Spaanse rijschool---?> wie is er geweest??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
lufyadjin

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-04-04

Spaanse rijschool---?> wie is er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 13:13

Hoihoi
ik ga in de zomervakantie naar hongarije, en dan gaan we via Wenen!
Dus dan wil ik zekers ff langs de Spaanse rijschool, maar hoe zit dat eigenlijk, kan je het bezoeken...
Als je r bent geweest laat dan ffies een verslagje berichtje 8er OK dan!
xxies...



Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:58


_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:00

Ik ben niet in Wenen naar die rijschool geweest, maar wel in Spanje Lachen
Ik weet niet of je daar iets van wilt weten?

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:39

ik ben er nog nooit geweest maar lijkt me wel erg gaaf ben wel benieuwd van mensen die er geweest zijn hoe het was

............

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:10

Mmmm wij zijn er toen wel geweest toen we in Wenen waren, maar ze zijn 's zomers vaak op tournee zeg maar, dus dan is er vrij weinig te zien Lachen Dus check dan wel ff of ze er ook daadwerkelijk zijn, voor je voor een gesloten deur staat!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:12

Ik ben geweest dat ze hier in Ahoy hebben opgetreden, vond het zwaar tegenvallen.

Trouwens is het erg moeilijk om kaarten te krijgen voor een voorstelling, die zijn meestal ver van tevoren uitverkocht. Dus wat je kunt gaan bekijken is het oefenwerk.

Je moet er trouwens ook rekening mee houden dat ze in de zomermaanden (Augustus geloof ik) een maand dicht zijn, dan hebben de paarden en ook de ruiters vakantie. Dus dan kun je er ook niet in.

Je suis Charlie.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:26

In 1996 ben ik er geweest, heb toen een training bijgewoond. Was leuk om daar eens binnen te kijken, echt waanzinnig mooi. De training op zich stelde niet heel veel voor, maar de ruimte is echt prachtig.

Waarom vond je de voorstelling tegenvalen Cassidy?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:34

Wij zijn laatst een midweek in Wenen geweest en hebben de Spaanse rijschool ook bezocht. Je kan tussen 10 en 1 de ochtendtraining bijwonen. Op sommige dagen kan je een rondleiding door de stallen krijgen, daar moet je wel snel bij zijn, want het is snel volgeboekt. De rondleiding was niet spectaculair, maar wel leuk om eens gezien te hebben.
Forgraferen tijdens de training is niet toegestaan en in de stallen mag het ook niet...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tijdens de zomer zijn ze inderdaad dicht.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:46

Naz schreef:
Waarom vond je de voorstelling tegenvalen Cassidy?


Je zou zo denken dat de paarden al het nodige hebben meegemaakt, niet meer schrikken van de flits, mensen die langlopen, van harde muziek en dergelijke, maar dat is dus niet zo. De paarden waren erg schrikkerig (en dit was niet de eerste dag van de voorstelling). Tijdens onze voorstelling brak er een neusriem van een van de hengsten, en de ruiter was hem meteen helemaal kwijt. De paarden beleven schrikkerig gedurende de hele voorstelling. De paarden misten Schwung, van dansen viel er weinig te zien, het was geen galopperen meer maar draloperen (voorbenen galop, achterbenen stapten gewoon mee). Er liepen een paar paarden tussen met een duidelijk doorgezakte rug, de paarden zagen er stijf uit...nee ik was niet overtuigd.

De paarden worden bij de Spaanse Rijschool sinds tijden op dezelfde klassieke manier beleerd en er is geen ruimte voor vernieuwing of andere aanpak van opleiding. Paardrijden evolueert nog steeds, om jezelf bewust alleen maar met de oude manier bezig te houden, om op die manier te trainen en te rijden, is stilstand. En aangezien stilstand achteruitgang is...

Ik heb wel eens gehoord dat ze alleen de beste paarden meegeven op de tournee, en dat er mensen zijn die hun beklag deden dat de voorstellingen thuis daar kwa niveau onder zouden lijden. Als dat wat ik gezien heb echt de beste paarden waren, dan heb ik mijn twijfels over het niveau van die Rijschool.

Als voorprogramma hadden we toen Jazz die een kur deed met een danseres...dat plaatje was mooier dan de hele voorstelling erna. En nee, ik ben geen Jazz fan...dit komt uit het diepst van mijn hart.

Je suis Charlie.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:56

ikke!!
en het was heeel gaaf!!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

lufyadjin

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 10:12

thnxx voor alle reacties ik hoop niet dat t tegenvalt..

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:43

Ik ben er ook geweest maar dat in 1995 in Ahoy. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo heel veel meer van afweet....

maar veel plezier!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:53

Ik heb ze in Ahoy gezien, bij de NBVR kreeg door hun zoveeljarig bestaan toen gratis kaartjes. Vond het toen een mooi gezicht, maar herken ook wel wat in het bericht van Cassidy.
Ben trouwens ook in de zomer eens naar Wenen geweest en wilde toen ook daarheen, maar toen waren ze in de zomer dicht. De paarden hebben dan ook 'vakantie'.

