hoeveel zaagsel /Flas strooisel nodig pw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

hoeveel zaagsel /Flas strooisel nodig pw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 20:47

hoi mijn vraag is hoeveel zaagsel of vlas strooisel gebruiken jullie pw in een stal van 3x3 en hoe vaak mesten jullie dan uit ?? en wat betalen jullie voor een baal ?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:54

zaagsel weet ik niet, ik gebruik in de winter vlas (in de zomer 24/7 wei)

Ik begin met 6 pakken vlas, lijkt veel, maar als je dat niet doet, heb je geen goede bodem.

Dan verder een halve baal per week, alleen ballen wippen, niet met een riek, maar met de hand (met handschoen Haha! ) of met een ballenwipper (sorry, zo heet zo'n ding, kan je kopen bij de BB/Welkoop).

Vooral niet in de bodem prikken en geen natte plekken willen weghalen, dan verstoor je het evenwicht van je bodem en gaat het stinken!

na 3 maanden schep je de bos leeg en begin je opnieuw.

Vlas is biologisch afbreekbaar, verdwijnt gewoon op de mesthoop na 6 weken, zaagsel verdwijnt nooit! Doen mestboeren ook moeilijk over!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:05

Per week ongeveer 1 baal van 20 kilo per stal. 1x per dag de drollen eruit (als ze veel op stal staan, 2x) en ong. 1x per twee weken de natte plek verwijderen.

Ik betaal momenteel (actie) 3.99 euro per baal vlas, dat is inclusief BTW.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:10

Ik gebruik vlas en elke week haal ik de plasplek eruit. Gooi er elke week 1 pak bij en begin met ongeveer 3/4 pakken.

Verder elke dag drollen eruit en glad maken.

Ik haal nooit de stal compleet leeg. MIjn paarden zijn netjes dus als je het zo doet hoeft dat niet. Als het soms wat te nat wordt schep ik er wat meer uit en gooi ik er een extra pak in maar dat hoeft eigenlijk nooit.

Heb ook een tijd om de twee weken de plas eruit gehaald maar dan haalde ik het niet met 1 kruiwagen per stal en 1 paard haalde de plek wat sneller open dus doe nu gewoon de plasplek eruit en dan nieuw pak erin dan blijft het mooier schoon.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:19

stro, elke dag twee plakjes..... dus ongeveer een pak per week..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:07

Op mijn stage moest ik de stallen met zaagsel 2x per week een pak erin doen. Hoeveel kilo dat was weet ik eigenlijk niet. Het was best zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:27

Thuis gebruikten we altijd zaagsel en hadden we boxen van 3x3 meter. Ik kwam meestal prima uit met 1 baal in de week en dan bleef het ook echt mooi schoon. Die baal deed ik doormidden en twee keer per week deed ik zo'n halve baal erbij. Verder mestte ik wel iedere dag uit.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:29

Ik gebruik ongeveer 2 plakken stro per dag Lachen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:30

ik de 1 baal in de week.
eigenlijk gooi ik er twee in en verschoon dit helemaal na twee weken.
het blijft het prima droog
elke dag haal ik wel de poep eruit