afstammelingen van Purioso of Hamlet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

afstammelingen van Purioso of Hamlet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 11:27

Hey,

Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen afstammelingen hebben van: Purioso en Hamlet. Ben ik namelijk wel benieuwd naar. Zouden jullie dan please willen reageren?! Dan kunnen we namelijk verhalen en foto's uitwisselen en dan vergelijken.

Doegies Party!!


[Edit] titel [/edit]


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 12:34

hoi silly
wij hebben geen hamlet of purioso maar aangezien hamlet bij joop ter dekking staat, en je ook gribaldi's en horse la loi 's op stal hebt staan vroeg ik me af of je ook op de hengstenshow van joop van uytert komt?
groetjes jeannette

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 13:22

Ken wel wat afstammelingen van Hamlet, dat wel. Zijn mooie paarden vaak om te zien. En lopen kunnen ze ook.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 18:42

Hey Gribaldifan,

Wanneer is die Hengstenshow, zou wel graag willen komen kijken. Weet alleen niet of ik daar wel tijd voor heb. Maar misschien dat ik tijd vrij kan maken?

Doegies
Party!!

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 18:45

Hey Desiree,

Heb je misschien foto's van deze paarden? Ben namelijk wel nieuwsgierig! En ze kunnen zeker goed lopen plus dat ze ook nog eens leergierig zijn. In ieder geval dat is mijn ervaring tot nu toe. Ken er een paar en ze zijn allemaal even braaf. Ook die van mezelf. Ik hoor het wel hor.

Doegies
Party!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 19:59

Purioso heeft altijd op de Puriosohoeve ter dekking gestaan. De eigenaar hiervan is Jan Brouwer en die zat in Marum. Ik weet niet of hij daar nu nog staat, maar voor meer infornatie kun je het beste bij hem zijn.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:53

Purioso leeft niet meer, die is geloof ik zo'n 2 jaar geleden overleden. Hamlet staat bij Wim Cazemier in Nuis, heb mijn paard erbij gehad 2 jaar geleden, maar helaas gust gebleven.
We hebben bij ons op stal een Hamlet gehad, een heel mooi (groot) paard, super bewegen. Helaas is deze vorige maand afgemaakt.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 21:27

Hengstenshow

Donderdag 28 maart Aanvang: 20.30 uur
&
Zaterdag 30 Maart Aanvang: 20.30 uur

dus je kunt nog een avond kiezen ook!
ik weet nog niet wanneer is ga! ligt eraan waneer de meeste bekenden gaan!
denk op zaterdag groetjes jeannette
ps entree gratis en er komen een hoop toppers!
ook horse la loi en hamlet en waarschijnlijk ook nakomelingen van deze hengsten en wat dacht je van gribaldi en edward gal en stravinsky met suzanne of krack c en anky!!
groetjes jeannette
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 24-12-10 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek achternaam verwijderd

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 21:31

hamlet met arnold boerkamp
Afbeelding

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 21:39

Hey

Hardstikke bedankt voor jullie reakties, ik wist inderdaad al dat purioso niet meer leefde (tenminste, ik had het idee omdat je helemaal nix meer van hem hoorde). Ik heb zelf al wat info en foto's van hem, maar ik zou graag ook reakties van mensen willen die zelf of een Purioso of een Hamlet hebben.
En Naz, jouw berichtje snap ik nie helemaal. Heeft jou paard daar gestaan? Want dat is natuurlijk wel gaaf! En wat bedoel je met gust? Als je dat ff zou willen uitleggen dan snap ik het wat beter. In ieder geval Thanks

Doegies Party!!

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 21:41

Hey Gribaldifan,

Hardstikke bedankt ook voor je foto enzo, maar waar is die Hengstenshow? Of is dat nou een stomme vraag?! Lijkt me wel onwijs gaaf, moet alleen m'n ma ff overhalen. Maar dat komt wel goed. Hoop ik?!

Doegies Party!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:03

hoihoi

gust betekend dat de merrie niet drachig is dus gust!
ook wel leeg genoemd.
De hengstenshow is in heerewaarden dat is niet zo ver van den bosch
bij hengstenhouderij van uytert
anders kijk maar eens op http://www.uytert.nl
daar vind je alle info over de hengsten die daar ter dekking staan en foto's stamboom etc van hamlet!
groetjes jeannette

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:10

Ik ken iemand van de club die een purioso heeft,
Sorry dat ik t zeg maar echt géén mooi paardje.
Dit kan natuurlijk ook liggen aan de moeders kant! Lachen
Hij is verder wel makkelijk te rijden en fijn in de omgang

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 01:01

he hallo
ik heb een wellington x purioso
en een sammartini x hamlet
groetjes

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 08:45

Ok thanks, wist echt niet dat gust betekende dat de merrie niet drachtig was. Maar dat weet ik dan ook weer! En ik zal wel ff kijken op die site.