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Jolanda28
Berichten: 73
Geregistreerd: 21-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:03

Een paar jaar geleden ben ik naar een training wezen kijken. Daar moest je dan wel een kaartje voor hebben en die trainingen zijn op bepaalde dagen en uren. Ik had dat kaartje in Nederland al besteld en betaald via het Oostenrijks verkeersbureau. Ik weet niet of je het ook ter plaatse kan kopen. Het was heel mooi en ik heb genoten. Ook omdat er paarden bij waren die het nog moesten leren en nog niet aan echte voorstellingen toe waren. Echt de moeite waard.

Een uurtje op rug van een paard is goud waard.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:59

TeamSpirit schreef:
ikke!!
en het was heeel gaaf!!


ben jij in wenen geweest danique? Of bdoel je die show in ahoy??


Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:52

Mijn opa en oma zjin er geweest Haha! Haha! en hoewel zij geen paardenliefhebbers zijn (niet dat ze paarden haten, begrijp me niet verkeerd) vonden zij het toch erg leuk!!! Clown

kellyy is een stoel
een stoel is een pablo
pablo is cool

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:54

Suusiej schreef:
ben jij in wenen geweest danique? Of bdoel je die show in ahoy??


Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling



haha oke. ben idd niet bij de school in het echt geweest maar bij de tentoonstelling. me ouders zijn er wel geweest het het is daar heel gaaf hoorde ik.
allez zo perfect wauh!!


hoe kom je trouwens bij dat bovenste zadel op de foto?

Teamspirit... Je bent een toppertje!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:41

KarinvdM schreef:
Wij zijn laatst een midweek in Wenen geweest en hebben de Spaanse rijschool ook bezocht. Je kan tussen 10 en 1 de ochtendtraining bijwonen. Op sommige dagen kan je een rondleiding door de stallen krijgen, daar moet je wel snel bij zijn, want het is snel volgeboekt. De rondleiding was niet spectaculair, maar wel leuk om eens gezien te hebben.
Forgraferen tijdens de training is niet toegestaan en in de stallen mag het ook niet...
[image]
[image]
[image]
Tijdens de zomer zijn ze inderdaad dicht.


je mocht gen foto's maken chrijf je... hoe kom je dan toch aan foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:59

Ik ben ook in Ahoy geweest en van wat Cassidy allemaal noemt was totaal geen sprake. Ik ben op de tweede dag geweest en het was een waar spektakel. Helemaal super.
De kwaliteit van de show was uitmuntend. Van paarden met een doorgezakte rug en schrikkerige paarden was totaal geen sprake.
Ik denk dat het er ook aan ligt met wat voor instelling je ernaartoe gaat.
Als je iets te zeiken wilt hebben vind je altijd wel iets. Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:24

Hoi, Ik ben in de Ahoy geweest maar ben ook vorig jaar en paar dagen afgereist naar Wenen waar ik 2 x een buitenshow heb mogen zien. Deze show was echt een topper,in de avond, buiten en voor het Zomerpaleis van Keizerin Sisi, echt geweldig! (ben toen ook in de stallen geweest en heerlijk met de hengsten mogen knuffelen Lovers een wereldervaring!)

Ten tijden van deze voorstelling liepen de paarden echt toppie, viel niets op aan te merken terwijl ik dat wel vond in de Ahoy (veel hang en trekwerk!) maar in Wenen dus niet. Vanwege de shows en de renovatie van de Spaansen rijschool zelf waren de stallen in Wenen dicht en kon je die dus ook niet bezoeken.

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:34

KarinvdM schreef:
Forgraferen tijdens de training is niet toegestaan en in de stallen mag het ook niet...


hoe kom je dan aan die fotos?

Like a shooting star

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:11

Jolanda28 schreef:
Ik weet niet of je het ook ter plaatse kan kopen.


dat kan.. ik heb het ter plaatse gekocht, ben s winters geweest. het is leuk om te zien, maar zoals al gezegd zijn de ideeen verouderd en wordt er niet met veel impuls gereden Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:17

Sorane schreef:
Ik denk dat het er ook aan ligt met wat voor instelling je ernaartoe gaat.
Als je iets te zeiken wilt hebben vind je altijd wel iets. Knipoog


Misschien. Of je gaat er inderdaad met te hoge verwachtingen heen, die de beste rijschool van de wereld helaas niet waar kan maken. Het niveau van voorstelling wat ik daar heb gezien zie ik op de gemiddelde wedstrijd. En ik was beslist niet de enige die er zo over dacht. Als je op bokt zoekt kom je de nodige topics daarover nog tegen.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:18

Cassidy schreef:
Misschien. Of je gaat er inderdaad met te hoge verwachtingen heen, die de beste rijschool van de wereld helaas niet waar kan maken. Het niveau van voorstelling wat ik daar heb gezien zie ik op de gemiddelde wedstrijd. En ik was beslist niet de enige die er zo over dacht. Als je op bokt zoekt kom je de nodige topics daarover nog tegen.



De avond dat ik er geweest ben was het erg goed. Over de andere avonden kan ik geen oordeel geven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:26

Dan vind ik het knap dat je wel kunt oordelen dat ik zeik (en dat maak ik er uit op)
Ik had me die avond verheugd op een leuke avond uit, had niet teveel verwacht maar het viel gewoon vies tegen.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, BritHittepit, Gigixponys, J30d, laura22, Unicorn79 en 153 bezoekers