Grote stap genomen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Grote stap genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 20:26

Syl is gecastereerd!
Ik liep hier al zolang over na te denken (omdat hij al ong. 18 jaar is!!!)
,en heb na 3 maanden eindelijk het besluit genomen.
Afgelopen dinsdag naar de kliniek gebracht om 9 uur s`ochtends en om een uur of 10 werd hij "geholpen",via de lies methode.
De vorige eigenares wilde dit nooit laten doen,en nu hij sinds 1 jaar van mezelf is (heb hem hiervoor altijd geleased) heb ik dat besluit wel genomen.
Het ging me toch zo vreselijk aan het hart dat hij altijd maar alleen achterbleef als ik weer naar huis ging (zat daarom ook wel 3x op een dag bij hem).
Ondertussen had ik ook vaak problemen met de stalhouder Boos! ,en heb meteen een andere stal gezocht en gevonden OK dan! ,waar hij
(eerst 2 maanden apart staan naast het weiland waar de andere knollies staan) dan lekker eindelijk tussen andere paarden kan staan.
Ik vond het een moeilijk besluit en heb er ook vele nachten van wakker gelegen (mijn baby..van 750 kilo haha)
Er was een kleine complicatie opgetreden
(zat op dat moment even met een mega schuldgevoel heb ik er wel goed aan gedaan trut die ik ben),en daarom moet hij er nog een paar dagen extra blijven staan.
Vanmorgenvroeg belde de DA (mijn hart stond even stil,oh oh zal toch niet...) om te melden dat het zo super met hem gaat.
Net ook weer even geweest (kliniek is gelukkig in het zelfde dorp Haha! ) en ze gingen hem net buiten zetten om even te longeren,om de boel goed soepel te houden.
Daarna gingen ze de boel afspuiten en meneer maakte er niks van
DE HELD!!
Waarschijnlijk kan ik hem morgen of zaterdag naar zijn nieuwe stal brengen waar zijn nieuwe maatjes op hem wachten OK dan!
Hoop dat alles goed gaat verlopen maar daar heb ik het volste vertrouwen in!
Zo dat moest ik even kwijt,enne als hij eindelijk tussen de andere paarden kan maak ik foto`s en plaats ze hier op bokt.
Ik kan haast niet wachten......


nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:30

goed gegaan he?fijn hoor.en dat hij zo snel weer lekker naar huis mag.echt fijn.en ik kan ook niet wachten op die foto's hoor.veel plezier met je mannetje die nu.....uuuuuhhhh je weet wel paardje is.

Bart..we zullen je missen r.i.p

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 20:33

Dank je Meriam! hahaha "je weet wel paardje"

Vaarwel grote vriend

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:33

Jeetje, dat is ook wel een grote stap lijkt me, om een 18-jarige hengst nog eens te laten castreren. Maar denk, zoals je het beschrijft, hem wel goed heeft gedaan. Hopen dat hij snel weer uit de kliniek mag en nog jaren lang mag spelen met zijn maatjes in de wei!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:20

Net weer bij Syl geweest,ik had hem even gelongeerd.
Het gaat allemaal harstikke goed met hem en het zaakje ziet er prima uit,alleen druppelt er nog wat wondvocht uit.
En maandagochtend mag hij naar huis OK dan!
Hij had vandaag alleen zijn brokken niet opgegeten Verward
heimwee zei de DA.
(vreetmonster nr 1),ik had worteltjes voor hem mee en hij vrat mijn vingers er bijna bij op,het boeltje allemaal weer goed afgespoeld en terug op stal gezet (stond nog bijna op mijn voet Clown net op de zijkant van mijn gympie,stuk natuurlijk haha ) en waarempel,terug op stal nam hij een paar hapjes van zijn brokjes.
Kan haast niet wachten tot maandag,nieuwe stal en nieuwe vriendjes!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:35

