Screen-scraping? (technisch vraagje)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Screen-scraping? (technisch vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 11:23

Citaat:
screen-scraper is a tool used to extract data from web sites, and consists of two main parts. The first is a proxy server that can be run locally in order to view in plain text the contents of both HTTP and HTTPS requests and responses as they pass between a web browser and server. The second is an engine that can be easily configured to extract information from web sites, handling such tasks as authentication to a site, following redirects, and automatic handling of cookies. Special patterns, which can optionally make use of regular expressions, are used to identify and extract data. An embedded scripting engine is included so that extracted data can be manipulated, written out to a file, inserted into a database, etc. screen-scraper is written in Java, and has been tested on Mac OS X and various flavors of Linux and Windows.


Ik kan best een beetje Engels, maar hier wordt ik niet heel erg veel wijzer van (ben niet zo technisch aangelegd als ik had gehoopt). Kan iemand mij uitleggen wat dit precies is en hoe ver ik ernaast zit als ik zeg dat dit 'dus' gebruikt kan worden voor het hacken van sites/mensen etc? Is dit iets wat bijv. door een virus oid in je computer komt en vervolgens gegevens verzamelt? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Iemand?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:39

Nope. Screen-scraping houdt in dat een programma data van een site haalt en die opbouwt tot een andere vorm. Voorbeeltje is b.v. een programma dat data van www.tvgids.nl haalt door de HTML uit elkaar te trekken en dat vervolgens omzet in b.v. een lijstje met alleen de dag/tijd dat Charmed op TV komt Lachen Heeft dus niets met hacken te maken. Of ja, hoeft niets met hacken te maken te hebben. Natuurlijk kan je een screenscaper in een virus inbouwen die in de gaten houdt welke sites een user opent.