Hoe vang je een Jazz veulen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Hoe vang je een Jazz veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 19:04

We hebben drie veulens dit jaar en twee zijn normaal, gezellig, niks aan de hand, komen lekker bij je en lopen zonder problemen mee aan 't halster naar en van stal. Maarrrr nu heeft het paard van mijn vriendin (die dus ook bij ons op stal staat) een Jazz veulen - alle vooroordelen weer bevestigd Schijnheilig Schijnheilig ) en die kunnen we niet krijgen!!
In de stal is geen probleem, maar 's avonds als hij naar stal moet laat hij zich niet vangen, is schichtig, blijft rond de merrie huppelen. Veulen komt verder veel in de hand.
Adviezen???


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:06

Zodra hij 5 maanden oud is direct verkopen Haha!

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:05

Loopt ie niet met zn moeder mee dan? Haal anders iedereen eruit en kijk of ie dan wil komen

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 22:27

Nee hoor, ook als iedereen weg is blijft hij liever alleen met mams achter. Weglopen met de merrie heeft tot nu toe alleen maar ellende opgeleverd - hij sprint er vandoor! De eerste keer ging hij letterlijk door het lint (gelukkig hebben we geen prikkeldraad), de tweede keer was de merrie zo in paniek dat die over/door het hek sprong..........
Het veulen is bijna een maand oud, meestal de makkelijkste periode vind ik, ze zijn al erg aan je gewend maar hebben meesta nog niet zoveel praatjes).

(Ik zou zelf ook kiezen voor de optie van Illindra trouwens Haha! Haha! - vraag is dan alleen hoe we de eerste 5 maanden doorkomen - het monstertje staat wel bij ons op stal Verdrietig )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:36

Ga met Illindra mee. Hoe kun je in hemelsnaam Jazz erop zetten?

Je suis Charlie.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:53

gewoon los met de merrie mee naar stal laten lopen, deed ik ook dat mijn veulen niet te vangen was.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:19

Zoals Irish-Lady zegt gewoon achter de merrie aan laten lopen. daarnaast moet je proberen helemaal alleen de merrie te pakken meer mensen brengt alleen maar onrust. Als de persoon die de merrie binnenhaalt aan de ene kant loopt zal het veulen aan de andere kant van de merrie mee lopen. en op stal heel veel aanraken en aaien.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:01

irish_lady"]
gewoon los met de merrie mee naar stal laten lopen, deed ik ook dat mijn veulen niet te vangen was.
[/quote]
Klinkt allemaal aardig, maar onze wei ligt aan de overkant van de weg, het veulen is verder redelijk zelfstandig, dus die loopt niet braaf met mams mee de weg over, maar dartelt naar links, dartelt naar rechts........
En ook al zou het wel zo kunnen, hoe doe je dat dan later? Of wordt dit vanzelf beter. Het veulen komt veel in de hand, dus daar kan het echt niet aan liggen.

[quote="Cassidy schreef:
Ga met Illindra mee. Hoe kun je in hemelsnaam Jazz erop zetten?

Haha! Haha! Haha! Veulen is ook niet van mij he!!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:55

Mijn veulen kon ik de eerste maand ook niet vangen, maar sinds hij brokjes mee eet komt hij meteen naar me toe! Schijnheilig


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:41

Vind het spijtig dat je dit topic zo op Jazz pint. De merrie heeft toch ook vaders, niet?

Elk veulen is nu éénmaal anders. Het ene is wat stoerder dan de andere naar mensen toe. Moet je gewoon rustig in blijven en extra tijd in steken. Soms moet je een moeilijkere weg bewandelen. Maar ik ben er zeker van dat het goed komt. Gewoon VEEEEEEEL geduld. Knipoog

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:41

ja ik denk ook dat de manier van irish_lady het beste is! Hij zal toch een keer zich moeten laten vangen!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:46

Een heeeeeeeeeeel groot visnet Schijnheilig

Veel succes, ik zou hem denk ik bij voorkeur eerst een poos met mams ergens neerzetten waar hij gewoon niet zoveel ruimte heeft en dan het pakken veel oefenen tot het goed gaat en dan weer proberen in een grotere ruimte.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:48

Even de weg afzetten Verward En dan loopt de veulen velig over de weg naast mams..!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:10

Jan_VT schreef:
Vind het spijtig dat je dit topic zo op Jazz pint. De merrie heeft toch ook vaders, niet?

Elk veulen is nu éénmaal anders. Het ene is wat stoerder dan de andere naar mensen toe. Moet je gewoon rustig in blijven en extra tijd in steken. Soms moet je een moeilijkere weg bewandelen. Maar ik ben er zeker van dat het goed komt. Gewoon VEEEEEEEL geduld. Knipoog



Hihihi de mijne was precies hetzelfde en daar zit toch echt geen druppel jazz in! Of Jazz moet tinkervoorouders hebben?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:53

Ik denk ook niet dat Jazz daarvan de schuld kunt geven. Het ene veulen is nu eenmaal een stuk makkelijker dan de ander. Als het op stal staat er veel mee kroelen, dan wordt het vanzelf makker.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 22:49

Ik vind het zelf eigenlijk wel grappig dat het een Jazz is, houd wel van vooroordelen die bevestigd worden Haha! Haha! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers