Wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:15

Op dit moment rij ik een D pony, Mick. Hij is van mijn instructrice, die helaas geen tijd voor hem heeft. Ik mag nu eindelijk van mijn ouders een eigen pony (Mick) of paard.. Mijn instructrice wil hem zelfs aan ons verkopen, maar..
Ik ben nu ongeveer 1.58 meter, en 15 jaar, dus ik zal ook nog wel groeien Schijnheilig . Van veel mensen heb ik nu te horen gekregen dat ik dan beter naar een paard op zoek kan gaan, want daar kan ik niet uitgroeien, en Mick wel. Zelf weet ik het niet en er zijn ook wel mensen die zeggen dat ik met gemak nog tien jaar op Mick zou kunnen rijden..

Moet ik toch maar naar een paard op zoek gaan, of niet Verward ?


Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:20

Hoi, ik denk niet dat het veel uit maakt. Een D-pony is al een aardig grote maat. Als je netjes op gewicht bent kun je nog jaren met de pony rijden. Zelfs langer dan 10 jaar. Maar het is je eigen keuze

Paarden geven mij vleugels op aarde!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:23

Dat ligt eraan wat voor bouw de pony heeft?
Een stevig gebouwde pony kan meer aan in gewicht dan een slanke pony.

Je bent 1.58m dat is niet zo groot...je zal niet meer dan 10 cm groeien denk ik...
Zelf ben ik 1.70m en heb 2 D pony's 1 van 1.43m (een new forest) en 1 van 1.47m (een kruising Ijslander X Welsh Arabier)

De laatste is slanker gebouwd en lijk ik weer langer op, maar het plaatje is nog steeds best leuk omdat hij iets groter is Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:26

Ik ben 1.67 en vanaf mijn 14de niet meer gegroeid, Par is 1.40 en een gek gezicht is het helemaal niet.
Nou is Par dan wel een haflinger, iets grover dan bv een arabier Knipoog
Maar hierdoor en door het feit dat zij groter oogt is het allemaal te doen.

Ik weet niet wat voor type Mick is, of hoe ver jij nog door gaat groeien, ga je wedstrijden rijden en vind je het oog belangrijk?

Zelfde geldt groei je nog 3 cm. en kan Mick de rest van zijn leven mee...zelfs bij de paarden kan je boven de 18 met een pony starten.

Als ik gek ben op een pony en hte kan, maak ik er geen probleem van...maar dat is ieder voor zich.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:44

Mick is nu 9 jaar een Welsh en hij is 1.44 meter (ongeveer). Hij is smal qua bouw. Ik zelf ben (nu nog) erg dun ook en het ziet er nu nog allemaal heel mooi uit Schijnheilig , maar ja, wie weet hoe dat er over een paar jaar uitziet.. Ik wil namelijk wel gewoon wedstrijden blijven rijden .

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:51

Als je wedstrijden wil blijven rijden en verder wil komen in de sport, kun je toch beter een paard kopen...
Anders steek jij tijd en moeite in een pony, die je over een paar jaar weer moet verkopen!!! Je leert er natuurlijk wel van, maar als je dan toch fanatiek aan de slag gaat kun je dat beter meteen op een paard doen.
Vooral omdat het zo'n smalletje is, daar groei je makkelijk van af... Je kunt er misschien nog wel lang op rijden, maar wedstrijden is dan snel afgelopen...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:42

ja het licht er idd aan wat je met de pony wilt gaan doen..
Want je ben niet te groot voor zo'n pony, ik zelf rijd een quarter en die mag ik ook kopen maar ik ben 1.80 en dan koop ik toch liever een paard.
Maar het is wel leuk dat als je mick koopt hem al goed kent en dat als je een probleem heb je naar die instructrice kan en zij de pony ook goed kent.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:47

mijn pony is 137 (net een D dus) en ik ben 169. ziet er nog goed uit. heb er op wedstrijd ook nog nooit commentaar opgehad en ik zou haar ook echt niet kwijt willen voor een paard. dus kijk wat je belangerrijker vind en vergeet niet dat je aan een paard je ook kunt gaan hechten, dus doe het niet alleen omdat je mik nu al kent. maar ik zou gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:47

ik ben 32 jaar 1m64 en mijn pony is 1m40.
past precies!

maar ligt er precies aan wat jij in de toekomst wilt gaan doen, wil je wedstrijden dan zou ik naar wat groters gaan kijken,,

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:49

Als je nog concoursen wilt rijden, kun je beter een paard kopen, over 3 jaar moet je naar de paarden, en met een D pony mag je dan niet meer starten. BTW ik ben 1m78 en rij nog steeds met veel plezier op m'n smalle pony van 1m36, zelfs in de clublessen etc.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:40

Jij bent 15, je bent 1,58 en de pony is een smal welshje van 144 nou dan vind ik jou daar nog echt wel op passen. heb je geen foto dat je erop zit ?
Ik denk dat jij naar je gevoel moet luisteren, je kan nog 3 jaar lang wedstrijden rijden, tot je 18e dan niet meer bij de paarden. Dan zou dus een paard meoten hebben om door te gaan, je moet doen wat jij wild !

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:43

Bij Mick heb je het voordeel dat je zijn verleden en karakter kent dat vind ik heel belangrijk. Je moet alleen wel bedenken dat als je wedstrijden wilt gaan rijden je vanaf je achttiende tussen de paarden moet starten.

Z1+1

falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:49

heb je geen foto dan kunnen we het zien?

Besmet met het oohhhh zooo erge paardenvirus!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:56

Ik ben 1.65 en heb een Welshje van 1.40.

(1.37 is volgens mij nog een C pony toch? D gaat volgens mij vanaf 1.38 als ik het goed heb)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:22

als je zeker weet dat je door wilt gaan met wedstrijden zou ik zeker een paard kopen aan een pony heb je dan over drie jaar 'niks' meer voor wedstrijden. en bedenk: je hecht je snel aan een nieuw paard, dus doe het niet om emotionele redenen! (is moeilijk ik weet het )

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:25

lowara schreef:
Als je nog concoursen wilt rijden, kun je beter een paard kopen, over 3 jaar moet je naar de paarden, en met een D pony mag je dan niet meer starten. BTW ik ben 1m78 en rij nog steeds met veel plezier op m'n smalle pony van 1m36, zelfs in de clublessen etc.


jahwel toch? Als je 18 bent mag je ook met een pony tussen de paarden starten hoor... Het is alleen een iets ander gezicht als jij met je pony tussen al die paarden door rijd. Maar als dat voor je zelf niks uitmaakt dan zie ik het probleem niet....

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 20:45

Ik zal even een foto zoeken waarop duidelijk te zien is hoe "groot" ik nu voor hem ben Schijnheilig .

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:12

Ik denk dat je het beste alles op een rijtje kan zetten: Wat wil ik, wat is mogelijk met Mick. En misschien even met je instructrice praten, misschien kan zij je vertellen wat slimmer is. En je misschien helpen bij de zoektocht naar een paard

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:24

Sorry als ik mensen beledig, maar met een D-pony tussen de paarden rijden vind ik een beetje triest...
Als je echte wedstrijdambities hebt, heb je met een pony tussen de paarden helemaal niks te zoeken, vind ik.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:37

Daar ben ik het niet mee eens, ik kan zelf paar mensen die met pony tussen de paarden rijden, en die doen het heel goed. Volgens mij rijdt Liberty met Nf-pony tussen de paarden. EN met dressuur maakt het toch niks uit, de grootte van je paard.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:01

Ik ben zelf 1.68m en Amanda is een Welsh C pony van 1.38,5m (staat in stamboek als 1.37m hoor) Gaat prima en staat niet gek...
Ik ben zelf helemaal geen paardenfan dus ja mijn keuze zal makkelijk zijn Knipoog
Ook ik rijd af en toe onderlinge wedstrijdjes en krijg alleen maar leuke reacties hoor!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:19

Ik ben 1.63 en rijd ook op een (kleine) D-pony, kan best dus

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:22

Ik denk dat je zelf moet beslissen wat je het liefste wil maar qau grootte denk ik dat de D-pony geen probleem is OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:19

annemiekie schreef:
Sorry als ik mensen beledig, maar met een D-pony tussen de paarden rijden vind ik een beetje triest...
Als je echte wedstrijdambities hebt, heb je met een pony tussen de paarden helemaal niks te zoeken, vind ik.


Ik snap niet zo goed wat er "triest" aan is. Als je ambities verder gaan dan de Z2 is het logisch dat je uit moet gaan kijken naar een paard, maar in de basis kun je prima mee komen met een pony, wat denk je van al die mensen met Haflingers, Tinkers, Fjorden die heel veel plezier beleven aan het rijden van wedstrijden.

Z1+1

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:13

petrabonanza schreef:
Ik snap niet zo goed wat er "triest" aan is. Als je ambities verder gaan dan de Z2 is het logisch dat je uit moet gaan kijken naar een paard, maar in de basis kun je prima mee komen met een pony, wat denk je van al die mensen met Haflingers, Tinkers, Fjorden die heel veel plezier beleven aan het rijden van wedstrijden.


Die mensen hebben waarschijnlijk ook niet de ambities voor de echte sport maar rijden puur -zoals je al aangeeft- voor het plezier Knipoog

In principe kun je erop blijven rijden. Maar wanneer je ouder en groter wordt ben ik bang dat je alsnog te overstap naar een paard zult maken zoals velen. Uiteindelijk ligt de keus bij jezelf maar als ik jou was zou ik de overstap naar een paard maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GoogleAdsense, IASCrawler, Lucia88, Malenka, MoriMann, Sjors050, YandexBot en 132 bezoekers