Gister voor het eerst gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Gister voor het eerst gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:19

Na anderhalve week de paarden te hebben gingen we toch maar eens op zoek naar zadels, dat rijd wel zo handig Knipoog 's ochtends t halve land doorgereden, morgen komt er iemand zadels passen. ook gelijk nieuwe hoofdstellen gekocht, die moesten natuurlijk gelijk gepast worden! de goede bitten neemt de zadel-pas-meneer morgen mee als het goed is. grootste maat hoofdstellen gekocht, bij Ayla past het, voor Belle is het net te klein Lips are sealed

Stonden we de paarden net te poetsen, komt er een man aanlopen, hij had nog een australian stock zadel liggen dat we nog mochten passen. dus zadel op Ayla gelegd, zag eruit alsof het paste. maar zou het niet gaan verschuiven? moest ik maar even uitproberen dan. hoofdstel om, bitje van Lex dat we nog hadden erin, voor 1 keertje paste dat wel. en toen moest ik er op. op het moment dat ik zet bedenk ik dat ik eigenlijk nog nooit op haar gereden heb, maar ik ben stoer Cool (ahum) en gewoon gaan rijden. in stap zat ik al snel goed scheef, nog maar een keertje aangesingeld, toen ging het goed. "ga eens draven" dus ik in draf, lichtrijden op zo'n stock zadel werkt dus niet, doorzitten ook niet, paard liep veelste hard Clown terug in stap, en weer aandraven, meneer van het zadel zei nog even wat over terug nemen, toen ging het beter. okee, zadel schoof niet, volgende paard.

Belle is veel smaller dan Ayla, maar bij haar vonden we het zadel wat strak liggen, toch maar even kijken hoe het met rijden ging. stappen ging redelijk goed, aandraven lukte ook nog wel. maar toen moesten we de hoek om in draf, het voorste deel van de bak staan hindernissen. nou, we gingen mooi die hoek niet om! ja, een stukje, maar toen stond mevrouw stil, en ze deed echt helemaal niks meer! ik lief vragen of ze wilde gaan lopen, ik dr een paar schoppen gegeven, ze deed gewoon niets meer. mama een stukje meegelopen, maar zodra ze los liet stond ik weer stil. papa die aan de kant stond heeft maar een boom gesloopt voor me, paar goeie tikken met een tak en ze liep weer! en ze heeft daarna geen pas meer verkeerd gezet. eerst dachten we nog, misschien begrijpt ze het niet helemaal, in zo'n bak, nu weet ik zeker, ze probeerde me gewoon uit! na mij wilde mama ook nog even stappen, ze vond het wel even eng, het zijn natuurlijk wel echte paarden! eng zadel ook. na een kwartier hadden we een drijfnat paard, ze mocht weer lekker op stal. maar ik moest dr wel de straat over rijden. stal en bak liggen recht tegenover elkaar, maar een weg ertussen waar best hard gereden word. ik wil weer opstappen, wil ze niet meer stil staan, haha niet bij mij! uiteindelijk stond ze stil, laat ik haar naar de deurtjes lopen, wil ze daar weer niet stil staan, eigenwijsje... weer een beetje ruzie met dr, ik dacht even dat ze omhoog zou komen. nou kan ze dat volgens mij niet hoor, is ze te lomp voor Tong uitsteken
uiteindelijk zijn we veilig aan de overkant gekomen, hebben we de paardjes even apart gevoerd, en toen op stal gezet.

Het zadel hoef ik niet, het is hard (ik ben verwend ja Bloos ), en ik heb last van die dingen die aan de voorkant zitten. nee, ik vind het niet lekker zitten... als het nog eens droog word vandaag ga ik het wel nog een keer uit proberen, misschien dat het went. en dan kan ik de paardjes ook nog een beetje rijden.

zo, wat een verhaal is het weer geworden, hopelijk is het nog te begrijpen Haha!


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:26

Leuk hoor dat je al gereden hebt.. zo te lezen hebben ze nog niet echt veel conditie, maar dat komt nog wel Knipoog
Enuhhh volgende keer toch maar een zweepje meenemen als je gaat rijden Haha! Tong uitsteken

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:09

nee, conditie hebben ze nog niet, en ik ook niet, komt goed uit toch? Knipoog
en zweepje, uhm, ja, maar die zijn weggelopen geloof ik Clown
het ziet er nu wel droog uit hier, misschien dat ik zo toch maar es ga... maar eerst t hele hok nog niet uitgepakte spullen doorspitten dan Bloos! Tong uitsteken

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:20

wel leuk zeg, voor het eerst erop, ik ga zaterdag voor het eerst lessen met mn paardje, heb er al wel op gezeten maar nog niet echt...
succes met je zadel(s) en zo´n australian stock leek me juist superlekkerzitten van plaatjes....

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:38

oh ook spannend zeg! succes met je les!
de zadels leken ons ook lekker zitten, maar ik vind het toch tegenvallen, nou had ik eerst ook wel een super super zacht dressuur zadel, hoe ik ook mn best deed, die botjes in mn kont ging ik echt niet voelen op dat zadel Haha!
de zadels zijn ook te smal voor deze paarden, we gaan morgen kijken naar western zadels, maar dan niet van leer, van dat kunststof, net zoiets als die wintecs zeg maar, maar dan western Haha! die kan ik tenminste ook op zulke "hoge" paarden krijgen Clown

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:02

haha leuk verhaal Tong uitsteken

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:31

heeej leuk man ik heb maandag een westernzadel gekocht maar wel van leer.maar die wintecs schijnen ook heel fijn te zijn.en niet zo zwaar natuurlijk.ik hoop dat je slaagt!!!!ik moet ff wennen aan het grote zadel maar zit echt super hoor.als je wat heb gevonden zet je er dan een foto bij??kunnen wij ook meegenieten

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:37

Citaat:
voor Belle is het net te klein


ik heb nog een megahoofdstel liggen, splinternieuw, maar pas Morrie niet, maar die heeft een enorm groot hoofd!

Ik heb ook nog een koudbloedzadel, Engels, veelzijdigheid liggen, past ook niet op Morrie, maar op jullie Norikers vast wel, want die zijn niet van het oude type..... minder breed dus!

ennu... vergis je niet in omhoog komen hoor, reken maar dat ze kunnen steigeren, ook met iemand op hun rug *sprak zij uit ervaring* Haha!