Dan ook maar mijn verhaal :P

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SsnoesS
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-07-04

Dan ook maar mijn verhaal :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 21:08

Helder licht viel neer op het lege grasveld.
Lena zat daar in volledige concentratie, haar ogen dichtgeknepen en haar benen sierlijk over elkaar.
De toen zo zware oogleden gleden omhoog en ze stelde zich open voor de kracht van de Duisternis.
Haar helderblauwe ogen die in het licht bijna rood leken onthulden zich en haar lange puntige oren waren gereed voor elk geluidje en brekend takje.
"Je bent laat, Katala" zei Lena met een rustige stem. "Te laat voor een leerling!"
"Ik weet het, vrouwe, maar ik werd verrast door de weersomstandigheden, mijn magie....."
"Vertrouw NOOIT op simpele magie dat weet je uit onze eerste les. Als je het weer wilt voorspellen kan je nu beter vertrekken en verder leven als een simpel ziel, als een waarzegster. Wil je dat?! nou?... " Het kleine meisje keek niets wetend naar de voor haar zo machtige Elf-Magiër. "Kom laten we gewoon verder gaan met je lessen".
Laat mij eens één van je kunsten zien zei Lena, al wetend dat het niks zou worden.
"Schep een schaduw-wolf ". Het kleine meisje sloot haar ogen en bewoog haar lange slanke handen op een zo sierlijke maar zinloze manier. Toen ze klaar was met haar optreden schoten haar handen als een pas afgeschoten pijl naar voren en er verscheen............. niets....geen flits, niets... geen enkel teken van een klein vonkje magie....
Lena stond met een ruk op en schreeuwde:
Vlucht sterveling, vlucht, nu het nog kan. Binnen een paar seconden besefte het kleine kind dat haar machtige lerares het genoeg vond en ze wist dat hier haar zoektocht naar magie en wijsheid stopte. Ze rende zo snel als ze kon naar de rand van het duistere Zielenwoud, bang dat ze gegrepen werd door het zonet geschapen, wezen bang dat ze gegrepen werd door de duisternis van Zwarte magie.
Vlucht mens, vlucht, achtervolgde de heldere stem van haar vroegere lerares.
Grinnikend viel Lena neer op het gras.
"Oh... wat ben ik toch slecht... " ze sloot haar ogen, en viel in een lage duistere slaap.

"Wat ben jij hard tegen die mensjes zeg". Lena schrok wakker en keek achterom. Daar in de duisternis van de nacht stond een wezen dat een normaal mens niet kon onderscheiden, Alleen het Nachtvolk (DwaalZielen) konden kilometers ver kijken, ook al was het zo donker dat zelfs een van de Mandor geen enkel lichtpuntje kon geven. Lena was een van hen en kon beter zien dan een havik en sneller zijn dan een Mandor.
Het persoon dat daar stond was Kazär haar beste vriend.

Kazär? Lena wendde haar blauwe ogen naar de donkere gedaante en lichtte haar hoofd op, "het kind heeft al drie volle manen gehad om te oefenen, drie volle manen om haar magie onder controle te krijgen. Ze heeft haar kans verspild. Maar het is nog niet voorbij. Vroeg of laat, zal haar ster schitteren aan de zachte donkerblauwe horizon en zal haar magie zorgen voor vele gevolgen. Goede… maar ook slechte. Ze zal moeten leren dat haar krachten menens zijn. Tot die tijd zal ze wachten, wij allemaal. Net als iedereen vroeger had moeten wachten tot de magie de weg zou leiden. Een parelkleurige dauwdruppel viel op Lena’s voet toen het schorre geluid van DwaalZielen gelach tevoorschijn kwam…

Wat vinden jullie ervan??

Groetjes van mijn beestebende!!


Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:12

tja het is een begin maar het je begint boem baf met het verhaal. schrijf maar verder want dan komen we vanzelf wat meer over de personen enzo te weten. het is altijd moeilijk om zo'n eerste stukje te beoordelen(vind ik)

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!


cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:13

Sorry hoor,maar ik vind hem niet echt goed.
Ik kan het verhaal ook moeilijk volgen
sorry

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:34

ik ben het niet met cooper eens, ik vind hem best goed, en kon het ook volgen... het is altijd moeilijk te beginnen, en een begin te verzinnen nog moeilijker, (nou ja niet altijd Tong uitsteken ) schrijf maar gewoon door aan dit verhaal, dan kan je het beter beoordelen!! succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 50 bezoekers