DE oplossing voor stresserige paarden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

DE oplossing voor stresserige paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 14:04

Een tijdje geleden ben ik voor mijn paard Joop op zoek gegaan naar anti-stress middelen omdat hij op wedstrijden zo vervelend was, en gewoon helemaal stijf van de stress stond dat je niet meer kon rijden.

Dit zijn de beste middelen die ik heb gevonden:

-Cavalor Calm: dit werkte het beste. het enige probleem is dat het vrij duur is. zo'n 100 gulden (sorry, in euro's weet ik het echt niet!). Het is niet moeilijk toe te dienen, mengen met appelmoes en in een grote spuit doen, en in zn mond. In de paard en sport staat een grote advertentie + telefoonnummer!

-Nervelet van VSM: Dit werke ook goed, het is gewoon te koop bij de tuinen! toedienen met een spuitje, dan in zn mond!


Ik hoop dat de rest van de bokkers met zulke paarden er wat aan hebben!
succes ermee!


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:58

Tja, ik heb ook stressie paarden, maar daar heb ik voor gekozen. Ik geloof niet in dit soort suplementen. Net zo als die suplementen om snel meer spieren te kweken.

Volgens mij kan dat nooit gezond zijn. Als je paard te stresserig voor je is, dan moet je een ander paard zoeken. Volgens mij ligt bij dit soort dingen de oorzaak bij de ruiter/verzorger, en niet bij het paard. Het karakter van het paard is nou eenmaal zo, een ruiter moet daar mee om kunnen gaan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:24

Dat vind ik dus nergens op slaan, Carola.
Er zijn nu eenmaal paarden die ontzettend gestressed zijn, en daar kan de ruiter niets aan veranderen.
Ik vind het toedienen van een middel om je paard minder wedstrijdstress te laten hebben totaal onschuldig.

Ik geef die van mij Bach Rescue Remedie, want door de wedstrijdstress kreeg hij verminderde weerstand, waardoor hij na wedstrijden altijd ging hoesten.
En sinds ik dat doe, gaat het echt stukken beter. Dus mijn paard is echt gebaat bij die druppels.
Het ging mij dus niet zozeer om het presteren op wedstrijden, als wel om de verminderde weerstand die de wedstrijdstress oplevert.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:38

Ja vind ik ook. je kan er zelf niks aan doen als je paard zo is.
dit helpt echt, en ik kan me niet indenken dat het slecht is hoor!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 23:14

Oke, Bach vind ik nog aanvaardbaar. Ik gebruik dat zelf ook wel eens zelfs.
Maar van die echte geneesmiddelen... Nee.... Dat vind ik te eng. Ik vind het een heel verschil, of je nou Bach geeft (100% natuurlijk), of zoiets uit een fabriek.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 23:30

vsm is ook natuurlijk hoor!

Voorzitster AFM

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 09:36

Al die producten van Cavalor zijn ook geen geneesmiddelen hoor. Het is een mengsel van kruiden en vitaminen die rustgevend werken. Niks mis mee volgens mij.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:13

of een flesje (paarden) bier over zijn voer gooien, scheelt ook weleens en ze vinden het nog lekker ook. Hierdoor schijnt een paard rustiger te worden als je bv met hem gaat reizen ofzo. In Amerika hebben ze speciaal paardenbier.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:32

Carola, niet iedereen is in de positie of gelegenheid om maar even een ander paard aan te schaffen.
Overigens heb ik heel goede ervaring met dit soort middelen: het hielp allemaal geen ene moer. Fabienne bleef overal spoken zien. Het enige middel dat bij haar enigszins heeft geholpen was het verstrijken der jaren Lachen.
Het enige waar dit soort middelen goed voor is, is de portemonnee van degene die het verkoopt. Middelen die wel echt tegen de stress helpen zijn helaas vaak de verboden middelen Lachen

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:29

Ik hoorde zo iets van dat je ze bananen moest geven. Vingers aflikken
door bepaalde suikers die in bananen zitten worden ze rustig.
Het is gewoon voor mensen, maar als je paardje ook een banaan lust? Pling

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:50

Ik heb bij mijn vorige paard ook Nervelet gebruikt als we op concours gingen. Hij was van zichzelf nogal een stresstypetje, en als je dan als 9 jarige in een keer op concours moet... Hij was echt zo gestresst dat ik niet meer kon doordringen tot hem, hem heeft geholpen, toen hij er aan gewend was heb ik het ook niet meer gebruikt.

Sprakeloos

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 18:28

Stacy S schreef:
Ik hoorde zo iets van dat je ze bananen moest geven. Vingers aflikken
door bepaalde suikers die in bananen zitten worden ze rustig.
Het is gewoon voor mensen, maar als je paardje ook een banaan lust? Pling


Dat van de bananen heb ik pas geleden ook een keer gehoord. Je moet dan bijvoorbeeld je paard elke dag een banaan geven een soort 'kuur'. En in dat boek stond als het bij het paard niet werkt kan de ruiter het altijd nog proberen Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:54

Zal misschien van de kalium komen? dat zit toch in bananen?
verder is een banaan ongeveer gelijk aan 5-7 eetlepels suiker.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:19

magnesion was t toch in bananen waar ze/je rustig van kan worden??
geeen idee eigenlijk..

verder, wij hebben alles wat er op de markt is zo'n beetje gebruikt (ok, overdrijven kan ook) voor mijn volbloedje, en echt niks heeft geholpen, zelfs niet toen hij is ingespotem door de dierenarts. Hij zou 2weken relaxter en makkelijker te bereiken moeten zijn, maar echt veel merk je er niet van... misschien helpt het bij andere paarden wel, maar naar mijn idee is het vooral geld verdienen voor de mensen die de dingen bedenken

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:27

Nou, ik ahd dat nervelet voor Marlou als in huis gehaald, maar ze leek zo ook al wel wat rustiger, dus ik was er nog niet mee begonnen. Totdat ze toch weer drukker werd, ik denk komaan, ik begin met de Nervelet. Nu, na zo'n drie weken kan ik jullie vertellen dat het heel wat scheelt. Ze is niet echt superrustig of sloom geworden, maar ze is heel wat beter hanteerbaar, zelfs de eigenaresse van de stal maakte er een opmerking over en die dacht nog geeneens aan de Nervelet! Dus ik ga mooi even door, het moet voor haarzelf ook fijner zijn als ze niet zo stresserig en schrikkerig door het leven moet gaan. Van de zomer, als ze weer op het land kunnen ga ik weer proberen af te bouwen, maar vooropig staat ze op 2 x 40 druppels, het maximum is trouwens 3 x 40, dus..... Ik heb echt het idee dat het helpt en vond het minder duur dan het spul van Pavo of de Paardendrogist, dat ze niet meer eten wilde trouwens.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 01:19

fabienne schreef:
Carola, niet iedereen is in de positie of gelegenheid om maar even een ander paard aan te schaffen.
Overigens heb ik heel goede ervaring met dit soort middelen: het hielp allemaal geen ene moer. Fabienne bleef overal spoken zien. Het enige middel dat bij haar enigszins heeft geholpen was het verstrijken der jaren Lachen.
Het enige waar dit soort middelen goed voor is, is de portemonnee van degene die het verkoopt. Middelen die wel echt tegen de stress helpen zijn helaas vaak de verboden middelen Lachen


Hier kan ik me tenminste een beetje in vinden.
Maar goed, voor de overigen ... bananen jullie maar fijn verder, ieder zijn meug.

Het enige middel dat echt werkt.. ben JEZELF.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:18

fabienne schreef:
Het enige middel dat bij haar enigszins heeft geholpen was het verstrijken der jaren Lachen.

En dat is ook wat er bij mijn paard heeft geholpen.
Eerst een stresskikker op en top.
Overal spoken.
Nu is hij voortaan heel rustig en het enige wat hij nog doet is soms wat gespannen lopen maar meer niet meer.
Dus gewoon doorgaan met oefenen en het word vanzelf wel een keer beter.
Persoonlijk ben ik geen voorstander om maar vanalles in je paard te stoppen.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

stresskikkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:00

Maar als je paard nou zo gespannen is dat hij helemaal verkrampt en er echt onder lijdt?

Mijn paard kan thuis zo een Z proef lopen, maar ga ik op concours gaat er een knop om en blokkeerd hij. De achterhand komt helemaal niet meer mee en fatsoenlijk een wending rijden is bijna onmogelijk.
De ene keer ga ik op concours en rij ik in de 170 pnt. omdat ik hem redelijk onder controle heb en de jury een opgeprikt paard wel mooi vindt en de andere keer kom ik nog niet eens langs het jury hokje.
Je kunt me vertellen wat je wilt, maar het paard heeft er zo ook geen lol in, en het is voor z'n lichaam ook slecht.
Als ik het voor hem makkelijker kan maken (geestelijk en lichamelijk) door hem iets toe te dienen (dopingvrij uiteraard) doe ik dat.
Op dit moment krijgt hij feelings control herbs (chinese kruiden). Werkt uitstekend. Het reguleerd overheersende emoties zoals agressie en angst.
Als ik gereden had, in de zomer of inde winter maakte niet uit, was hij zeiknat van het zweet. Ook dit is onder controle, waardoor hij dus ook minder zouten en mineralen verliest.
Al met al dus een goede oplossing voor mijn paard. Ik zeg niet dat hij nu de rust zelfe is, maar het is allemaal wat meer onder controle te houden.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 13:42

Joop is inmiddles 11 jaar en we hebben heel lang gezegd dat hij wel wat rustiger zou worden in de loop der jaren.... helaas lijkt het alsof het alleen maar erger is geworden, daarom zijn we ook met deze middelen begonnen.
Hij doet nu (met de nervelet) een stuk rustiger op wedstrijden, als hij er eenmaal aan gewnd is dat hij rustiger doet, hoop ik het weer zonder spul af te kunnen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, idje, LaDonna75, Natashaa, Olikea en 29 bezoekers