Oefeningen voor beginnelingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Oefeningen voor beginnelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:30

Ik werk sinds kort bij manege Kraaij in nijkerkerveen (iig in de zomervakantie) en dat houd in dat ik ook les moet geven.
Ik heb alleen nog nooit echt les gegeven, en nou heb ik al een paar daagjes meegedraait, maar toch blijft het lastig om die kids aan het werk te houden! Schijnheilig
Daarom mijn vraag aan jullie: wie weet er nog geschikte oefeningen voor beginnelingen?

Groetjes Eva Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:32

laat ze eens een voor een (ze rijden neem ik aan in een rijtje) als een dame in dameszit rijden.. of knoopje in de teugels en armen losmaken hetzelfde geld voor de benen dus voeten uit de beugels..

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:34

Mag jij les geven zonder diploma dan?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:36

Vind ik ook wel apart, lesgeven zonder diploma. Maar goed, om terug te komen op je vraag, laat ze veel figuren rijden en evenwichtsspelletjes. Daarbij laat je ze bijvoorbeeld hun handen omhoog doen, teugels los dus of andere dingen.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:39

of hoofd, schouder, knie en teen Haha! , dan leren ze om niet meer bang te zijn op hun pony.

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:42

ja daar zat ik ook al aan te denken, het zijn soms nog echt bange poeperds!
En even over dat lesgeven, het is alleen in de zomervakantie, tijdens ruiterkampen. Dat houd in: 1 lesje in de week, voor de rest ga ik mee ter begeleiding Knipoog
Alleen lesgeven is niets voor mij, maar goed, je wilt natuurlijk wel dat die week zo leuk mogelijk word voor die kinderen, en dan moet ik zo'n lesuur natuurlijk ook wel goed kunnen vullen

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:47

Geef ze eens springles(haha dat zou ik wel leuk vinden)

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:50

ja, dat zou ik ook wel kunnen doen natuurlijk... maar weet je wat het is, met springen verhoog je de kans dat zo'n kind van het paard aflazerd. Je moet niet vergeten dat het echt Beginners in het beginnen zijn, springen lijkt me dus niet zo handig...
Bovendien heb ik dus geen enkel diploma, en gewoon een lesje spelen en vertrouwen kweken lijkt me beter.

Evengoed bedankt hoor;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 45 bezoekers