Pjelk in de voltigeles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pjelk in de voltigeles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 23:17

Omdat de manege de afgelopen drie winters geen geschikt voltigepaard had (de vroegere pony was te oud en verkocht) en Pjelk toch in de manege stond, wilden ze die graag gebruiken. Dat vond ik wel goed en hij heeft dat steeds heel braaf gedaan. Nu hij weer in de wei staat doet loopt hij niet meer in de lessen maar hier nog even wat plaatjes van Pjelk dit voorjaar.

Gelukkig vond Annemijn het niet erg even als model te dienen bij deze fotosessie Tong uitsteken
Afbeelding
Eerst instappen, achterstevoren.

Afbeelding
Ook in draf

Afbeelding
Onderweg naar de vlag denk ik. Helaas staat die er niet op.

Afbeelding
Dameszit in een mooi drafje

In de andere helft van de bak mogen de overige voltigekinderen altijd met twee brave clubpony`s stappen. Uiteraard met begeleiding
Afbeelding
Links Flop, rechts is Goldy

Afbeelding
Nogmaals op de knieen

En tot slot nog even de vogel.
Afbeelding
Dit is niet een voltigeoefening maar meer iets richting zitles. Hierbij doen de kinderen hun armen helemaal wijd en moet steeds aan iedere kant een slag naar achteren draaien zodat ze telkens even naar de staart kijken

Zelf doe ik ook wel eens wat voltige (tsja Pjelk kent het toch al). Al ben ik niet zo vreselijk lenig.

Afbeelding
Achterstevoren draffen

Afbeelding
Poging tot kaars *LOL*

Afbeelding
En nog iets wat volgensmij een vlag voorstellen moet. Wel mijn been wat hoger optillen Schijnheilig .

Ik heb een beetje geexperimenteerd met lijstjes, moet zeggen dat het er niet uit ziet. Dus zal ik voortaan wel weer lijstloos doen. Tenzij ik toch een heel leuke tegenkom natuurlijk Tong uitsteken

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten



bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:35

Leuke foto's, vooral de laatste Haha! Ik heb echt wel bewondering voor de mensen die aan voltige doen. Alleen al knap dat ze er op kunnen komen, de rest vind ik helemaal wonderbaarlijk Schijnheilig *LOL*

En wederom verbaas ik me erover hoe veelzijdig inzetbaar Fjorden toch zijn OK dan!

*\o/* *\o/*

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:50

Tjah, ik zou het niet kunnen, volgens mij flikker ik er in de stap al zo'n beetje af Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:02

Voltige in draf de verkeerde kant op met rijlaarzen aan Verward
Okeeeeeee.
Je paardje is wel superbraaf hoor. Heeft ie ook een fijne galop voor de voltige of doen ze dat helemaal niet?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:01

dat lijkt me zo gaaf he, voltige.... je mag blij zijn dat Pjelk zo braaf is... Lachen

Bij Banjer hebben we geprobeerd een keer op haar kont te gaan staan in galop (aan de longe)... maar ze ging bokken.... Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:20

wat super gaaf Waarom zetten jullie Pjelk eigenlijk niet aan de bijzetteugel?

Voor jezelf, gewoon hard oefenen, dan wordt je vanzelf lenig!!!! Knipoog Kan je er al opspringen?

:){

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 12:19

annegti schreef:
Voltige in draf de verkeerde kant op met rijlaarzen aan Verward
Okeeeeeee.
Je paardje is wel superbraaf hoor. Heeft ie ook een fijne galop voor de voltige of doen ze dat helemaal niet?


Wat is daar mis mee? Pjelk heeft een redelijke galop maar is wat traag aan de longe zodat hij gauw uit de galop valt. Dat is natuurlijk niet fijn voor de kinderen en dus doen we niet zoveel galop. Wel mogen de wat meer gevorderden allemaal steeds 1 of twee rondjes galopperen. Misschien een beetje raar voor voltigeles maar eigenlijk leiden we de kinderen ook niet op om veel kunstjes te kunnen maar is het meer een inleiding op het paardrijden op zich. De kinderen worden in 10 lessen ofzo aan het paard gewend en kunnen zo op een rustige manier leren door zitten. Ook krijgen ze natuurlijk een heel onafhankelijke zit door alle oefeningen.

kimmy: Ik weet eigenlijk niet waarom Pjelk niet bijgezet wordt. Ik heb er Margot (de de les doet) wel eens naar gevraagd maar zij was er niet zo`n voorstander van. Omdat hij dan zijn hals niet lang kon maken ofzo.
Enne, ik kan er al opspringen in galop OK dan!

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:32

Wat een super foto's! Is een x wat anders dan al die dressuur en spring foto's. Ik vind voltige ook heel erg leuk om te doen Haha! ken alleen niet zoveel dingen hoor Knipoog

Shariff you rock my world. (L)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:36

ik vind het een hele goede zaak dat jonge kinderen eerst beginnen met voltigeren!!! Bij ons op de vereniging wordt dat ook aangeraden hoor! Ze worden op een vertrouwelijke manier met het paard en gangen in kennis gebracht en weet een beetje wat hen straks te wachten staat Haha!

:){

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:21

EN ze leren hun motoriek op de cadans van het paard af te stemmen.

Helaas slaan veel ouders die fase over ("Dat saaie voltige") en donderen de kinderen en masse van de ponyruggen in de beginnersgroep. Gevolg: grote angst bij de kids.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:43

Ah dat ziet er echt leuk uit!! Ik heb er ook heel even opgezeten maar dat was allemaal heel primitief enzo. Maar wel leuk !
Stoere fjord Lovers

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:47

In draf die oefeningen doen is eigenlijk niet zo handig, dat hobbelt als ee gek Haha!
Altijd schattig als zo'n paard dit soort dingen niet erg vind enzo Lovers

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:02

Bedankt voor alle leuke reacties!

scooby schreef:
In draf die oefeningen doen is eigenlijk niet zo handig, dat hobbelt als ee gek Haha!
Altijd schattig als zo'n paard dit soort dingen niet erg vind enzo Lovers


Nee, das waar maar als het paard terugvalt in racedraf onder de oefeningen in galop ook niet Haha! ! (Pjelk is niet zo heel vlot in de anderhalf uur durende voltigeles dus heel veel galop doen we niet. Bovendien lukt het de kids best zo .
Pjelk is idd heel bravig, het maakt hem echt niet uit waar je je benen heenslingert Clown Lovers !

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:03

zit ook niet echt lekker nee Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:14

Super leuk, heb zelf een tijdje voltigeles gegeven op een forse shetlander, super leuk, de kinderen beleven enorm veel plezier en leren super met de bewegingen van de pony mee te gaan en makkeijker om ze goed te leren rijden!
Wil daarna ook kijken of Rosa er geschikt voor is!...lijkt me leuk om weer eens te gaan doen....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:20

Zoo, dat vind ik wel super knap .
Dat zie ik mezelf nog niet echt zo gauw doen Haha! .\
Leuke fjord trouwens Lovers

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:13

Dat ziet er leuk uit! Lijkt me erg gaaf om een keer te doen. Ook heel er goed voor kinderen die net beginnen met paardrijden is goed voor het vertrouwen, je zit en houding!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:05

Hey,
Leuke foto's ziet er grappig uit!
En gave Fjord hoor Bloos!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers