scheef paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

scheef paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 18:52

Mijn 7 jarig paard heeft een scheve bekken. Volgens het keuringsrapport van de D.A. is het niet ernstig en hoeven er geen problemen door te komen, maar ik merk het wel. Het zadel zit hierdoor ook wat scheef, dus hij heeft dan denk ik ook een scheve schouder (zal het vanavond eens opmeten en op de foto zetten).
D.A. schreef op dat het paard veel gelongeerd moet worden en z'n achterhand moet leren gebruiken. Hebben jullie nog tips?
Ik ben op zoek naar een zadel en nu zei iemand dat je dan een correctiedekje nodig hebt; iemand ervaring hiermee?

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:03

Elk paard is van nature wat scheef.
Een kant is meestal beter ontwikkelt dan de andere kant.
Veel longeren is wel goed en als hij zijn achterhand goed moet gaan gebruiken zou ik je adviseren met een pessoa teugel te longeren.
ook moet je bij het longeren niet vergeten zijn middenhand in de gaten te houden.
Valt hij daarmee naar binnen, Neem je hem wat korter en tik je met de longeerzweep steeds even zijn middenhand (buik) aan.
Succes ermee!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:05

is het bekken schreef gegroeid (botten scheef) of is het altijd schreef gereden (spieren scheef) Als de botten scheef staan kan je er niks aan doen, als het paard scheef gereden is kun je het corrigeren. Echter moet je dit altijd met een goede instructie doen.

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 23:01

Issy schreef:
is het bekken schreef gegroeid (botten scheef) of is het altijd schreef gereden (spieren scheef) Als de botten scheef staan kan je er niks aan doen, als het paard scheef gereden is kun je het corrigeren. Echter moet je dit altijd met een goede instructie doen.

Ja, bekken is scheef

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 23:06

Ja, die pessoa teugel ga ik gauw gebruiken, bood iemand me al aan te leren Lachen
Nu net even gereden en toch best last van 1 bil, nogmaals, heeft iemand misschien ervaring met een correctiedekje?

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:41

Kijk eens op de site van Antoine de Bodt:
http://www.hoefkatrol.com

én/of PB Corine eens, die weet hier alles van én heeft goede ervaringen met hem.

Hij gelooft dat paarden van nature scheef zijn en ook scheef kunnen worden gereden. Met zijn rijtechniek herstelt hij dat.

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 13:51

Ik zal 's kijken. Klinkt interessant.

HEEFT NIEMAND ERVARINGEN MET CORRECTIEDEKJES???

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:00

Ja Corine weet inmiddels welke methode Antoine toe past. Ik ook en ik ben er alleen maar over te spreken. Het is een rijtechnische methode waardoor je je paard weer rechtgericht en in balans laat lopen en dus ook weer recht word in bekken. Je moet alleen de methode leren... maar uiteindelijk zul je merken dat het een klassieke rijkunst is... die al jaren toegepast is en nog toegepast word.