ALweer weer geen loon gehad...wat te doen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

ALweer weer geen loon gehad...wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 15:00

Ik weet niet of het goed staat maar dan zie ik het wel..

Ik heb al eerder topics geopend over dat me uitzendbureau voor wie ik werk bijna telkens me loon niet overmaakt omdat volgens hun zeggen het bedrijf waar ik werk de uren niet doorgeeft... bedrijf zegt dat ze het wel doorgeven Dit is (echt waar) nu de 9 x dat dit voorkomt..

Ik krijg wekelijks uitbetaald en dus behoor ik het elke week elke woensdag te krijgen...

Kijk ik net op me rekening...alweer niets gehad Boos! ik bel me uitzendbureau
op die zegt nu dat het wel aan hun lag omdat er een storing bij hun was met het betalingsverkeer bij hun...ik begrijp best dat dit onmacht is maar ik word er zo moedeloos van...ik heb tog ook vaste lasten etc???ik moet er tog vanuit kunnen gaan dat ik me loon krijg??

nu mag ik weer tot volgende weonsdag wachtten want dan word het bijgestort met mijn gewerkte uren van deze week....

Wat moet ik nu??? Dreigen om over te gaan naar een ander uitzendbureau??

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:09

Ik denk dat overstappen naar een ander uitzend buro wel verstandig is.

Mocht je nou echt je geld niet krijgen stap dan eens naar een rechtsburo(neem al je papieren dan maar vast mee)

Verder natuurlijk net zo lang zeuren tot je het krijgt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:15

Ik zou weggaan en naar een ander uitzendburo gaan of is dat niet mogelijk?

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:21

Dat zou ik iig wel doen. Zelf heb ik bij drie verschillende uitzendbureau's gezeten en die hebben mij dit nog nooit aangedaan.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 15:26

heeft iemand hier ervaring mee...kan dat zomaar??

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:43

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me zeker niet dat dit zomaar kan....

Sorry kan je verder geen hulp of advies geven!!!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:48

ik zit al vanaf april op me loon te wachten heb nu min 2000 euro tegoed (niet via uitzend bureau)

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:50

Ik zou met het bedrijf overleggen waar je werkt of je niet naar een ander uitzendbureau kunt overstappen. Misschien kunnen ze je via een ander uitzendbureau inhuren, of een tijdelijk contract aanbieden ofzo? Je staat sterker als je het bedrijf waar je werkt betrekt bij het probleem en als ze je helpen.

Mijn ervaring met uitzendbureau's is dat ze het òf allemaal super voor elkaar hebben òf ze maken er een potje van en daar ben jij als werknemer de dupe van. Volgens mij zit jij bij een bureau uit de laatste categorie... Sterkte ermee!

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:58

Ik moest altijd op een weekbriefje zelf mijn uren invullen en af laten tekenen bij de sjef. Vervolgens moest ik dat vrijdag inleveren bij uitzendbureau (mocht ook in brievenbus als bureau bv al gesloten was).
En standaard had ik dan de woensdag erna mijn geld dus weet niet beter als dat ik zelf getekende briefjes moest inleveren, dus kan je niet helpen omdat hier het bedrijf het blijkbaar zelf doorgeeft.

Het is in iedergeval wel zwaar bagger Boos! Iedereen heeft toch vaste lasten wat denken ze wel niet Verward

Succes ermee !!!!!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:20

Ik zou even in de contracten en voorwaarden van het uitzendbureau en dat bedrijf kijken, wat jouw en hun rechten en plichten zijn.
Vaak staat er iets over wanneer ze moeten uitbetalen.
Ik heb ook anderhalve maand op m'n geld moeten wachten van m'n vorige baas. Die zou dus volgens het contract voor het eind van de maand het loon van de betreffende maand moeten betalen. Ik heb er echt constant achteraan moeten zitten, voordat ik alles had gekregen. Steeds beetje voor beetje. Ik was blij nog wat spaargeld te hebben, je hebt inderdaad je huur enzo.
Als ze echt niet betalen kun je er een rechtszaak van maken. Jij hebt gewerkt en dus recht op je geld. Ik ben lid van de FNV, dan regelen zij dat allemaal. Volgens mij kun je zelfs voor elke periode dat ze te laat zijn, nog rente eisen ook.
Maar kijk eerst even wat er in de papieren van het uitzendbureau staat en ik zou ook op zoek gaan naar een ander uitzendbureau.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:39

Lekker met je armen over elkaar gaan zitten op je werk. Weet de baas van het bedrijf waar je werkt hoe dit uitzend bureau met de werknemers omgaat?

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:06

Ik zou het zeker niet pikken als ze je een week laten wachten vanwege een "storing".
Het kan best zijn dat er een tijdelijke storing is, maar die duurt vast geen week Knipoog
Met zulk soort smoesjes hoef je echt geen genoegen te nemen.

Als je de mogelijkheid hebt om over te stappen naar een ander uitzendbureau dan zou ik dat zeker doen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, FCSA, karelien, laura22, marjor, xChanelx en 9 bezoekers