trailer verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orinoco

Berichten: 65
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: zeist

trailer verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 14:42

Ik heb gister een tweedehands trailer gekocht en nu vraag ik me af of ik hem apart moet verzekeren?


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:54

Volgens mijn verzekeringsadviseur is het niet nodig een tweedehandstrailer apart te verzekeren. Je verzekert hem dan alleen voor diefstal. Het hangt er dus vanaf of je dat nodig vindt. Als je trailer achter je auto hangt en je hebt het geldige rijbewijs, ben je gewoon WA verzekerd.

willempjes
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-02-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:56

Je moet een trailer verzekeren boven de 750 kilo! daaronder niet, tenminste dat is mij verteld

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:04

Bij mij is alles verzekerd wat achter de auto hangt (dus wel op wielen, en niet mijn schoonmoeder, hihi) Haha!

Toos paardloos

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:21

Toen ik een nieuwe trailer kocht heb ik even de verzekering gebeld. Bij mij zat het in de autoverzekering erbij verzekerd. Maar ze zeiden toen dat dat niet bij alle verzekeringsmaatschappijen zo is.

Misschien moet je je verzekering maar even bellen.

Ik bok, jij bokt, Ik heb geboktet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:26

Ik geloof dat ik ook eens op een site van paardenverzekering heb gezien dat je een trailerverzekering als toevoeging op je paardenverzekering kan verzekeren (hoeveel keer staat het woord verzeker hier nou in?)

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:30

Ik heb mijn trailer bij mijn auto verzekering extra (voor diefstal en schade). Voor schade tijdens rijden zit hij bij mijn autoverzekering in. Wel ff navragen. Die verzekering bij de paarden zijn vele malen duurder dan die ik bij Unive heb.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 18:22

Ik heb mijn (nieuwe) trailer bij mijn paardenverzekering verzekerd. Ik zou het in ieder geval altijd doen, ookal issie 2e hands. Tis toch niet iets wat je zomaar ff koopt.
En als je hem bij je auto verzekerd en er gebeurt wat gaat de no-claim van je auto er ook volgens mij aan. Ik zou dat wel even navragen en zwart op wit laten zetten.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 18:51

Als je je trailer all-risk verzekerd kost dat je op jaarbasis ong. 1,1 % van de aanschafwaarde (FBTO). Hoe het zit met 2de hands weet ik niet, WA ben je wel gewoon verzekerd, dit zit nl. in je "gewone" auto-verzekering. (Heb het pas allemaal uitgezocht aangezien ik zelf net een fonkel-nieuwe paarden-kar heb... Haha! )

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:07

Mijne is wel verzekerd. Ook al omdat de Jeep die hem meestal trekt een leasebak is...
De trailer is all-risk verzekerd. Je moet dan wel een goedgekeurd slot op je trailer hebben, maar dat hoor je dan wel van de verzekering!

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 07:42

Mijn nieuwe trailer is nu all risk verzekerd. Achter de auto viel hij al onder de verzekering van de auto maar hij is nu ook tegen diefstal, beaschadiging e.d. op stal en waardoor dan ook waar hij niet achetr de trailer staat verzekerd. Dit kost mij F175.- per jaar. Wij hebebn al schade gehad en deze verzekering kwam ons dus goed uit. Hij staat onder bomen en er kan zo een zware tak afwaaiene n op je dak belanden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 27 bezoekers