Ik stop met paardrijden......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Ik stop met paardrijden......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 16:14

en nee dat gebeurd niet vrijwillig en het is ook niet voor altijd gelukkig !

maar ik heb dus ruim 2 mnd geleden een botsing gehad met de auto, niet echt een extreme botsing, maar ik heb al een aantal flinke brommerongelukken gehad(alweer 3x in ambulance gelegen, 1x zelfs in een belgische en 1x met de sirene aan Clown )
maar ik heb dus al eerder een whiplash gehad, was ongeveer sinds een halfjaar helemaal hersteld, nu heb ik dus opnieuw een whiplash, terwijl na de botsing werd gedacht aan stijve/beschadigde nekspieren en een lichte hesenschudding
dus ik ben veel te snel weer vanalles gaan doen, waardoor ik nu steeds plat lig van de hoofdpijn

er zit vocht in mn nek en mn spieren in mn nek zijn beschadigd en die hoofdpijn en vermoeidheid komt wrsch daar vandaan

wat betekend dat ik mn nekband weer om moet als ik iets inspannends ga doen, en voorlopig al mn bezigheden flink moet minderen, en paardrijden mag van de HA en de bedrijfsarts niet

mn instructieweek Ermelo is dus afgezegd, en mn paard staat in de wei

niemand in de omgeving durft Q echt te rijden, en ja ik wil ook geen ongelukken op mn geweten hebben(hij staakt&steigert en dan maar meteen kaarsrecht omhoog ipv huppeltjes maken Scheve mond )
dus de komende 2 weken staat hij stil, mn vriend longeert hem af en toe aan t halster(mag ook niet longeren, mag geen kracht op nek, schouder & bovenarm spieren zetten) en dan na die 2 weken ga ik zelf met pessoa etc longeren en dan na een weekje longeren ga ik weer halfuurtjes les(2x per week clubles 1x per week priveles) proberen

mn instructeur kan en wil hem wel 1x in de week rijden voor mij, maar dat kost me een uur les, en omdat Q de rest van de week zo goed als stilstaat vind ik dat zonde van mn geld, dan maar 2 weken vrij voor Q en dan een week intensief longeren om de spieren weer los en aan t werk te krijgen, en dan wat vaker een lesje nemen, al hoop ik dat mn instructeur dan niet op vakantie gaat, want zonder zijn hulp krijg ik Q niet goed aan t lopen, zeker niet na een 'vakantie' voor Quentin, dat wordt een 'leuk gevecht' als hij strax weer aan het werk moet, maargoed het is niet anders

kans dat de hoofdpijn en vermoeidheid chronisch worden is vrij groot, zeker als ik nu geen rust hou, en ik wil me niet de rest van mn leven zo voelen als nu, want t is echt hopeloos, ik loop hier rond puur op pijnstillers, spierverslappers, reuma medicijnen(ivm dat vocht in mn nek) en weet ik wat voor rotzooi allemaal
heb ook slaappillen, die moet ik samen met een spierverslapper nemen voor ik ga slapen, omdat ik anders slecht slaap ivm verkrampte nek&schouders
heb heerlijk geslapen vannacht, maar neem ze vanavond een paar uur eerder in, vanmorgen om 10.30 was ik nog niet helemaal helder Clown

maargoed, ik dacht dat dit het 1e wedstrijd seizoen werd zonder blessure's, zodat we eens lekker konden blijven trainen en starten, maar nee hoor, t zit weer eens niet mee
hoop dat Q niet net zoals alle andere keren eerst 3 maanden aan het klieren is voordat hij weer lekker loopt, want dan kan ik mn lol nog op Scheve mond

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:17

Toen ik je topictitel las was ik even bang dat je definitief met rijden zou stoppen Scheve mond. Gelukkig 'maar' voor een aantal weken.

Het zal zeker goed zijn om rust te nemen. Hoofdpijn, nekklachten, whiplash, dat zijn immers geen zaken om luchtig over te doen.

Veel sterkte Ach gut.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:19

Jeetje dat is niet niks.
Heel veel beterschap en even rustig aan doen zodat je erna weer lekker van je paardje kan genieten.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:28

Doe alsjeblieft rustig aan met die whiplash. Mijn man heeft die zo'n 6 jaar geleden opgelopen en is nu nog steeds voor 50% afgekeurd. Bij de minste inspanning krijgt hij last van zijn nek en hoofd. Hij is te vroeg weer begonnen met belasten en zal er waarschijnlijk nooit meer vanaf komen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Doe lekker rustig aan, begin niet te vroeg en zorg dat je straks weer lekker met jouw "duiveltje in paardekleren" kunt werken.

