Kon nederland niet kleiner zijn?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Kon nederland niet kleiner zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 23:39

Wat een toestand is het toch met het zoeken naar een paard.
Elke keer als ik denk, he dat lijkt me wat, is het potverdie toch helemaal in het noorden van het land.
Laat ik nu net helemaal in het zuiden wonen Bloos!
Op zich maakt het mij niet zoveel uit, maar ons autootje is in vere staat van ontbinding (staat op het lijstje voor de sloop aan het eind van juli)
Het punt is dus dat je je gaat afvragen, halen we de overkant wel Tong uitsteken
Waarom zijn er toch geen interesante paarden hier om de hoek? Cool
Meer mensen hier last van?


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:41

Ik zal niks zeggen, die van ons is mijn vader uit Ierland gaan halen terwijl hij ze alleen van een foto kende. Knipoog En wat een prachtbeestjes!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:48

Als je eenmaal in Australië bent geweest, dan klaag je niet meer over de afstanden in NL. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 00:11

Is belgie ook goed Knipoog

Het is puur dat ik steeds moet duimen of de auto het vol wil houden Tong uitsteken
Dan daarbij heb ik zelf geen rijbewijs en vind mijn vriend het toch echt tijd dat ik er eens een koop, zodat het heen en weer rijden eens stopt, want hij wil zijn nieuwe auto af kunnen maken.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:14

hihi mijne komt ook uit ierland, hoewel ze al 5 weken was afgeleverd in nl voor wij haar kochten, maar denk dat het voor zo'n beest ook een stuk relaxter is om van de ene plek naar de ander in nederland te gaan dan bv eerst op zo'n boot. enne, tip.. koop een andere auto Lachen kun je verder reizen Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:38

Ik woon in dezelfde hoek en heb hetzelfde probleem. Niet dat ik heel fanatiek aan het zoeken ben, maar de weinige keren dat ik een paar tegenkom waarvan ik denk 'dat is hem', dat het dan al snel NH, Drenthe, enz enz is...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 01:23

lowara schreef:
enne, tip.. koop een andere auto Lachen kun je verder reizen Lachen

Kopen, wat is dat Tong uitsteken Er staat een andere te wachten, maar die is nog niet af.

Idd pervinco, echt hard zoek ik niet, maar als ik dan eens wat tegenkom is het ook meteen echt helemaal aan de andere kant.
Ik woon tegen belgie aan en dan is friesland toch best een eind Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:20

ach dat heeft iedereen, ik woon in de kop van NH en zie ook leuke paarden in het zuiden! wij nederlanders lopen waarschijnlijk te veel te zeuren over de afstand! zou zeggen, stap in de auto! wat d8 je van die duiters...die moetne ook afstanden afleggen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:16

holly schreef:
Idd pervinco, echt hard zoek ik niet, maar als ik dan eens wat tegenkom is het ook meteen echt helemaal aan de andere kant.
Ik woon tegen belgie aan en dan is friesland toch best een eind Haha!


Ik woon in Limburg en heb een pony in Leeuwarden gekocht een tijd geleden. Dat was ook niet echt naast de deur maar ik heb geen seconde spijt gehad dat ik die rit gemaakt heb. Wat je van ver haalt is lekker Haha!

Koop zo'n drie dagen kaart van de NS, ga je gezellig op pad en paardjes kijken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:29

Nederland nòg kleiner?
Het is al een postzegel.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:04

Toen ik aan het zoeken was naar een paard had ik hier ook last van....
Dan zocht ik weleens op marktplaats via provincie, maar dan waren er nooit geen leuke paarden hier in de buurt
Was altijd minimaal 2 uur rijden en dat vond ik toch echt te ver aangezien je dan niet snel een aantal keer gaat kijken of het wel echt is wat jij zoekt.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:42

hahha ik ga in groningen op vakantie, zal ik iets voor je mee nemen, dan kan jij hem bij mij ophalen. of is rotterdam ook nog te ver. nee hoor grapje, snap je precies, ik dacht me droomfjord gevonden te hebben, maar staat in duitsland note bene, nou daar blijft hij maar lekker staan, hier in de omgeving zal ook wel wat te koop komen. Succes

