Rijdt jouw instructeur wel eens met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Rijdt jouw instructeur wel eens met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 17:17

Rijdt je instructeur/trice wel eens met je paard en hoe gaat dat? Gebeurt dat vaak en waarom? En zie je dat ook bij lesgenoten of anderen?

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:21

Ja, mijn instructrice rijdt wel eens op mijn paard. Niet vaak.
Als ze dat doet dan is dat omdat iets dressuurmatig niet wil. Dat werkt wel, want van kijken leer je ook Lachen
Ik denk dat bij een hoop de instructeur/trice wel eens op de/het pony/paard van degene aan wie ze les geven rijdt.

banjer84
Berichten: 139
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:22

Sommige intructeur/trices willen even voelen hoe een paard aanvoelt omdat ieder paard anders is. Mijn instructrice heeft nog nooit op mijn paard gezeten maar ik hoor het vaak dat het wel gebeurd

M1!!!!!!!!!!!!!!

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:24

ja mijn instructrice rijd mijn paard wel eens. dat doet ze ook wel eens bij anderen en ik vind het ook wel leuk als ze hem rijd kan ik ff kijken hoe me paard het doet vaak rijd zij hem om hem er om door heen te krijgen of om iets te laten zien hoe iets moet * ben blond snap het soms niet helemaal en dan moet ik het ff zien Haha! *

:# ...o0o.ortiz.o0o... Party!!:# ...o0o.smurf #3.o0o... Party!!:#...o0o.hardcore-fan #3 .o0o... Party!!

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:27

Soms rijd mijn instructrice wel eens op mijn paard. Maar ze is ook een vriendin van mij en dan vraag ik aan haar of ze mijn paard even wil rijden want dan is ze zooooo vervelend Tong uitsteken Ze rijd zelf gewoon de ouderwetse dressuur en ze gaat daardoor graag de confrontatie aan. Mijn paard word niet gereden door mijn andere instructrice ze geeft les in Central Riding en ze gaat liever niet de confrontatie aan. Je moet het lief vragen. Het zijn fijne meiden en allebei geven ze goed les. Soms heeft je paard het even nodig om door een andere goede ruiter gereden te worden.

Paarden geven mij vleugels op aarde!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:34

2 keer gebeurd,
voor de probeer ik liever zelf. alleen in de echte noodgevallen springt zij erop

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:35

Ze heeft er nog nooit op gezeten, maar ik weet dat ze dat wel zou doen als daar aanleiding toe is. Ze stapt er zeker niet voor ieder wissewasje op.

Nulla tenaci invia est via

banjer84
Berichten: 139
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:38

nee ik vind ook dat je problemen met je paard zelf op moet lossen en niet door iemand anders moet laten doen. Ze kunnen je wel helpen maar je moet het toch altijd zelf doen.

M1!!!!!!!!!!!!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:43

die van mij heeft er nog niet opgezeten.
maar mocht het me echt niet meer lukken dan stapt ze er zo op..

Dag lieve mama...

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:45

Mijn vorige instructrice heeft er nooit opgezeten en dat vind ik eigenlijk wel jammer. Ik denk dat het ook voor een instructrice goed is om te voelen hoe zo'n paard is. Dus niet om het dier ergens doorheen te rijden, maar gewoon om te weten met wat voor paard je te maken hebt. Want zoals eerder gezegd, ieder paard is anders!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:47

Ze heeft vanaf de grond ook heel goed door met wat voor paard ze te maken heeft, vaak ziet ze dingen eerder aan komen dan dat ik ze voel. Daarom is ze ook zo goed.

Nulla tenaci invia est via

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:51

Amable schreef:
Ik denk dat het ook voor een instructrice goed is om te voelen hoe zo'n paard is. Dus niet om het dier ergens doorheen te rijden, maar gewoon om te weten met wat voor paard je te maken hebt. Want zoals eerder gezegd, ieder paard is anders!


precies. mijn instructeur is ook wel een paar keer op Evita gestapt, ook de allereerste les bij hem om te voelen wat voor een paard het is, wat haar problemen zijn enz. voor zover ik dat weet doet hij dat altijd als de ruiter het goed vind.
verder is het 1 of 2 keer gebeurd dat ik het echt niet voor elkaar kreeg in de les en toen heeft hij haar er even doorheen gereden.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:56

Mijn instructeur is nog maar 1 keer op Licor gestapt, omdat ik me afvroeg of een bepaald probleem aan mijn eigen rijkunst (of onkunde) lag.
Verder stapt hij er nooit op, is ook nergens voor nodig. Lachen


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:56

Kim is er in het begin een paar keer opgestapt om te voelen hoe Par aanvoelde zodat ze ook precies weet wat ik bedoel met ze voelt zus en zo.
Daarna hebben we een periode gehad dat ik dacht dat ik Par beter kon verkopen aan iemand die wel kon rijden Haha!
Mijn bloed kookte op die momenten echt, zo drammerig als dat ze kon zijn, en ik die geen oplossing wist, dan stapte zij er op met de medeling dat ik maar even moest afkoelen.

Ze heeft haar 1 keer een hele les voor mij gereden toen ik me verschrikkelijk voelde maar ja, Par moest beweging en zij was er al.

De laatste tijd rijdt ik haar lekker zelf Haha!
Als er nog eens iets is wat ik niet snap of niet kan uitleggen mag ze er van mij zo weer opstappen, Par wordt er zeker niet slechter van Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:57

Ja, regelmatig. Relrite kan ik zelf niet rijden dus die staat bij haar in training. Janneke werd van de week voor het eerst na de bevalling gereden en zij heeft haar voor me gereden omdat ik niet helemaal 100% in orde was Ziek . Als ik niet kan om wat voor reden dan ook en ze heeft tijd rijdt ze ze met plezier voor me. Als het meezit heb ik van de winter amper tijd om zelf een wedstrijdje met mijn paard te rijden Schijnheilig .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:59

Nee nooit. Ze durft hem net te aaien Haha! Knipoog . En als zou ze hem willen rijden, het hoeft van mij niet zo. Ik wil hem daar naar toe rijden, dat hoeft mijn juf niet voor mij te doen...

:){

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:07

Nee, ik moet het uiteindelijk toch zelf doen Haha!

alleen nu met mn nek, ik mag zelf niet rijden, of als ik wel zelf rij en t wordt zwart voor mn ogen, dan rijdt hij hem, dat is nu dus precies 3x geweest Haha! en ik les daar al bijna 2 jaar Lachen

ook toen mn paard extreem staakte en steigerde ect moest ik t zelf oplossen, hij had wel een longeerzweep vast om hem voorwaarts te houden(hij stond in iedere hoek kaarsrecht omhoog!) maar ik heb het zelf 'uitgevochten' met mn paard, en gewonnen Haha!

nu zijn we Z1 en ik kan zeggen dat ik dat zelf heb gedaan, wel met hele goede begeleiding natuurlijk Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:09

Margreet schreef:
Ze heeft vanaf de grond ook heel goed door met wat voor paard ze te maken heeft, vaak ziet ze dingen eerder aan komen dan dat ik ze voel. Daarom is ze ook zo goed.


dat heeft mijn instructeur ook! die zegt al wat ik moet doen om iets te voorkomen, wat hij aan ziet komen voordat ik het aan voel komen!
echt fijn is dat, als je zo'n goede instructeur hebt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:13

1x

toen was ik ziek Lachen
we reden in die tijd met 2en in een les.
Die ander had niet bij mij gemeld dat hij niet reed.
ik was maar gekomen omdat ik het zo rot vond hem alleen toen moeten laten rijden, maar dacht, als ik meld niet fit te zijn, gaat de meeste aandacht wel naar hem.
niet dus, uur prive les en dat trok ik niet.

toen heeft mijn instructrice het uur afgemaakt Lachen

En voor mij een compliment, dat ik er meer uitkreeg als zij Tong uitsteken Knipoog
gewoon wat rond tutteren deed hij goed, maar echt aan het werk gaan dulde hij in die tijd nog niet van een vreemde.
Gelukkig is hij nu flink bijgedraait Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:28

Renske20 schreef:
dat heeft mijn instructeur ook! die zegt al wat ik moet doen om iets te voorkomen, wat hij aan ziet komen voordat ik het aan voel komen!
echt fijn is dat, als je zo'n goede instructeur hebt


Knap is dat he!

Soms zegt ze iets en dan denk ik " Verward dat zal toch niet?!" nou Echt wel!! dus en dat heeft ze dan allang gezien voordat ik ook maar iets in de gaten heb Blond en zij staat op de grond en ik zit er bovenop... Dat zal de reden zijn dat ik het nog moet leren en dat zij les geeft Haha! Vaak legt ze dan wel uit hoe ik het voor de volgende keer kan weten en voorkomen, daar leer je dan weer een boel van. Ze kan puur van wat ze ziet omschrijven hoe iets aanvoelt en de vinger op de zere plek leggen en het klopt altijd, daarvoor hoeft ze er echt niet op te klimmen.
Ik heb het wel eens gevraagd hoor, of zij er niet even op wou omdat het toch wel erg moeizaam ging allemaal, maar dat deed ze dus niet en uiteindelijk heb ik het toch maar mooi zelf voor elkaar gekregen Pling
Een instructrice die er te pas en te onpas zelf op klimt omdat het anders niet lukt is imo dus toch "minder".

Nulla tenaci invia est via

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:30

nou asl ik prive les heb en het lukt me echt niet heel afentoe dan, maar normaal moet ik alles zelf doen

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:33

Mijn paardje wordt 1 keer in de week gereden door mijn instructrice, en ik heb 2 keer in de week les, en komen we er echt niet uit springt ze er nog even vlug op, maar dat was enkel alleen in het begin dat komt nu niet meer zovaak voor. en als ik op vakantie ga rijd zij hem, dus over 2 weken rijd ze hem ook weer 2 weken....

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:35

Ze rijd weleens op mijn paard, maar alleen omdat hij af en toe echt zon verschrikkelijke kwal is.
ik zie haar nooit op paarden van anderen rijden verder, maar die luisteren over het algemeen goed naar hun ruiter Tong uitsteken

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:42

Wel gewoon bv 10 minuten tijdens de les om wat aan te voelen of iets voor te doen. verder niet, ik wil Lowara alles zo veel mogelijk zelf leren, maar toch is het af en toe handig om iemand erop te laten die wat prutsmuts en beter rijdt.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:52

In de ongeveer 4/5 jaar dat ik les van mijn huidige instructrice heb heeft ze er 3x 10 minuten opgezeten.
Twee keer om even wat aan te voelen, de andere keer omdat Magic zo vervelend was en ik geen vertrouwen meer in haar had. Magic dreigde steeds omhoog te komen, terwijl ik niet lang daarvoor met een ander paard omgeklapt was.

De instructrice en instructeur die ik daarvoor heb gehad hebben er nooit opgezeten.

Ik vind het niet zo heel snel nodig (niet meer, vroeger was ik liever lui dan moe Bloos ). Het liefste leer ik het zelf oplossen en aanvoelen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 30 bezoekers