Verwaarloosde pony's, vervolg topic van 'Stalbles'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Verwaarloosde pony's, vervolg topic van 'Stalbles'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:23

Oké, nadat het topic wel heel erg vol werd, en dan binnenkort niet iedereen de foto's meer kan vinden, nu dus even een 'vervolg-topic'.
Hier is het voorgaande te lezen: [ITP] verwaarloosde pony's (mischien schokkende foto's)

En hier dan de foto's van afgelopen maandag:

Eerst het dode veulentje, zondags geboren, toen zag ik 'm in de wei liggen, en deze foto is dus van de dag erna

Afbeelding


En het groepje pony's wie eerst bij dat veulen in de wei stonden, en nu dus in het weitje daarnaast, moeder zal daartussen zitten... (veulen is leuke Appal, verder ook een mooi valkje en roantje)

Afbeelding


Mooi paardje op de dijk

Afbeelding


Leonie met mega-leuk Welshje

Afbeelding


De eerste pony wie we in het grote weiland tegenkwamen...

Afbeelding


Hij was zo blij dat ie ons zag, dat hij koste wat koste wilde opstaan...

Afbeelding


En deze ziet er dus in tegenstelling tot de vorige perfect uit!

Afbeelding


Maar ook kwamen we nog botten tegen...

Afbeelding


En nog wat hele leuke Welshjes

Afbeelding


En een mooi palominootje met prachtig valk-veulentje

Afbeelding


Onder deze merrie ligt ook een heel apart Appal-veulentje

Afbeelding


En deze merrie was ondanks een mooi veulen aan de voet niet bang of boos op me!

Afbeelding


Een groepje bij de bomen

Afbeelding


Ook met deze bonte gaat het al weer een stuk beter!

Afbeelding


Hier weer wat mooie omgeving -> zoek het veulen!

Afbeelding


En weer zo'n prachtig Welsh koppel

Afbeelding


Hier een indruk van bijna de hele kudde

Afbeelding


Deze twee proberen nog snel bij te komen om de groep te volgen

Afbeelding


En nog een van het in de rij staan om door de sloot te kunnen richting voer/bloed plaats

Afbeelding


Tot slot stond er 'in de buurt daar' nog een zebra-hengst! Heel leuk; met een ezel en een pony in de wei, en we konden hem zelfs aaien!

Afbeelding

Nou, jullie zien het, de pony's hebben het in ieder geval al veel beter gekregen, het wordt ook nu zelfs leuk ze daar te zien lopen, en we houden jullie natuurlijk op de hoogte!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:27

Ik vond het begin van je foto's wel een beetje zielig, maar gaandeweg vind ik dat ze er toch wel redelijk goed bij staan!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:29

haha die zebra ezel die is leuk,
en die pony op de 5e en 6e foto, wat erg zeg.....
en die op de 9e foto die stond in het vorige topic ook op de foto ofnie???
loopt die bonte ook weer goed????

echt super van jullie dat jullie dr werk van gemaatk hebben!!!!!

www.trimmerijemarije.nl

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:31

Ziet er een heel stuk beter uit!
Fijn om te zien dat jullie goed werk hebben geleverd! toppie...

(Ik wil de eigenaar absoluut niet verdedigen.. maar zo'n grote wei.. die loop je niet dagelijks door, misschien heeft hij het veulen over het hoofd gezien? De dag daarop was 't wel weg toch?)

Verder nogmaals een applausje voor jullie zelf!
Ziet er weer fijn uit.. Echt mooie beestjes lopen ertussen ja!

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:33

die laatste foto is leuk1
gelukkig dat de paardjes het al beter hebben gekrege!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:44

wat veel paarden! waar staan ze eigenlijk?
ik vind ze er best goed uitzien op die ene na dan....
die welshjes zijn egt leuk en die veulens!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:51

Jeetje wat een kudde zeg! dat weiland is inderdaad wel erg groot met erg veel paarden, zo'n dood veulen mis je niet zo 123 denk ik. wat doen ze met deze pony's eigenlijk?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:53

aah vind het heel erg zielig voor die paardjes (dood veulentje echt zo erg ) gelukkig hebben ze het nou goed.

