Paard aan de Pretnison

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Paard aan de Pretnison

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:10

Hallo allemaal,

Ik heb een dringende vraag voor een viendin van me.
Haar pony is 24 jaar oud en van de een op de andere dag ziek, maar echt doodziek.

Eerst werd aan een virus gedacht maar inmiddels weten we dat hij onder de wormen zit. Terwijl er altijd heel secuur ontwormt wordt ook met de middelen die ook in het topic bloedwormen worden beschreven.

Inmiddels help eigelijk niets meer, hij heeft al van alles gehad aan medicijnen. Eten doet hij als bijna een week niet meer en hij drinkt mondjesmaat.

Hij staat de hele dag met zijn hoofd bijna op de grond en heeft nergens geen zin meer in.
Met mondjes maat wil hij wat babyvoeding eten.

Nu heeft de DA hem pretnison voorgeschreven, maar het risico is dat hij daar hoefbevangen van kan worden, en het alsnog niet overleefd.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand misschien andere ideeen en suggesties, want het is echt vreselijk om zo in zijn stal te zien staan.

Alvast bedankt voor jullie meedenken en hulp OK dan!

jimie

Berichten: 35
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:40

mijn vorige pony heeft ook een tijdje aan de pretnison gezeten en ik wou dat hij het nooit gekregen had, zijn vacht is nooit meer echt mooi geweest en is inder daad hoefbevangen geworden. maar goed hij was toen een jaar of 5 en deze pony al 24 en heel erg ziek volgens mij. veel sterkte ermee!

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:46

Yep mijn shetlander heeft ook prednison gehad voor benauwdheid. Hielp niks.. Ze is er niet hoefbevangen van geworden, maar wel dikker.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:49

Ik heb pasgeleden zo'n verhaal gehoord van Kimmy... (van stal noordeinde ?) kan haar gebruikersnaam niet herinneren maar Kelly (kellyenXena) rijdt voor die stal (misschien kun je haar eventjes pb-en!) Kelly was er ook bij toen ze het verhaal vertelde...een pony (ook oudere pony) die onder de wormen zat...bijna opgegeven..hebben ze toen kunnen redden met een grote overdosis wormmiddel, ik dacht elke 2 dagen een hele spuit....pb haar eventjes !

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:03

Wat je kunt doen is informatie opvragen bij Steffi van der Laarse. Zij is een reguliere veearts die oa gebruik maakt van homeopathie en acupunctuur. Ik weet dat er (aanvullende) homeopathische middelen zijn die sommige bloedwormen wel kunnen bestrijden. In dat geval zou ze niet op de pretnison hoeven te blijven. Lijkt me niet echt goed voor je paard. Je kunt Steffi contacteren via haar website www.steffivanderlaarse.nl

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:32

Bedankt voor het advies ik ga meteen kijken.