mijn hond tussen leven en dood....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

mijn hond tussen leven en dood....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:34

Gisteren morgen verloor mij hond (rottweiler van 11 jaar) vies vocht uit haar vulva. Dadelijk de DA gebeld maar die kon pas rond 5 uur komen.
In de namiddag werd het erger en stond ze ook niet meer op dus terug gebeld of hij toch niet eerder kon komen. Maar hij kon echt niet en vreesde dat wanneer hij om 5 uur kwam het te laat was. Dus moest ik bellen naar zijn medewerker of die niet eerder kon. Hij was binnen het half uur hier OK dan! en kon enkel vast stellen dat onze hond aan het sterven was Huilen . We stonden voor de keuze: laten inslapen of er was nog een heel kleine kans dat ze geopereerd kon worden. Maar dan moest het wel dadelijk want ze was in shok aan het gaan Huilen .
Mama kon het niet over haar hart krijgen om haar te laten inslapen en besloot voor de operatie.
Haar in een deken gedraaid, in de wagen gelegd, ze kon niet meer gaan en naar de DA.
onder narcose en baarmoeder eruit.
Om 19 uur belde hij dat ze het overleefd had en rond 20 uur zou hij bellen of we haar mochten komen halen of als ze moest blijven. Om 20 uur belde hij dat we haar mochten komen halen en nu kan ze hier rustig herstellen. Ze kan een beetje gaan maar ligt meestal. Drinkt wel maar eet alleen als we het haar geven. Maar dat komt wel goed.
Maar goed dat we gekozen hebben voor de operatie OK dan!
Ik hoop maar dat alles goed komt.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Met het verwijderen van de baarmoeder op late leeftijd.
De baarmoeder was heel erg ontstoken en was 1.6 kg. Maar goed dat er vocht uit haar vulva kwam anders hadden we het niet gemerkt en was ze gestorven van een gesprongen baarmoeder. Huilen

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:41

Astra (we hebben haar vorige week laten inslapen--> ter nagedachtenis van onze hond bij Algemeen) had ook een ontstoken baarmoeder, zij was toen 8 geloof ik.
Ze bleef maar loops en toen we naar de dierenarts gingen zei hij (na onderzoek) dat we geen week later hadden moeten komen.
Ze hebben bij haar ook de baarmoeder eruit gehaald,maar ze had het ook aan haar schildklier en is wel 20 kilo aangekomen.
Dat gewicht ging er haast niet af. Ze is altijd dik gebleven.

Dus jullie hebben ook kans dat jullie hond dikker wordt,want dat schijnt voor te komen na een sterilisatie.

Meid ik wens je veel sterkte en veel beterschap voor je hond.

liefs,
Shettiefan

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:43

Jaren geleden heb ik een Bassethound gehad die ook tussen leven en dood zweefde vanwege een ernstige baarmoederontsteking. Ze was toen 8 jaar. Het heeft lang geduurd voordat ze herstelde van de operatie maar toen ze eenmaal hersteld was leek ze ineens jaren jonger. Ze heeft daarna nog 4 jaar in goede gezondheid geleefd.
Ik hoop en duim voor je dat het jullie hond ook zo mag vergaan.
Heel veel sterkte!

edit: dikker worden honden na sterilisatie alleen als je teveel voer blijft geven. Honden worden niet dik van sterilistatie maar van teveel voer geven na de sterilistatie

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:50

Beterschap voor je hond. Gelukkig zijn jullie er op tijd bij geweest!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:43

De hond van mijn moeder heeft dat ook gehad en is toen geopereerd toen zij 8 jaar was en nu is ze 14 jaar en dartelt nog altijd vrolijk rond.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:47

Echt NIET netjes van de dierenarts om jullie te laten wachten met ene zieke hond die vocht uit haar vulva verliest! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Hopelijk knapt ze snel weer op!

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:34

sterkte en hoop dat ze snel op knapt groetjes roxy

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:36

Ik hoop dat ze snel herstelt, hoop dat ze nog een tijd blijft leven!!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:37

jeetje beterschap met je hondje!ik denk wel dat ze er weer boven op komt als ik het zo leest van iedereen.maar toch sterkte en een dikke knuffel van mij

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:49

MarianneR schreef:
Echt NIET netjes van de dierenarts om jullie te laten wachten met ene zieke hond die vocht uit haar vulva verliest! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Hopelijk knapt ze snel weer op!


nee, wat moet die doen dan? alles uit z'n handen laten vallen bij het dier waar hij dan mee bezig is? raad eens wat dié mensen zullen zeggen? 'echt niet netjes van die da blablabla...'

silleke : dan is jullie hond echt wel door het oog van de naald gekropen Bloos! . wat goed dat ze het nog gehaald heeft OK dan! ! veel kans dat ze zich na het herstel een stuk fitter voelt als wat je voordien van haar gewend was, want die baarmoederontsteking zal wel al een poos aan de gang zijn geweest.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:36

Je hoort dat echt super vaak dat oudere niet gesterilliseerde honden een baarmoederontsteking krijgen.... Scheve mond.

Maar ben blij dat het toch nog goed is afgelopen...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:56

Onze hond (Dobermann) heeft het ook gehad op 7 jarige leeftijd. Maar het bleek toen baarmoederkanker te zijn. Zij is dus geopereerd. Daarna is het nog een poosje goed gegaan, maar uiteindelijk hebben mijn ouders haar in moeten laten slapen. Toen was ze ook zo ziek, dat ze niet meer kon staan en onwijs stonk.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:01

je hoort het inderdaad wel vaker dat een oudere niet gesteriliseerde hond baarmoederontsteking krijgt. Erg vervelend!
Fijn dat het voor jullie hond goed is afgelopen en ik ben blij dat ik een reutje heb

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:19

Ik heb zelf 9 jaar als DA Ass gewerkt en als iemand bij ons belde met deze klachten werdt dit behandeld als een spoedgeval en moest de hond zo snel mogelijk op de praktijk komen en 9 van de 10 honden moesten dan ook met spoed geopereerd worden. Het herstel van zo'n hond hangt natuurlijk van een hoop dingen af. En een baarmoeder van 1.6 kg is niet niks, je hebt idd veel geluk gehad. Veel succes met het herstel!
Wij gaven als advies altijd mee om een dier dat onder narcose is geweest nog even niet te laten eten omdat de kans op braken erg groot is. Verder moet je goed opletten dat de hond niet aan de hechtingen gaat likken dit om infecties te voorkomen! Geen trappen laten lopen en veel rust geven.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:39

Mijn hondje Jessy had precies hetzelfde ook een baarmoeder ontsteking (kwam ook van dat vieze spul uit haar vulva),en vreselijke hoge koorts.
Ze was net gedekt Huilen ,wilde zo graag nog een puppie van haar) de boel moest er snel uitgehaald worden.
Ik was ook zo bang dat ze het niet zou redden,maar gelukkig is ze er weer snel van opgeknapt en heb ik weer een vrolijk hondje om me heen dartelen,sterkte met je hond en geef haar maar een dikke knuf van me. Ach gut komt vast allemaal goed!

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:42

Bij onze oude hond is op 15 jarige leeftijd de baarmoeder er nog uitgehaalt. Mijn moeder en ik hadden voor dat wij op vakantie gingen het idee dat Sindy niet helemaal in orde was dus wij naar de DA. Beestje onderzocht: niets aan de hand maar we kregen voor de zekerheid toch maar antibiotica mee. 2 weken later toen wij op vakantie waren (hond was bij opa en oma) moest het beestje met spoed in het weekend naar de DA. De weekend da wou ze gelijk in laten slapen maar dat wouden opa en oma niet omdat wij nog van niets wisten. Toen ik het hoorde heb ik gehuild, gehuild niet normaal. Ze zijn hier naar de plaatselijke da geweest en die wou haar nog wel proberen te opereren. Die heeft de baarmoeder eruit gehaald en het beestje heeft nog een jaar gelukkig geleefd.

Ze is op 16 jarige leeftijd gestorven omdat ze van de trap af was gevallen en haar heup waarschijnlijk gebroken was en haar poot uit de kom dus hebben we haar in laten slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:49

Dit is eigenlijk de reden waarom ik mijn honden op jonge leeftijd laat steriliseren, omdat het grote deel van oudere teven toch nog aan hun baarmoeder moet worden geholpen ,en de complicatie's dan vaak veel groter zijn.ik ben blij dat je hond het gered heeft en dat julie de juiste beslissing hebben genomen OK dan!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:56

En honden die op latere leeftijd gesteriliseerd zjn hebben een verhoogde kans op borstkanker.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 21:08

bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en goede moed.
Vanmiddag ging het even wat minder (vond ik), ze was wat loom en lag steeds met haar hoofd op haar poten wat we niet van haar gewoon zijn. Maar rond 5 uur ging ze meer recht zitten en begon ze ook te wandelen in de tuin. Rond 8 uur heeft ze dan terug gegeten uit haar eigen bak (ze at enkel nog uit mijn hand Verward ) en terug gedronken aan haar plekje aan de vijver (ze drinkt geen kraantjes water Verward maar alleen aan 1 hoekje van de vijver. Wat we ook doen, ze heeft, altijd vers water in haar hok maar drinkt er nooit van loopt altijd naar de kleine vijver hier en drinkt van haar hoekje Knipoog )
Je ziet ze echt opfleuren. Nu slaapt ze weer maar morgen zal het nog wel een beetje beter gaan.
Morgen komt de Da om de pleister eraf te doen en de wonde te verzorgen.
bedankt allemaal Lovers