leuk verhaaltje van Midas Dekkers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

leuk verhaaltje van Midas Dekkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-02 20:03

ik weet dat het ooit ergens te spraken is gekomen maar ik heb eindelijk het boek van Midas Dekkers weer eens gevonden waarin de text staat. Een nogal grappig verhaaltje over Midas' z'n visie op het paard Haha! .
Heeft me nogal wat typewerk gekocht maar voor de liefhebbers van Midas Dekkers de moeite waard Pling :
"Meisjes zijn eerder rijp dan jongens. Terwijl Jan en Folkert nog niet eens hun eerste bosthaar zoeken, zwellen bij Carla en Anne reeds de borstjes. Meisjesdromen over blonde prinsen verdragen zich slecht met jongensdromen over rode brommers. Het is een uniek geval van timing. Elders in de natuur is dat beter geregeld. Nooit heeft een krolse poes, een loopse teef of een rammig schaap op de adolescentie van een mannelijke partner hoeven wachten; op hun wenken werden ze bediend.
Alleen Carla en Anne blijven vooralsnog onthand. Waar moeten ze met hun ontluikende gevoelens heen? Twee jaar lang wachten totdat Jan en Folkert eindelijk op hun Marklin-trein en surfplank zijn uitgekeken?dat lijkt teveel gevraagd. Jongens van 16 kennen ze niet, die zitten 3 klassen hoger en vinden een wicht van 13 stom. Popidolen verzachten het tienerleed maar verhelpen het niet. Toch is er uitkomst. Zo harteloos als moeder natuur bij de ontwikkeling van man en vrouw het gat van 3 jaar sloeg, zo genadeloos heeft ze het weer gedicht. Met paard. Met maneges vol paard. Meisjes van 13 beiden de tijd waarin de puisten van hun schoolvriendjes tot eruptie komen het best in de manege. Hier vinden ze troost bij het paard, het enige dier met hoofd en benen, het enige dier ook met een aparte slager. Thuis zijn de posters van Doe Maar en Fame in het hunkerkamertje op zolder al lang overgeplakt met die van de enige concurrenten die posterren te duchten hebben” Blazing saddle, Archibald II en Silverstreak.
Waarom paarden? Waarom geen leuke koe aan de wand, een lief konijn of een stier? Wat heeft een hengst dat ik niet heb? Daarover bestond al bij de oude Grieken weinig twijfel. Zij bewonderden hun hengsten zozeer dat ze er in gedachten mee versmolten tot centaur. Vanzelfsprekend was dit ideaalwezen uit de beste delen van een mens en het beste deel van een hengst samengesteld. Van het paard nam men niet de veelbezongen ogen, noch de fiere manen, maar een afgunstwekkend ruim bemeten orgaan dat als in een aanhangwagentje door een achteruitbouw op 2 paardebenen werd getorst. In later tijd ging dit pars pro toto evenmin onopgemerkt voorbij.tot ver na de middeleeuwen durfde een echte man zich in het openbaar niet op een merrie te vertonen; alleen een hengst was goed genoeg.onze tijd kent dit probleem niet meer. Ten bewijze van hun mannelijkheid kunnen de heren kiezen uit een BMW of Jaguar en de boer berijdt allang een trekker. In meisjeskamers echter maken posters van auto’s en trekkers vooralsnog weinig kans. Niet in de bosbouw, maar in de tienertroost ligt de toekomst van het paard. Liefdeval kammen de Carla’s en Anne’s over de hele wereld hun rossen en laten ze hun vierbenige beminden beslaan, totdat ze oud genoeg zijn om een exemplaar van de eigen soort z’n sokken te mogen wassen.
‘wil je mijn paard zien?’, vraagt Anne op een dag onschuldig aan de jongen met het leuke haar. Die wil wel. ‘Het paard heet Leo’, zegt ze, ‘naar m’n klasseleraar’. Tot haar eigen verbazing zegt ze het werktuigelijk; voor het eerst sinds 3 jaar is ze er niet echt trots meer op.
Het paard kent dat inmiddels wel. Er zal een nieuw meisje komen. Maar dat kan het paard niet schelen. Ze is een merrie Knipoog".

Niets zo charmant als een paard in her land.


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 23:14

Voor mijn verjaardag kreeg ik een boekje van de hand van Midas over de Poes. Het is in de zelfde trant geschreven, echt heel grappig. Lachen


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 21:53

Heel leuk!!Heb het met plezier gelezen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Besje, ComscoreBot, huckellover, K_nolan, kimmetje26, kosseh, linoleum, moeshie, Paloma_Janet, savieralover, Xanthippe, XxMariellexX en 72 bezoekers