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:57

Even antwoorden op de vragen:
Ze staan in Pannerden en omgeving, da's in de buurt van Arnhem.
Wat ze met die pony's doen: bloedtappen, ze zijn voor een bloedtapperij, in het vorige topic is daar meer over te lezen.
En dat veulentje, de andere pony's waren daarna ineens wel omgeweid, dus lijkt het me dat ook dat veulentje gezien is...
Tja, en verder hebben ze het echt veel beter; dankzij het goede werk van Leonie de DB in te schakelen, dus ben heel blij voor de pony's!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:09

Ik ben het heel erg met tyrza eens ...ik stond op het punt actienieuws in te schakelen maar als ik dit zo zie is er geen punt meer om zoveel paarden te verzorgen!....het zijn er zoveel hoe kun je zo'n dood veulentje er ook tussenuit pikken!, natuurlijk kun je wel bij de DB aangeven dat er bij sommige paarden ondervoeding is maar om heel de pers hier opaf te laten komen Nee! dat lijkt me geen goed idee!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:11

nou sorry hoor maar je gaat paarden tog niej so mishandelen belachelijk!!!!!!!:@

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:30

Het echt niet echt mishandelen...het is slecht onderhoud! die man moet meer personeel aannemen als die dit nog een beetje goed wil laten verlopen! want een dood veulentje in een weiland kan niet omdat je er geen goed overzicht meer van hebt!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:36

wow gelukkig ziet er goed uit nu!!!

Niet alelmaal maar beter als vorige foto's!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:02

in zulk groot land kan het wezen dat je een veulen niet ziet, maar die man heeft dan ook geen goede controle over zn paarden en doet het alleen om het geld, nou dat vind ik toch wel een beetje niet kloppen, zijn bloedtapperijen legaal of illegaal in NL???? ik heb dr namelijk nog nooit van gehoord en waar gebruiken ze het bloed voor dan??

www.trimmerijemarije.nl

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:20

wat heeft dat witte welshje om zijn nek zitten. dat veulentje vind ik echt zielig

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:25

Bij die wei waar die zebra staat daartegenover Staat toch een huis als je daar de weg over steekt?? Daar zijn al die ponys van

www.dressuurstalseren.com


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:41

Buster schreef:
Even antwoorden op de vragen:
Ze staan in Pannerden en omgeving, da's in de buurt van Arnhem.
Wat ze met die pony's doen: bloedtappen, ze zijn voor een bloedtapperij, in het vorige topic is daar meer over te lezen.
En dat veulentje, de andere pony's waren daarna ineens wel omgeweid, dus lijkt het me dat ook dat veulentje gezien is...
Tja, en verder hebben ze het echt veel beter; dankzij het goede werk van Leonie de DB in te schakelen, dus ben heel blij voor de pony's!


Bij ons aan de dijk staan ze ook altijd van het najaar wij hebben ook al verschillende keren de dieren bescherming erover gebelt enzo Maar die kunnen daar niets aan doen, Wij gaan met een paar man 2 of 3 man naar het gemeente bestuur van zevenaar daar bereik je veel meer mee, De dieren bescherming kan daar geen ponys weghalen omdat die man een vergunning heeft! Wij zijn al meer als 18 aan het proberen om die ponys een Normaal fatsoenlijk verzorgend leven te laten lijden, Dus jullie zijn niet de enige die er wat aan doen Lachen En leonie ff nog wat die Ponys Zulk soort ponys stonden ook al aan de dijk achter de breuly toen we nog met die haflingers reden van wim Knipoog Toen waren ze er ook al vet lang mee bezig. Wat jullie doen bij de dierenbescherming heeft geen enkele nut want als ze daar wat aan doen werken ze zichzelf in de nesten, Wees verstandig kom niet bij die ponys in de wei want hoe lief ze ook zijn ze dragen allemaal wel een aparte zieke met hun mee en je hebt kans dat dat ook over kan slaan naar jullie paarden Die paarden worden met een paar de zelfde naalden geprikt en lopen ziektes van mekaar op! Die ponys zijn best wel mensen schuw Ik ben vroeger ook wel eens bij die ponys de wei in geweest. En toen ben ik eruit gehaald door een dierenarts ! Die heeft me dat verteld. Doe verstandig ga met ons mee naar het gemeentehuis dan praten we zijn vergunning af en dan schakelen we de dierenbescherming in, Wedden als je nu de dierenbescherming in schake;t staan ze er over een jaar nog. Dus daarom vraag ik jullie om mee te gaan naar het gemeentehuis en een gesprek Discussie aan te gaan..