Dat lijkt me idd een grote stap, een erg moeilijke beslissing. Maar ik denk dat dit wel eerlijker is tegenover hem, zo kan hij dalijk tussen alle andere paarden dartelen en spelen!
Fijn dat het weer goed met hem gaat, geef hem maar een knuffel van me en wens hem beterschap. Lachen

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:45

Dank je Annetje!
Pff ben best zenuwachtig want morgenochtend kan ik hem ophalen en meteen naar zijn nieuwe plek!,ben benieuwd hoe mijn skatty gaat reageren op zijn nieuwe omgeving.
Voel me er best wel schuldig om dat ik hem steeds heen en weer sleep Huilen ,had weer een slapeloos weekend.
Het komt vast allemaal wel goed,en hoop dat ze snel allemaal goede maatjes worden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:48

Kan me goed voorstellen dat je het een moeilijke beslissing vond, nadat hij al 18 jaar hengst was. Maar het lijkt me voor hem echt heerlijk, dat hij nu fijn met maatjes naar buiten kan OK dan! !
Gelukkig gaat het goed met hem, veel plezier op jullie nieuwe stal Lachen .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:14

wat fijn dat alles goed is..
wel een late leeftijd voor een castratie..

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:19

Ik kan me ook goed voorstellen dat je er behoorlijk lang over hebt moeten slapen, 't is toch best een grote stap.
Maar ik denk dat je er goed aan gedaan hebt, ook met het oog op praktische problemen.
Een hengst is op veel stallen toch een beetje een buitenbeentje en straks kan hij als je-weet-wel-paard fijn in de groep mee.
Ik wens je alvast heel veel plezier op de nieuwe stal !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 17:32

Dank jullie wel!
En Frieske ik kon het helaas niet zelf beslissen omdat hij toendertijd niet van mij was (maar wel altijd op reed) zijn vorige eigenares wilde deze ingreep absoluut niet laten doen (ze vond het zeker zonde van haar geld,de muts! Boos! en door geldnood verkocht ze hem uiteindelijk aan moi )
Zonder er bij nagedacht te hebben wat nou het beste voor het beest zelf is,en daar gaat het bij mij namelijk wel om.

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:40

Heeeyz Patrice!!! Alles goed. Nadat jij vertelde dat je op bokt sta en alles dacht ik weet je wat ik ga ff kijken. Ik wilde een berichtje plaatsen maar dan moet je lid worden dus dat ben ik maar even geworden! Syl is echt een cuwl paardje joh...Ik kan niet wachten tot ik er een keer op kan rijden. Nou Kussies Katie (van die idiote fjord weet je wel)

Na tranen van verdriet, komt de glimlach der herinnering.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:44

Fijn hoor, beste beslissing............ kan die zich eindelijk als een echt paard gaan gedragen.......... Zou willen dat meer mensen zo verstandig met hun hengsten omgingen

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:11

Super dat het nu goed gaat met Syl, Patrice!
Tis een moelijke beslissing geweest om een oudere hengst te laten castreren. Maar je kent mijn verhaal al Knipoog

Ben blij dat Syl straks lekker met zijn paardenvriendjes buiten kan spelen!

Geef hem maar een dikke knuffel van me.

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:29

Syl heeft een tijdje bij mij in de kost gestaan en was als hengst heel braaf.Hij stond op een stukje naast de andere paarden en stond zelfs naast een merrie op stal.Fijn dat je hem nu hebt laten castreren,dan kan hij gewoon met andere paarden naar buiten!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:33

hai flairs,

dús je bent ook wel bekend met zijn vorige eigenaresse
(naam zal ik maar niet noemen Lips are sealed)
het gaat nu ontzettend goed met hem OK dan! en hij begint al aardig te wennen echt super,ik kan nu het moment niet afwachten
(over 2 maanden pas Scheve mond ) tot hij echt tussen de andere mag lopen op het land!
wat zal het beest zich happy voelen zeg!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:11

Goed dat je de beslissing voor hem genomen hebt.....

Ik vind het zo een mooie kerel,geweldig paard om te zien......

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Lanoca en 133 bezoekers