verschrikkelijkste dag vn mn leven,the whole story

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

verschrikkelijkste dag vn mn leven,the whole story

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 22:50

Het begon allemaal zo’n 8 jaar geleden, toen ik als 8 jarig meisje bij mensen aanbelde om t vragen of ik hun paarden mocht verzorgen..
Zo stond ik daar al snel dagelijks te vragen om de sleutels van “de wei”, een lap grond buiten het dorp van 3 hectaren, met daarop 3 fjorden, 2 nrps (e) pony’s, stallen en een gezellig huisje die diende als zadelkamer en huisje om je in de winter te kunnen warmen aan een oud gaskacheltje.
Vlak na m’n komst werden 1 nrps pony en 1 fjord verkocht. Er was nog een 1 jarige Nrps pony Esmir over en Pajero een gemene fjord, en Christel een super lieve fjord. Ik kwam daar toen samen met een meisje die het er na een dik jaar voor gezien hield. Ik zorgde toen in m’n eentje voor drie (voor mij toen grote) paarden. Dat ging verder dan af en toe een poetsbeurt (zoals dat vaak gaat) De stallen moesten dagelijks schoon en de paarden gevoerd. (ik was toen 9).Zo ging alles een tijdje z’n gangetje. Esmir werd groter en witter, en ik was (al vanaf het beging) helemaal ”verliefd” op haar. Het koste veel tijd en moeite, ze was voor mij toen groot, sterk en wild.. Pajero werd ingereden, en kwam nog vervelender weer terug.. Toen werd Christel voor de 8e keer in haar leven gedekt, Viva werd geboren, en vlak daarna de onhandelbare Pajero verkocht..
Er kwam een vriendin uit mijn toenmalige klas me helpen, ze vond het geweldig, maar ook alleen in de zomer, toen het winter werd hield ze het ook na een tijdje voor gezien, omdat het er koud en zwaar was, voor meisjes van een jaar of 12 (?? was ik toen denk k ). Als je moe uit school kwam stond je daar uit t mesten en ervoor te zorgen dat de paarden schoon en gevoerd in een schoon opgestrooid stalletje staan..en dat het vroeg donker werd maakte het nog wat griezelig daar ver buiten het donker waar niemand was(?????)
Esmir werd ook ingereden, en ik er het hardst om moeten huilen dat ze 2 maanden weg was.. Toen ze terug kwam kon je d’r net op zitten en een beetje rondjes rijden.. Maar mijn droom en de belofte van de eigenaar was waargemaakt, ik mocht op Esmir rijden, en er zou nooit iemand anders zijn die dat zou doen…
Toen Viva (veulen Christel) een jaar was werd Christels 9e veulen geboren Wodan.
Esmir reed k iedere dag, naast de gewone bezigheden. Alles was een plicht geworden. Iedere dag om half 8 ’s morgens de paarden voeren, ook als het in de winter kou en donker was in de afgelegen wei… Ondertussen was ik lid geworden van een ponyclub in de buurt met Esmir. Esmir was “m’n alles”, zonder haar was “de wei” ”de wei” niet. Ik deed en kocht alles voor haar wat we nodig hadden. Ze werd echt een beetje “mijn paardje” Ik mocht alles met haar doen wat ik wilde, mits de stallen schoon waren ed, ik vond dit normaal, maar het begon al een beetje uit de hand te lopen// Twee jaar geleden kreeg Esmir een veulen Q-Hella.
Viva was oud genoeg om ingereden te worden. Een mooi taakje voor mij tijdens de zomervakantie. Toen ze redelijk aangereden was werd ze t koop gezet..
Ik reed nog volop op Esmir en we begonnen met eens af en toe een wedstrijdje te rijden. Viva werd uiteindelijk verkocht aan een meisje die ik kende van school, een geluk voor mij geweest!!!Ik zat niet meer alleen, maar met iemand waavan ik opaan kon, en nogsteeds!!!Ze hield viva gewoon bij ons gestald, omdat ze opzoek was naar een wei.
Toen begon het ergste eigelijk De eigenaar begon met een beetje te chanteren, ik kreeg zogezegd taken opgelegd, en als ik die niet deed werd esmir verkocht en zo een tijdje. Ik durfde in m’n vakantie geen bijbaantje te nemen, omdat ik bang was dat hij dacht dat ik de paarden onbelangerijk vond en dan Esmir zou verkopen..
Ik begon aan mn eindexamenjaar. Esmir nogsteeds “m’n alles” en alle tijd ging er naartoe. Eerst de paarden en ’s avonds huiswerk, dit maarte me doodmoe, het altijd maar bang zijn dat ze misschien verkocht zou worden, de voor mijn gevoel “aanwezigheidsplicht”. Tuurlijk deed ik alles voor de paarden, maar uit angst dat hij esmir zou verkopen was ik ieder vrij minuutje in de wei te vinden.. We reden zo af en toe nog eens een wedstrijdje voor de lol en namen zo af en toe ook nog een bekertje mee naar huis.Tot mn examen, toen kreeg ik minder tijd en wedstrijden waren even van de baan.
Om het verhaal compleet te maken, werd mn zadel te klein en kocht ik na er twee maanden voor opeen aspergeveld te hebben gewerkt in de vroege ochtend een zadel twv € 550,-.. Nu een paar weken later lijken al die jaren omgevlogen en voor niets.. Ze hebben esmir zomaar te koop gezet , wat had ik ze misdaan??Haar alles geleerd wat ze nu kan?Het andwoord volgde snel: ik reed niet genoeg wedstrijden..