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:43

miekelover schreef:
wat heeft dat witte welshje om zijn nek zitten. dat veulentje vind ik echt zielig

Dat welshje heeft een nummertje om zijn nek hangen zo houd die man bij hoeveel paarden die heeft ofzo, en van wat voorn nummer Het bloed afkomt dat gaat ook weer over een of andere bloedgroep oliebol. En die man heeft in totaal 8 tot 900 ponys rondlopen.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:45

Alieta schreef:
Het echt niet echt mishandelen...het is slecht onderhoud! die man moet meer personeel aannemen als die dit nog een beetje goed wil laten verlopen! want een dood veulentje in een weiland kan niet omdat je er geen goed overzicht meer van hebt!


Personeel aanemen heeft geen zin daar, Want Die man is geldblind en denkt alleen aan zichzelf en onder die vergunning die die heeft mogen maar een aantal mensen werken. Hij heeft daar een pure werkvergunning voor, ook Als die er achter komt dat je in de wei komt Kan die je laten opakken dus daarom zeg ik jongen kijk uit wat jullie doen. en ik versta onder mishandelen ook slecht onderhoud want elk mens, Elk dier heeft goede verzorging nodig, want door dit slecht onderhoud maak je een paard wel psychisch helemaal naar de finistijnen, Zoals de meeste ponys in de wei zijn mensen schuw.

www.dressuurstalseren.com

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:49

bloedtappen mag wel in nederland naar mijn idee, dit is wel een naar voorbeeld, veel van deze pony's worden op de markt verkocht, ik heb nu twee keer iets gered van de markt.. een veulen en een 3 jarige die beide =n van de tapperij kwamen...

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:51

Vosse schreef:
in zulk groot land kan het wezen dat je een veulen niet ziet, maar die man heeft dan ook geen goede controle over zn paarden en doet het alleen om het geld, nou dat vind ik toch wel een beetje niet kloppen, zijn bloedtapperijen legaal of illegaal in NL???? ik heb dr namelijk nog nooit van gehoord en waar gebruiken ze het bloed voor dan??


Dat is legaal, Hij heeft er ook een vergunning voor Vandaar dat de DB niet veel kan doen. ik ken mensen die zijn daar al 18 jaar mee bezig, om dat afteschaffen maar niemand heeft ooit een stap ondernomen om naar De gemeenteraad hier te gaan Alleesn maar met de DB, Maar die mogen niks doen want anders raken hun ook nog eens in de problemen. Het bloed word gebruikt Voor het ziekenhuis mensen die veel bloed verlies hebben gehad enzo, zoals Iemand die zwaar gewond is enzo Gaat dat wel eens door het infuus heen of ze mengen het met gewoon mensen bloed. zo verre ik weet, In iedergeval het word gebruikt om een mens op te lappen.

www.dressuurstalseren.com

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:18

achh dat veulentje op de eerste foto
wat zielig zeg
gelukkig gaat het al beter
ik begrijp dat ze natuurlijk niet heel het gebied uit kammen naar dode veulens
maar voor zo'n merrie lijkt me dat traumatisch
want die zoek dan tog steeds weer die plek op

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:08

Gelukkig gaat het al beter!
Alleen dat dode veulentje en die merrie dan....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:13

Nou dit ziet er toch best goed uit hoor! Op een enkeling na.... maar wat wil je met zoveel pony's! Ze kunnen er niet allemaal pico bello voor staan! En een dood veulentje overkomt zelfs de beste fokker!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:16

Maar het gaat erom Dat dit niet de enigste wei is met paarden Lachen Er zijn er nog een stuk of 20 en geloof me als je die ponys in irl ziet ziet het er niet lekker uit.

www.dressuurstalseren.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam, Milow2018 en 58 bezoekers