kan de dierenbescherming hier niets aan doen...
het beestje heeft eten, en water (desnoots uit de sloot)
tegen worrdig moeten we al heel blij zijn als ze er iets aan doen als een pony gewoon loopt te verbranden in een weiland zonder schaduw... en dan nog kan een eigenaar zeggen dat ze hem op het heetst van de dag op stal doet...

ik vind echt dat er nieuwe regels gemaakt moeten worden!

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:31

bol schreef:
Bel de dierenbeschermijng en leg het verhaal uit misschien kunnen zij contact met haar opnemen en laat ze misschien wel nar kijken.

inderdaad. Dat lijkt mij ook het besten.

Ubbie
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:37

Nee absoluut niet.
Echt super sneu voor dat beestje.

Pluk de dag!!!

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:39

Nee, zo iemand verdient geen paard.
Zoals hierboven staat: DB bellen! Meer kun je niet doen...

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:08

Ze heeft de DA erbij gehad. Deze gaf aan dat het niet te hechten was en dat het gewoon aan de lucht moest genezen.

Verder is ze elke dag met de fjord naar de boerderij gegaan om zn been af te spuiten, schoon te maken en antibiotica te geven.

(overigens is het niet de bedoeling telkens een nieuw account aan te maken op Bokt, als je het oude wachtwoord bent vergeten dan kun je een nieuw wachtwoord vragen Knipoog ).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SassyMoon, Valentinotje en 87 bezoekers