En Carlijn, jammer dat het niet zo'n mooi paardje is. Die van mij vind ik wel mooi als ik hem onder het zadel heb, maar op stal zou je er denk ik zo voorbij lopen. Hoewel hij wel een hele mooi uitstraling heeft en nog eens best groot is (1.76). Maar hij is niet altijd een van de makkelijkste ook niet in de omgang. Daar bedoel ik niet bij dat hij gemeen is of zo. In tegendeel maar hij is altijd best druk met poetsen enzo. Is het een paard wat jij kent toevallig een vos?

Kojack, das ook toevallig dat die lijn erbij in alle twee de paarden zit. Lando: is purioso x pion x magneet en Otto: is hamlet x Dublin x Roemer.


Doegies Party!!


Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 08:47

Sorry, maarre daar ben ik weer

Kojack, heb je misschien foto's die je kan laten zien. Zou ik wel gaaf vinden.

Ok

Doegies
Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 09:35

Ik heb geen foto's van die paarden maar kan ze wel omschrijven: donkerbruin, veel massa, elegant in hun gangen in tegenstelling tot je van hun massa zou verwachten en ze hadden een mooie bles.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 11:25

Mijn paard heeft inderdaad een paar keer bij Wim Cazemier (en dus ook bij Hamlet Knipoog ) op stal gestaan, maar zo bijzonder is dat niet hoor...

Ik ken trouwens ook zat Purioso's, op mijn huidige stal staan er een stuk of 6 denk ik, over het algemeen heel verschillende types.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 13:22

Ik zal eerdaags weleens foto's van mijn paardjes erop zetten, maar heb zoiezo geen idee hoe ik dat moet doen. Heb het al een btje geprobeerd maar het lukt nog niet echt!

Otto (Hamlet) is juist best wel fijn gebouwd en niet zo heel erg groot (1.70). Het lijkt groot maar hij toont kleiner. Hij is wel super braaf en pakt alles heel snel op. Hij heeft hiervoor alleen maar gesprongen en eigenlijk nix met dressuur. Hij kan nu al aardig wat, maar dat komt ook omdat hij zich laat bewerken. Niet altijd hor, want hij kan ook knap lastig zijn als hij eens geen zin heeft. Maar het moet wel een btje een uitdaging blijven. Ben nu een keer met hem gestart in het B en we waren meteen 2x 2e met 156pn en 159pn. Dus best netjes, alleen ging hij de 1e proef over het hekje heen. Ik er weer aan de andere kant overheen gegaan en gewoon vrolijk doorgereden. A fijn, was wel ff lachen. Hij heeft inderdaad ook wel een mooie bles, het is trouwens een vos.

Jammer dat niemand geen foto's heeft, vind ik eigenlijk wel balen. En naz, dat lijkt me juist hardstikke leuk om daar te staan. Daar leer je toch best wel wat van? Dat lijkt me dan nog het leukste! Zou je nog wat meer over die Purioso's willen vertellen als je het niet erg vindt? Zitten ze hoog in de sport (bijv in het Z of zo) enz.

Doegies Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 15:16

Jurita is een Purioso!! Ik heb heel bokt doodgegooid met foto's van haar, dus moet je maar even zoeken, en in mijn profiel staat ze ook wel. Purioso nakomelingen zijn vaak ofwel grote vossen (vaak hengst of ruin) met veel massa ofwel kleine donkerbruine merries met fijne koppies (zoals Jur). Zo ken ik ze alleen maar en de man van de verzekering begon er ook al over, wel grappig.
Met Jur was ik trouwens Z1, maar ze heeft hoefkatrolontsteking en nu rij ik op een wat lager niveau, maar ze zit wel erg goed in haar vel.

Razinda is een Kroonjuweel x Purioso.

Jurita:

Afbeelding

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 17:43

Ik ben verliefd geweest op een jonge Hamlet hengst.
Was zover dat hij gekeurd werd voor de verkoop, en hij werd hardstikke afgekeurd, en dat op 2,5 jarige leeftijd. Wat heb ik gebaald zeg. Het was er eentje met flinke massa, en een hele mooi hals. voor een 2,5 jarige hengst was dit een prachtpaard met een super karakter !

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 22:27

Zo he, das wel balen. Nou maar hopen dat je nu wel een goed en leuk paard hebt!

Doegies
Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa en 53 bezoekers