STERKTE EN BETERSCHAP

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:28

Ik dacht ook dat je definitief zou stoppen.
Dat is echt niet niks!
iig heel veel beterschap! en sterkte

Rimca
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:32

heel veel sterkte met het doorkomen van die rijloze weken.....
Maar het is wel zo, hoe meer je nu rust houdt, hoe groter de kans dat de klachten echt verleden tijd worden!
(Mag je wel dingen doen enzo? bv. wandelen met je paard en prutsen of is het echt even he-le-maal niets?)
nou hou je taai hoor!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:06

jeetje, dit is niet niks!! heel veel sterkte en ik hoop ook echt dat het helemaal overgaat. dan kun je straks weer lekker aan de gang met je paardje!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:10

Jeetje ik schrok ff toen ik de titel las! Maar neem ajb je tijd om goed te herstellen, want dan kun je zeker weten nog jaaaren genieten van je paardje!

Sterkte ermee!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:12

Ik dacht ook even dat je definitief zou stoppen met paardrijden Scheve mond
Gelukkig is dat niet zo.
Doe lekker rustig aan en veel beterschap!!
En sterkte natuurlijk om de weken door te komen Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:13

he meid, je hebt even de ene pech na de andere he Scheve mond

Beterschap Ach gut

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:15

ik dacht ook even dat je helemaal zou stoppen Scheve mond maar dat is "gelukkig" niet zo! veel sterkte en ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:17

Tjee, ik dacht ook al bij het lezen van de topictitel ... Gelukkig is het niet zó drastisch.
Veel beterschap meid, dit is echt k*t ...
Maar je kunt beter nu even flink rustig aan doen dan dat je de rest van je leven de sporen mee moet dragen.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:21

beterschap! en ik hoop voor je dat je strax nergens last meer van hebt..

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:27

'gelukkig' is het maar tijdelijk.. ik dacht bij het zien van je topictitel dat je definitief ging stoppen Scheve mond

ik hoop dat je snel weer herstelt.. en je kunt beter nu rustig aan doen als dat je de rest van je leven er last van blijft houden..
veel sterkte!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:32

Ik schrok al toen ik de titel las Scheve mond
Gelukkig is het maar tijdelijk en hoop ik dat je er snel weer boven op komt!

Nu kun je lekker rusten en een beetje bijkomen van alles Knipoog
Veel sterkte en beterschap! Vriendjes zijn?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:20

Ik wist het al... Ik wil je desondanks toch veel sterkte wensen...

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:26

kl*te zeg...
maar je moet idd wel aan je eigen gezondheid denken
je hebt nl maar 1 lijf he Knipoog
fijn dat je vriend Q af en toe wil longeren voor je!
gelukkig is het maar tijdelijk maar toch is het vervelend...
sterkte en beterschap!!!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:43

gossie wat sneu voor je.maar ik hoop dat je toch rustig aan doet en na een tijdje je qtje weer aan kan pakken.nou dan ga je toch volgend jaar met wedstrijden enzo mee doen.lekker rusten ,en kei veel beterschap he??

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:13

ik weet precies hoe je je voelt het is echt ontzettend vervelend een whiplash maar ik weet ook hoe belangrijk het is om rust te nemen als je er nog last van hebt. Ik moet ook regelmatig tussendoor een paar weken rust houden omdat ik er weer last van heb. Heel erg veel succes ermee en veel beterschap!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:36

Heel veel succes meis!! Als ik iets voor jouw of Q ofzo kan doen, dan hoor ik t wel he!! En hoogeloon is niet ver weg voor me, dat weet je, dus ik kan zo langskomen om je ff te helpen! Heel veel sterkte ermee!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:52

Wat een pech zeg!! Heel veel sterkte, en je weet dat het niet voor altijd is. Dus, dan heb je wel weer iets om naar uit te kijken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:57

balen joh ! Maar echt waar; als je een tijd niet gereden hebt, is het daarna weer extra leuk !!! Heb je nu niets aan, maar straks geniet je weer flink. Doe rustig aan, verstandig zijn (moeilijk) en richt je op de leuke dingen...

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:07

zo das balen! maar neem idd je rust zodat je het kan genezen heeft eenmaal tijd nodig.... Heel veel sterkte en Q red zich wel hoor Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:36

blijf maar lekekr lang rusten, dat is tig keer beter dan volgend jaar helemaal niet meer kunnen rijden, blijf maar lekker een week langer in bed, dan korter hoor!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:39

O, was ook even bang toen ik de titel las.
Gelukkig blijkt het tijdelijk te zijn voor je.

Succes de komende tijd; kan je je inelkgeval op je nieuwe huisje storten!