Suplement: Opkikker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Suplement: Opkikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 20:51

We hebben voor Treasure nu een suplement (opkikker heet het), voor meer energie ed. Heeft iemand hier ervaringen mee?


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:04

Ja , dat heb ik mijn paarden vorig jaar gegeven tijdens de droes periode.

Vooral mijn haflinger werd er erg vrolijk van Haha! OK dan!
Mijn fjord reageerde ook erg positief en was weer snel fit en vrolijk na 3 weken droes te hebben gehad.


zeker een aanrader OK dan!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 23:02

Dat vind ik fijn om te horen, hoelang duurde het voor het werkte.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:13

Wij hebben het ook voor mn pony gebruikt en bij een pony na een operatie, beviel goed, ik weet helaas niet meer hoelang het duurde voordat het ging werken.

Het is een soort oppepmiddel en ter ondersteuning na operaties of ontstekingen en ter revalidatie na blessure.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 23:26

Ja wij geven het haar ook als oppepmiddel. Ze mag wat wakkerder worden vooral omdat ze even een soort van dipje had. Werkt het niet krijgt ze gewoon ander voer met hogere energiewaarde. Maar eerst maar eens kijken hoe ze hier op reageert. Vraag me alleen af hoelang 't gaat duren Haha!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:28

Neem anders een kijkje op www.paardendrogist.nl daar kun je ook kopen, wellicht kun je daar meer info vandaan halen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 23:42

Daar hebben we het gekocht, maar ik vind niet de info wb werkingstijd. Zal eens kijken of ik daar iets kan opvragen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:53

Okkie1 schreef:
Daar hebben we het gekocht, maar ik vind niet de info wb werkingstijd. Zal eens kijken of ik daar iets kan opvragen.


Oh das jammer, ook stom dat ik het niet meer weet, het is ook al een paar geleden

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:11

Met supplementen is het meestal zo dat je het minimaal een aantal weken moet geven, voordat het echt helemaal z'n werk doet.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:39

Tjalko eet zijn voer niet meer als ik er opkikker overheen gooi...
Ik gebruik altijd MaxH, daarvan is hij binnen een week zo wakker dat ik er dan weer snel mee stop. Toen Tjalko was geopereerd ind e Lingehoeve werd mij MaxH aangeraden, daarin zitten alle benodignde vitamines en mineralen in een flinke dosis.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:03

Treasure eet haar brok gelukkig nog prima met opkikker. Lijkt zelfs of ze het lekkerder vindt nu Haha!
Hoop niet dat ik een aantal weken moet wachten. Scheve mond
MaxH, wat is dat precies? Waar krijg je dat? Waar kan ik daar meer info over vinden?

Als je het in kleinere hoeveelheden geeft, werkt het dan niet beter (niet zo explosief?)?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:31

Op www.maxh.nl staat van alles. Ik koop het gewoon bij mijn ruitersportzaak, maar mijn vee-arts heeft het ook. Ik gaf Tjalko een volle schep per dag en dat was duidelijk meer dan genoeg voor hem! Ik gebruik het nu alleen in de periodes dat hij wat extra's kan gebruiken, tijdens de rui en als we veel wedstrijden hebben staan. In de tussentijd geef ik hem altijd vitamine E, selenium en lysine voor de spieropbouw. Dat werkt goed voor de spieren, maar hij wordt er niet heet op.

Ik zou die pot opkikker opmaken als ik jou was, en als je geen verandering ziet een pot MaxH gaan halen. Misschien dat die opkikker wel heel erg goed aanslaat bij Treasure.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:15

Wij gebruiken opkikker altijd in de winter voor mijn 28 jarige verzorgpaard Pepper. Voorheen viel hij altijd in de winter erg terug en was futloos. Tot nu toe is hij sinds we de opkikker bijvoeren een stuk fitter in de winter en is hij de winters goed doorgekomen. Ik weet alleen niet hoe lang het heeft geduurd voordat we er wat van merkten.
Nou is dat moeilijk te bepalen omdat hij niet meer wordt gereden. Het preciese moment is dus niet bekend. Maar ik denk dat je toch in weken moet denken en niet in dagen.


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:20

Bij mijn parden werkte het toch vrij snel hoor, zeker binnen een week.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:49

De opkikker maak ik iig op en anders gaan we over op Prestatie brok van Pavo en eventueel hypower of dat MaxH oid. Tegenwoordig zijn er zoveel middelen dat we alle kanten opkunnen Haha!
Ik hoop dat het zo snel mogelijk aanslaat, maar dat zal wel per paard verschillen.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:51

Ik heb het ook gebruikt voor mijn hengstje toen hij een tijdje door zijn weide'maatje' was afgetuigd en van zijn eten beroofd. Hij zag er wat vermagerd en lusteloos uit en heeft Opkikker door zijn eten gekregen (tezamen met de afscheiding van zijn weidegenoot) .
Ik had het idee dat hij zich na circa 1 รก 1,5 maand stukken beter voelde. Opgekikkerd zeg maar Haha!
Ga het straks ook aan mijn merrie voeren als ze wat verder in de dracht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:54

Is vers gras niet de beste opkikker die er is? Lekker buiten in het zonnetje grasjes eten, wat is het toch fijn om paard te zijn.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:39

russel schreef:
Is vers gras niet de beste opkikker die er is? Lekker buiten in het zonnetje grasjes eten, wat is het toch fijn om paard te zijn.


Ben maar niet bang dat ze weidegang tekort komt hoor. Knipoog

Bedankt voor de reacties, gelukkig zijn ze positief!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:41

russel schreef:
Is vers gras niet de beste opkikker die er is? Lekker buiten in het zonnetje grasjes eten, wat is het toch fijn om paard te zijn.


Om een ziekte te boven tekomen is soms wel meer nodig dan gras.....

Heb opkikker zelf gebruikt na de castratie van mijn paard en het is me goed bevallen.

Wodan en ik onderweg in de M2

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 11:11

Was er iets gebeurd met de castaratie of gewoon echt als extra'tje?
Hoelang heb je het toen doorgevoerd?

Wij casteren wel eens vaker en dan is dat misschien een goed idee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anneloes___M en 114 bezoekers