Hij staat volledig in z’n recht haar t verkopen, het is zijn paard. Maar ik voel me goed gebruikt. Dus vanzelfsprekend wil ik haar dan zelf kopen, maar aan mij wordt ze niet verkocht!! Omdat ze dan nog niet genoegop wedstrijd zou gaan…Ik krijg niet eens de kans, om het paard waar ik al 8 jaar dol op ben en waar ik me 8 jaar voor heb ingezet te kopen. Letterlijk stank voor dank!

Ik heb hier veel van geleerd, zoiets gebeurd me geen tweede keer, ze hebben me kapot gemaakt, door het paard waar ik me kapot voor heb gewerkt, waar ik echt alles om geef voor mn neus te koop te zetten


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:55

wat een vreselijk verhaal zeg, ik kan me goed voorstellen dat je hier helemaal kapot van bent!
blijkbaar hebben die mensen er geen of weinig begrip voor, kan er niemand anders eens mee gaan praten? is er echt geen uitweg!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:00

ja ik zou toch proberen al het mogelijke te doen misschien koopt iemand anders hem die hem dan rechtstreeks doorverkoopt(geeft)(bv.oma,opa,vriend?) veel sterkte

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 23:00

Ik probeer alles te doen, ik laat het eerst maar eenbeetje bezinken denk ik..

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:04

Rot voor je zeg dat het zo moet gaan! Heb je geen mogelijkheid om haar zelf te kopen? Zadel en alles heb je al...

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:04

aah wat erg voor je!! dan voel je je zeker gebruikt!! en dat alleen maar omdat je even geen tijd had voor wedstrijden Verward:? ik snap best dat je je gebruikt voelt!!!.. het ergste vind ik nog dat ze haar niet aan jouw willen verkopen...

idd dat iemand haar voor je koopt en dan rechtstreeks weer doorverkopt.. en jah.. zadel hoofdstel ed. heb je al.. sterkte iig Ach gut en suc6 met het zoeken naar een oplossing

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 23:12

alles van spullen heb ik zelf, dat moest ik maar zelf kopen als ik met haar wilde rijden, zadel, dekjes, hoofdstel, dekens, alles!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:15

poeh wat erg voor je zeg.
kan me voorstellen dat je je behoorlijk gebruikt voelt.
ik weet verder niet echt iets te zeggen.
ik hoop dat je toch iets kan regelen dat je haar kan houden.

echt heel erg veel succes ermee

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:29

He gatver wat erg... Weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Ik heb ook in een soortgelijke situatie als jij gezeten... Op dit moment ben ik niet zo in de stemming om het verhaal te vertellen, maar als je er een keer over wil praten, mag je me altijd een pb sturen... Ik weet echt precies hoe je je voelt, misschien helpt het om er over te praten... In ieder geval sterkte er mee... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:30

Wat erg zeg... Ik snap soms echt niet wat mensen denken... Dat ze haar te koop zetten okee (de reden is ook belachelijk vind ik, maar goed), maar dat jij haar dan nieteens mag kopen!! Bovendien, een paard dat geen wedstrijden rijdt is toch niet bij voorbaat een ongelukkig paard?? Boos! Als je alsnog elke dag langskomt en je in het zweet werkt vind ik het echt een belachelijke reden... Echt triest.

Ik hoop dat je haar op de een of andere manier toch kan kopen, want je verdient het echt 200 %!! Veel succes er nog mee! Ach gut


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:30

weetje trouwens niet iemand die je bijv kan helpen.
dat die et paard kopen ,en dat jij et daarna van die mensen weer koopt???

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:49

Ach gut IK wens je veek sterkte de komende tijd!
En er is 1 ding die ze niet zomaar onder je neus weg kunnen nemen,
Al die mooi herineringen die van haar hebt!

Sjeanine.Elite • Jazz x Haarlem. ZZ Zwaar IICH Groningen gewonnen . Lichte tour
Faith Hill • ZiziTop x Janiro. M2
Geranine • United x Jazz. L2
Nobility • Janiro x Fresco Z2+25 L springen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:32

Jwemig wat een sjitstreek zeg.... en alleen maar om die wedstrijdjes?
Heb je geen vriendin die dr koopt waar jij dr weer van terug kan kopen... Tis maar een idee....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:40

tss....heb je hem te koop zien staan? of heeft ie het tegen je gezegd? want als zie hem niet aan jou wil verkopen, lijkt het me er meer op dat het een chantagemiddel is....
wat een l*l zeg!

ellepel

Berichten: 47318
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:49

heel herkenbaar, zelf meegemaakt dat na vier jaar paarden verzorgen inrijden etc. t spul te koop werd gezet....

tja meid. heele rg en gemeen dat mensen zo met je gevoelens spelen..
ik heb nu mijn eigen paard en die neemt niemand me af...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:54

Wat een vreselijk verhaal!
Ik kan best begrijpen wat je voelt...
Gewoon 8 jaar lang er alles voor gedaan en dan zomaar weg...
Hopelijk komt ze uiteindelijk toch nog in jou handen terecht en komt het allemaal weer goed!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:49

ow wat verschrikkelijk vals Boos!

Probeer haar via een ander te kopen, mits ze werkelijk te koop staat.

veel sterkte

Watch out !!!
Shetties about !!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:50

hod, wat een eikel, je doet zovele voor hem, end at doet hij opeens dit! Na 8 jaar trouwe dienst opeens zomaar Boos!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:06

Wat erg voor je Verdrietig , ik vind het al een vreemde gang van zaken dat ze van een meisje van 9 jaar verwachten dat ze daar 2 keer per dag komt om al hun zorgen over te nemen........naar mijn mening hadden ze je die fjord wel mogen geven Lachen of voor een laag bedrag aan je verkopen ....(ik denk toch dat ze genoeg aan je verdient hebben met het inrijden van de andere paarden en het verzorgen).
Maar kan je inderdaad niet zoals hierboven al gezegt word een vriendin het paard laten kopen?

Ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte. Ach gut

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:46

Jeetje, wat een verhaal. Echt te gek voor woorden dat ze Esmir te koop zetten en dat jij haar niet mag kopen! Al die jaren loop jij hun paarden te verzorgen en dan gaan ze lopen zeuren dat jij niet genoeg wedstrijden rijdt, terwijl ze zelf als ik het zo lees bijna niet naar hun paarden omkijken. Ik hoop echt heel erg voor je dat je een oplossing kan vinden om voor Esmir te blijven zorgen!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 09:50

Ik kan het proberen over wat jullie zeggen, ik heb gister nog eens rustig met mij ouders gepraat, en die vinden dat ik maar beter een ander paard kan kopen, een jongere, en dan een fjord ofzo, omdat ze bang zijn dat ik uit esmir zal groeien over een jaartje..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:52

Wat ontzettend erg voor je.
Ik kan me goed voorstellen dat je je afgedankt voelt.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid Ach gut

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:13

jezus, wat voor een mensen lopen er toch rond Frusty .
meid, als jij denkt dat je wél nog een poos met esmir uit de voeten kan, dan laat je haar (voor jou) maar door iemand kopen hoor! als ze echt te klein voor je wordt, zal je het natuurlijk ook wel meer op een nuchtere manier moeten bekijken.
ik wou dat er wat meer échte dieren-(paarden-)vrienden als jij rondliepen. toppie hoor wat jij al zo jong klaarspeelde!

x

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:05

Bah wat afschuwelijk.
Zo heb je alles voor ze gedaan en dan krijg je zoiets.
Dat kan echt niet Boos!
Ik hoop dat je toch een oplossing kunt vinden om het paardje te kopen.
Heel veel sterkte Ach gut

Rona, Linanda en Oackly

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:14

gatverdamme, wat een *****streek... nouja iig heel veel sterkte Ach gut

-* Nightwish here I come... *-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers