Wie rijd hier op dravertjes? Zo ja, heb je tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evitjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: haarlem

Wie rijd hier op dravertjes? Zo ja, heb je tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 15:21

Heej heej

ik heb een bijrijdpaardje gekregen (2maanden geleden) Maar ze heeft nog best wel veel problemen en de eigennaresse doet er niet zo veel mee! Huilen
ze draaft alleen maar een beetje en galopperen doet ze ook niet echt geweldig! Ik heb gewoon tips nodig en ik heb een instructeur en die geeft goeie aanwijzingen alleen ik zou ook een keer andere aanwijzingen willen hebben! Tong uitsteken Nou is der misschien iemand die mij kan helpen? Als je aanwijzingen heb dan hoor ik ze graag! Als je ervaring met een dravertje heb of wat dan ook dan zou het leuk zijn!

xxxjes mirsjuh

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:12

Heej, waar woon je precies??

Charaz

Berichten: 24284
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:36

Op een volte zetten om te galloperen en een kleine bocht (hoek) maken om aantegalloperen

evitjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 18:09

Heej heej

ik woon op de vondelweg......Komt dat je bekent voor?

Jah dat heb ik al heel vaak geprobeert ik heb der pas sinds 25 april hoor maar wou gewoon tips en op de volte zetten en dan om aan te galopperen heb ik al best vaak gehoord maar dat maakt niet uit! Tong uitsteken Tog bedankt! Nog andere tips?

xxjes mirsjuh

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:22

Zet hem eerst goed aan de longe, en aan de longeerhulpen.
Dan gaat het rijden vanzelf beter..

De vondelweg?? nooit van gehoord.. is dat een plaats Verward

evitjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 18:46

neej een weg......ik woon in haarlem! Aan de longe en dan met longeerhulpen welke bedoel je? De stem en de longeerzweep of bijzets of kok?

xjes mirsjuh

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:33

Ik bedoel daarmee dat je je paard opnieiuw moet inrijden (kan met zadel).
Zet je paard aan de longe en leer hem bijvoorbeeld de galop opnieuw aan.
Zo wordt zijn achterhand sterker en is het makkelijk met rijden.
succes (Y)

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:43

hij moet iniedergeval eerst ontspannen draven, ook bij de aanzet tot de galop. Het liefst ook een beetje z'n hoofd laten zakken, hoeft niet in een rijpaardkrulletje, maar niet zo hoog opgekropt.

ellepel

Berichten: 47330
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:59

bij een draver vind ik dat je veel moet stappen, overgangen rijden van draf terug naar stap en halthouden., pas als hij goed reageerd op deze hulpen mag je een galop proberen. dus ook pas als hij ontspannen rustig kan draven zonder als een speer er vandoor te gaan.

als je dan aanspoort vanuit draf vallen ze vrij makkelijk in de galop en is die nog rustig ook... van daaruit kun je aan goede hulpen gaan werken

evitjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:36

De eigennaresse die heeft der van der vriend gekregen gewoon voor de lol(Dat was in de decemer) Alleen toen kwam ze gewoon elke dag enzow en nu komt ze volgens de gene die daar ook een eigen paard heben niet echt vaak en zien ze alleen mij..... Toen wisten ze niet eens of het paard zadelmak was..... Dus eigenlijk is het gewoon een miskoop! Ze is een sgat van een beest hoor maar de eigennaresse die doet er gewoon te weinig mee! Die draaft een beetje en gaat weer stappen! Mijn instructeur zegt dat ik wel mag galopperen maar op een volte dus dat doe ik wel gewoon maar ik mag dan op allebei de handen galopperen en dat gaat nu wel heel erg goed! Die tip van longeren voor der achterhand vind ik ok wel een goeie en zown rijpaardkrulletje wat Locanda zei moet ik ook nie laat er eerst maar es lekker laag lopen want ze loopt al zow hoog! Je hebt gelijk! Tong uitsteken
Stappen is ook wel goed maar dan vind ik het zo saai! Ik wil wel wat te doen hebben hoor! Van halt naar stap en van stap naar draf en andersom reageert ze wel goed op. Dt valt wel mee dat ze aanspringt in de galop maar soms wel hoor maar meestal gaat ze gewoon uitgestrekte draf doen ofzow! Tong uitsteken

xxxjes mirsjuh

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:41


evitjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:51

Oowh dankje wel! Tong uitsteken hihi Geld, geld!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:00

Als je wat wilt weten pb me maar, genoeg problemen met mn paardje gehad om je toch wel een aantal tips te kunnen geven Knipoog

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:33

mijn vriendin op stal rijd op een draver. ze heet LindaV op bokt

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:41

Miss kan ik je helpen

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:43

Heb je anders msn?

evitjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 08:51

Heej heej

Neej ik heb geen andere msn! Maar hoezow is: Mirzati@hotmail.com niet goed dan? Verward :S

xjes Mirsjuh

ruitje

Berichten: 12311
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:06

De tips die anderen je geven van 'op de volte zetten' kan ik je afraden met een draver.Mijn ervaring is dat ze daar drukker van worden en dat je dan helemaal niet meer aan galop toekomt!Wat je wel kan proberen is van hand veranderen,dan de bocht die je inrijd goed stelling vragen en dan precies op het goede moment aanspringen,dat het binnenbeen naar voren strekt.Worden ze niet zo druk van als van een volte,maar je doet in principe het zelfde.Mijn grootste tip zou zijn,ga niet elke dag uren de galop oefenen,worden ze alleen maar druk van.Probeer het gewoon twee keer op elke hand ofzo,dat is genoeg.Verder geef ik je net als Wendy de tip van het andere topic,daar zitten bijna alle draver bokkers!

evitjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 11:21

Jah bedankt! Ik doe het ook meestal gewoon een galopje op de ene hand en 1tje op de andere hand! Alleen van 1 instructrice die zei dat ik helemaal niet moest galopperen maar een andere zei: Dat ik wel moest galopperen omdat ze het anders nooit leert en dat ze nu nog jong is enzow.

xxjes mirsjuh

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:35

veel geduld hebben en vol blijven houden, succes

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:36

ik heb zelf ook een draver en die wil nooit goed in de rechtergalop aanspringen als jou pony daar moeite mee heeft zeg hem op de volte en laat hem naar binnen kijken, dan aanspringen je kunt als ze echt niet wil overdreven naar binnen gaan leunen. het werkt bij mij heel goed!!!

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:41

Op onze manege was er iemand, die had een draver gekocht. Haar neef is de bijrijder van dat paardje en die had iets héél simpel:

Vroeger reed die hengst elke dag 3-4 uur. Het beestje loopt nu 1 uur ofzoiets, heeft een zeer goede conditie, en draaft, galopeert, stapt, perfect, mooi nageefelijk enzovoort.

Eigenlijk is het zo: Rijd je paardje moe, echt moe, tot hij geen pap meer kan zeggen, elke dag, in die uren dat je rijdt: Overgang draf-galop, galop-draf, stap-galop (proberen) en al de andere overgangen, ook naar halt.

Zo als hij dan na 1 weekje moe is, zal hij niet meer sneller beginnen draven aangezien hij moe is. Als hij het goed doet, direct in de stal zetten.

Dit is 1 methode.

Een andere methode is gewoon héél alert zijn met je hulpen en na 1 keer = REAGEREN. Niks, dan vang je op. Als je paardje vanuit het werk crosst, laat je hem halthouden.

Nog iets: Vaak gaat links makkelijker dan rechts, omdat dravers meestal rennen op de linkerkant (geloof ik).

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:00

Je moet overigens ook eens proberen of ie kan tölten!! Zo ongeloofelijk gaaf is dat

Mijne kan het (nog) niet onder het zadel, maar heb verschillende dravers gereden die heerlijk tölten!

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:03

ZaimFahd schreef:
Eigenlijk is het zo: Rijd je paardje moe, echt moe, tot hij geen pap meer kan zeggen, elke dag, in die uren dat je rijdt: Overgang draf-galop, galop-draf, stap-galop (proberen) en al de andere overgangen, ook naar halt.

Zo als hij dan na 1 weekje moe is, zal hij niet meer sneller beginnen draven aangezien hij moe is. Als hij het goed doet, direct in de stal zetten.


werkt dit echt?! dan ga ik het ook is proberen denk ik..!

ruitje

Berichten: 12311
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:27

Nou die methode vind ik echt lekkere onzin,een goed idee als je je paard naar de klote wil rijden denk ik?Alsof hij dan,als hij zich weer lekker fit voelt niet zo af en toe nog eens lekker zijn benen wil strekken?Nee,dit vind ik echt het raarste advies wat ik ooit gehoord heb!Dat van dat links en rechts klopt meestal wel,omdat ze inderdaad linksom koersen,alhoewel de meeste trainers hun dravers tegenwoordig ook goed rechtsom trainen(om scheefheid te voorkomen)!Als je draver kan tolten is dat zeker de moeite waard ja!