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:47

Ach, als ik leuke paarden op internet zie staan ze bijna altijd in Utrecht, Brabant of Noord- of Zuidholland.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:06

Nederland nog kleiner ? Knipoog
Als je de paarden echt graag wilt gaan bekijken, dan zou ik toch proberen om een oplossing te zoeken.
Natuurlijk niet voor elk wissewasje naar het Noorden rijden, maar je zou wel een aantal evt. geschikte paarden op 1 dag kunnen gaan bekijken.
Misschien mag je van een familielid / vriend / kennis wel een auto lenen voor een dag, of je huurt er eentje (da's vaak goedkoper dan je denkt).
Veel succes met je zoektocht !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:06

Kitty schreef:
Ach, als ik leuke paarden op internet zie staan ze bijna altijd in Utrecht, Brabant of Noord- of Zuidholland.


...of is het misschien ook niet een beetje omgekeerd? omdat je meteen weet dat ze 'onbereikbaar ver' staan hoef je niet echt over de mindere kanten te piekeren en wordt het vanzelf een droompaardje Schijnheilig ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:13

Bij mij is het iig niet omgekeerd, ik loop af en toe tegen een paard aan waar ik gewoon echt bij sta te kwijlen... Bij de foto wel te verstaan. Als ik dan verder ga lezen dan blijkt ie ver weg te staan... Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:18

Pervinco schreef:
Bij mij is het iig niet omgekeerd, ik loop af en toe tegen een paard aan waar ik gewoon echt bij sta te kwijlen... Bij de foto wel te verstaan. Als ik dan verder ga lezen dan blijkt ie ver weg te staan... Scheve mond


ok, ja, dan heb je het puur over het uitzicht - maar dat is maar één aspekt van het paard natuurlijk Knipoog !

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:23

de paarden in het noorden van het land zijn vaak een stuk goedkoper, maar idd het is zo'n takke eind weg voor ons zuiderlingen.
Maar me er misschien toch eens aan gaan wagen Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:24

tjah,mijn shet komt wel hier dichtbij vandaan,mijn haf daartegen weer niet..daar moesten wij toch ook anderhalf uur voor rijden met de auto..

Karaat_the_newforest op Instagram

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:54

runningkawa schreef:
de paarden in het noorden van het land zijn vaak een stuk goedkoper, maar idd het is zo'n takke eind weg voor ons zuiderlingen.
Maar me er misschien toch eens aan gaan wagen Lachen


Ik ben vorig weekend vanuit hier, naar vlakbij turnhout gereden en vandaar uit door naar boven amsterdam. Was lekker weertje, heel gezellig. Natuurlijk ook bij de beide adressen nog even verdwaald Haha!

Het ziet er momenteel naar uit dat ik volgend weekend Friesland aan doe, mits ik ondertussen om de hoek nog iets vind, maar dat zal wel niet. Verward

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:57

Dan vraag je of ze er een film van kunnen maken en deze opsturen?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 12:00

Welnee zo erg is het ook weer niet.
Als het echt zo ver weg is, vraag ik altijd even om een foto, om te kijken of het mijn smaak is. Ik bedoel ik ga niet dat hele eind rijden als ik met een foto als denk, jak...


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:01

Het handigste is het om een stuk of 4 - 5 adresjes in 1 regio bij elkaar te zoeken,
ook al heb je er dan paarden bij die je vanaf papier of foto niet helemaal aanspreken... Het kan soms reuze meevallen.

En wb video,
in deze prijsklasse zou ik persoonlijk niet om video's vragen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 12:05

Zo gaat het ook sjuimpje.
Volgend weekend staan er 3 op de planning.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:53

Kan je niet ergens een huisje huren in het noorde waar je dan een tijdje gaat wonen. Scheelt een hoop op en neer gerij Knipoog .
Hopelijk vind je toch iets.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, BritHittepit, Gigixponys, J30d, laura22, Unicorn79 en 153 bezoekers