Gescheurde pees...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irishcoffee

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Gescheurde pees...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:54

Zo`n drie weken terug is Tanja (de fjord die ik altijd rijdt) op een marathon door d`r been heen gegaan toen ze uitgleedt. Dus is ze niet verder gekomen dan de derde hindernis. Maar... drie weken later was ze nog kreupel dus er zijn foto`s van gemaakt. En wat blijkt nu... d`r pees is gescheurd Huilen Dit betekent voor d`r dat ze 6 maanden op stal moet staan (!) en daarna nog eens 6 maanden niets mag doen

Pfff t zit niet mee Verdrietig Ik zou juist ook net privéles met d`r gaan volgen dus dat gaat ook niet meer door. Het is helemaal erg voor d`r baasje, hij reed twee-span en toevallig is het andere paard ook ziek geworden...
Ik hoorde dat er wel plannen zijn om d`r nu te laten dekken.
Toevallig nog mensen die ervaring hebben met gescheurde pesen Verward ?

***Speachless***


Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:20

jeetje, ik heb geen ervaring ermee maar tis wel rot zeg Verdrietig dus ze moet nu een jaar rust hebben en nix doen??

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:23

nee geen ervaring mee maar wil je ff sterkte wensen

Bart..we zullen je missen r.i.p

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:44

de mijne is net weer onder het zadel...

ik heb hem toen laten opereren aan die pees..het ziet er nu allemaal goed uit...
beterschap voor je paardje!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:48

sterkte met je paardje... een jaar rust... het is wel lang maar als het weer helemal goedkomt...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:45

Sterkte voor jou en je paardje !
Peesblessures zijn geen pretjes,wij hebben ook een keer ruim een jaar met een paard met peesblessure gelopen,in de opbouw is het weer fout gegaan,dus doe echt geen overhaaste dingen!
Lundi


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:08

Mijn oude vz paard heeft hetzelfde gehad afgelopen winter... liep in de bak, struikeld en staat vervolgens steen kreupel weer op, ook de pees gescheurd Scheve mond
Ze heeft een paar maanden boxrust gehad, toen konden ze beginnen met aan de hand stappen en momenteel staat het paard overdag wel in de wei maar en kan nog niet mee gereden worden.
Ze verwachten dat dit pas begin winter weer zou kunnen.
Wel zijn er tussendoor alweer foto's gemaakt en het heelt goed
Sterkte jij!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:33

Heelveel sterkte en beterschap voor je paard!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Irishcoffee

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:16

Bedankt voor de reacties!
Citaat:
de mijne is net weer onder het zadel...

ik heb hem toen laten opereren aan die pees..het ziet er nu allemaal goed uit...
beterschap voor je paardje!!


Fijn dat het weer goed gaat nu !
Heeft het lang geduurd?

***Speachless***

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:22

Ik heb helaas wel ervaring met peesblessures Scheve mond Miro had een gat in de interossius (ofwel, tussenpees). We zijn 2 jaar bezig geweest om dat weer goed te krijgen en toen we eenmaal mochten beginnen met opbouwen verzuurde hij in het linkerachterbeen en liep toen op 3 benen....en Emmeloord maat denken dat het heel iets anders was....9 dagen mijn paard daar gelaten en toen mee naar huis terwijl ze me helemaal niets konden beloven of het nog in orde zou komen Verdrietig Ik had hem toen al opgegeven totdat de chiropraktor Ingrid Kuipers uit Hilversum hem onderzocht en dus op doodnormale verzuring uitkwam Gelukkig was dat een kwestie van longeren over cavaletties en veel en lang rijden, nu heeft hij weer genoeg spieren en verzuurd hij niet meer

**Look where all this talking got us baby!!**

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:24

Bij ons op stal heeft een paard een gescheurde pees gehad. Met het beestje is zeker een jaar niks gedaan, maar hij is er wel weer bovenop!
Het komt wel goed meis, al is het even moeilijk.

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:56

ik heb bij mijn paard een kijkoperatie laten doen, daaruit bleek dat hij een ondiepe scheur had van 4 cm in zijn pees,en in zijn ligament zaten een paar scheurtjes, deze hebben ze toen allemaal schoon gemaakt en hij moest daarna op rust.

hij heeft 6 maanden boxrust gehad,en daarna 7 weken weidegang, nu is hij 2 weken onder het zadel, heel rustig aan, zijn been blijft heel mooi dun,nog wel...ik hoop dat het goed blijft gaan.

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:13

Jeetje iris
Wat rot voor je
Ik vindt het echt rot voor je en voor tanja natuurlijk Bloos!
en al helemaal rot dat je ent privelessen zou nemen met der.. ik vindt jullie zo een leuk stel samen Haha!

Nou meid Sterkte Dikke Kus
Dyantha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers