Reiki 1 inwijding toegespitst op paard en ruiter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wie zou er wat voor voelen omschreven workshop bij te wonen?

wel
2 (33%)
niet
4 (66%)

Totaal aantal stemmen: 6


SaskiaE

Berichten: 63
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Mijnsheerenland

Reiki 1 inwijding toegespitst op paard en ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:23

Ik wilde eens even kijken hoeveel mensen er wat voor zouden voelen om een workshop Reiki 1 toegespitst op paard te volgen.

Ik zal even kort uitleggen wat Reiki is,

Reiki is een eenvoudige en effectieve behandelmethode die iedereen (latent aanwezig of actief) in zich heeft. Reiki is o.a. geschikt voor het behandelen van ziekte, pijn en emotionele instabiliteit. Bij gezonde mensen worden bijvoorbeeld de linker- en rechterhersenhelft, chakra’s en het energieveld in evenwicht gebracht. Al naar gelang de graad van de behandelaar kan dit behandelen fysiek gebeuren of niet fysiek (afstandsbehandelen). Het principe van Reiki is dat een behandelaar tussenkanaal (medium) is voor de universele energie die naar de behandelde persoon stroomt. De rol van de behandelaar is niets meer of minder dan het doorgeven van de energie, die de behandelde kan gebruiken.

Om (wedstrijd) stress weg te nemen bij zowel ruiter als paard, werkt Reiki heel goed. De workshop wordt gegeven in combinatie met NLP technieken, is zeer praktijk gericht, zodat je er ook echt wat aan hebt later. je kunt er dus thuis gelijk mee aan de slag. Paarden zijn erg gevoelig voor Reiki (zoals de meeste dieren) en het is dan ook leuk te zien dat ze er erg van ontspannen!

De groepen zijn met maximaal 12 personen, er zijn 3 oefen paarden aanwezig en er bestaat een mogelijkheid om in overleg een paard mee te nemen. De kosten voor zo'n workshop komen op €95,00 p.p. deze prijs is inclusief Reiki 1 inwijding, theoriebladen, lunch, drankjes etc.

Voor meer informatie, vraag gerust! Je kunt ook mailen naar teamerke@worldonline.nl

Ik ben heel benieuwd!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:26

Ik heb niet echt last van wedstrijd stres, daarnaast gebruiken we NH voor de ontspanning. Dus ik heb niet gestemd

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:27

lijkt me wel erg leuk, maar ligt er helemaal aan waar deze cursus gegevn gaat orden (of heb ik niet goed gelezen Verward )

SaskiaE

Berichten: 63
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:33

De cursus wordt vlakbij rotterdam gegeven en is zeker de moeite waard om ervoor te reizen!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:43

ik heb (nog) niet gestemd,maar heb wel een vraagje!
reiki is toch algemeen te gebruiken?
als je de "standdaard" cursus volgt,kun je dit toch overal op toe passn,paard,koe of mens!"?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:49

Als je je Reiki graad 1 al hebt, is er alsnog een mogelijkheid om deze cursus te volgen (tegen gereduceerd tarief?)

SaskiaE

Berichten: 63
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:50

Reiki is inderdaad op alles en iedereen te gebruiken. Maar omdat er naast de inwijding van Reiki vaak vragen zijn m.b.t. dieren/ paarden, leek het zinvol hier wat uitgebreider op in te gaan.

Juist te weten waar de chakra's van het paard liggen e.d. geeft meer inzicht in de behandelwijze. Paarden die stress hebben of pijn hebben etc. kun je dan veel gerichter helpen. Maar ook voor wedstrijd stresse e.d. Je krijgt dan gericht uitleg op de ontspanning en visualisaties.

SaskiaE

Berichten: 63
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:53

Cassidy schreef:
Als je je Reiki graad 1 al hebt, is er alsnog een mogelijkheid om deze cursus te volgen (tegen gereduceerd tarief?)


Zeker mogelijk! Ik moet er even bijzeggen dat ik nu aan het peilen ben naar de reacties, aan de hand hiervan kan er eventueel een datum worden geprikt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:54

Ok, dan zal het afhangen van de datum en de prijs, ben wel geinteresseerd namelijk.

SaskiaE

Berichten: 63
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:58

Ok, dan kun je in iedergeval je adresgegevens doormailen naar onderstaand email adres zodat we als we wat meer weten je op de hoogte kunnen houden!

Groetjes Saskia

teamerke@worldonline.nl