Update: Hoe gaat het nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Update: Hoe gaat het nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 11:17

Ik had beloofd dat ik jullie op de hoogte zou houden over hoe het met mij en Twister gaat. Ik kan niet anders zeggen dan dat het super gaat tussen ons! OK dan!

Even een korte samenvatting van het verhaal: Twister en ik hadden wat nare dingen mee gemaakt waardoor het vertrouwen tussen ons weg was... Ik durfde niet meer met haar buiten te rijden, en mevrouw vond het leuk om aan de hand uit te breken...

Gelukkig was Richtje zo lief om mij te helpen met Twister. Ze heeft haar een keer mee naar het bos genomen, en morgen gaan we samen nog een keer. Ik neem dan een ander paard mee.

Het gekke is, dat ik eigenlijk niet zo heel veel heb hoeven doen om de wonden te helen... Ik heb dr natuurlijk wekenlang in de wei laten staan, omdat ze zo vervelend was... Ze kreeg ook niet zo veel aandacht meer, omdat ze elke keer zo lomp was. Daardoor was zij ook zo chagerijnig...
Wat ik heb gedaan is haar weer uit die wei halen en met dr gaan rijden...

Veel knuffelen, en nu kan ik merken dat ze weer blij is om me te zien! Lovers

Ik heb met haar mijn koetsiersbewijs gehaald, voor de kar lopen vind ze echt supergaaf... Dat heeft ook wel geholpen, ze is daardoor makkelijker geworden in de omgang...

En ik heb altijd gedacht dat het uitbreken er nooit meer uit zou gaan... Maar ze loopt nu als een mak schaap met me mee uit de wei... Terwijl ik daar echt niet aangewerkt heb!

Ook rijd ik gewoon in mn 1tje met haar buiten... Helaas kan ik nooit echt met iemand van stal afspreken om samen te gaan rijden, vandaar dat ik vaak alleen moet...
In het begin best eng, maar nu ben ik al niet eens bang meer als ze een flinke sprong maakt omdat ze ergens van schrikt... Hyper!

Alleen het bos nog... Bloos Dat vind ik nog steeds doodeng... Maar ik vind dat ik voor mezelf al heel wat overwonnen heb, dus ik denk dat dat ook ooit nog wel eens komt...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:26

Super dat het nu zo goed gaat. En dat met het bos gaat ook wel goedkomen dan hoor. En anders maakt dat ook niet zoveel uit. Moet je kijken wat je nu allemaal bereikt heb met haar.

En misschien moet je ook met haar blijven mennen. Is voor haar een leuke afwisseling en misschien heeft ze het daardoor nu meer naar haar zin.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:42

Fijn dat je zo'n goede hulp hebt en het weer beter gaat. Denk inderdaad dat het in het bos ook wel goed komt met veel geduld.Succes.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:11

hey toppie dat het nu zo super gaat... voor al zo door gaan.. paarden vergeven snel en als je lief en goed voor ze bent komt het wel weer goed.. zolang je maar redelijk blijfft..
durf haar te vertrouwen.. geef haar t idee dat jij te vertrouwen bent... ontspan, ga zingen en zo voort.
heel veel succes verder..
groetjes

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:04

Heel fijn dat alles nu toch zo goed gaat. En dat bos overwinnen jullie ook wel hoor!

Succes Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:43

Je mag heel trots op jezelf en op Twister natuurlijk zijn OK dan!

Als ik alleen al in de omgang zag hoe het de eerste keer dat ik kwam kijken ging, en hoe het van deweek ging. Wat een wereld van verschil, je merkt aan Twister nu ook dat ze veel meer op jou gericht is en weer lekkerder in 'r vel zit.
En dat allemaal gewoon door je over die angst heen te zetten en het gewoon te doen. Heel knap van je
En als ik zie hoe snel dat allemaal gegaan is, gaat dat bos ook echt wel goed komen We nemen haar morgen gewoon lekker mee, zodat je ook weer kan zien hoe netjes ze dat doet, dan komt dat vertrouwen ook wel weer.....

En dan gaan we na mijn vakantie eens werken aan het longeren Knipoog

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:51

wat heb je toch een goeie hulp.wat goed dat je er weer zoveel vertrouwen ik heb zeg!!het kan volgens mij alleen maar leuker worden.heel veel plezier morgen.of is het vandaag?nou ja ik ben iig wel benieuwd hoe het is gegaan.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:06

Fijn Kim, dat het nu zo lekker gaat Lachen Je zag het echt niet meer zitten op een gegeven moment geloof ik he?
Heel veel plezier en succes, en als ik in de buurt ben houd ik je aan je aanbod Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:28

Fijn zeg dat het weer zo goed gaat!
En nu zo doorgaan OK dan!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:30

wat fijn dat het nu weer helemaal goed gaat!
Veel plezier en succes verder Knipoog

Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 17:50

Bedankt voor alle lieve reacties... Achteraf had ik gewoon even een schop onder mijn kont nodig om weer met Twister te beginnen... En door een topic op bokt te plaatsen heb ik de eerste stap genomen...

@ Richtje, dat longeren moet inderdaad ook nog gebeuren, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken... Ik zit best wel in spanning voor morgen, ze is echt al heel lang niet meer in het bos geweest... Gelukkig stap jij dr op... Nagelbijten / Gniffelen

@ Klaske, langzaam aan leer ik haar inderdaad te vertrouwen, alleen een liedje zingen zal ik haar niet aandoen... Schijnheilig

@ Justy, je bent altijd welkom! En anders kom ik gewoon een keer jou kant op!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:58

Gezellig!! Jij bent hier ook altijd welkom!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:05

Hee Kim Haha!
Fijn dat het zo goed gaat!
Ik vind het heel knap van je dat je je over je angst zo goed als hebt heen gezet!
Dat bos komt nog wel een keer Knipoog
Ga zo door, dan komt het helemaal goed!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:15

xtwisterx schreef:
@ Richtje, dat longeren moet inderdaad ook nog gebeuren, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken... Ik zit best wel in spanning voor morgen, ze is echt al heel lang niet meer in het bos geweest... Gelukkig stap jij dr op... Nagelbijten / Gniffelen


Dat gaat vast goedkomen dat bos De vorige keer ging het toch ook goed?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:07

nielsforever schreef:
wnou ja ik ben iig wel benieuwd hoe het is gegaan.

Het is echt super gegaan
Beestje heeft zich prima gedragen, geen rare dingen gedaan en eigenlijk heel rustig gebleven OK dan! Op deze manier wil ik haar wel vaker meenemen Knipoog