kan een manegepaard hoog in de dressuur komen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Kan een manegepaard hoog in de dressuur komen?

Ja
78 (86%)
Nee
12 (13%)

Totaal aantal stemmen: 90


_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

kan een manegepaard hoog in de dressuur komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 09:11

Wat vinden jullie zou het kunnen of kan het niet?

ik weet het wel zeker. Knipoog
een stalgenootje van mij had ook een manege pony gekocht en is daar na 3 jaar wel mooi M2 mee geworden.

dit voorbeeld noem ik altijd als iemand zegt dat je met een manegeknol niet hoog kan komen in de dressuur.

Misschien lukt het ooit ook nog wel met Dandy Schijnheilig



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:12

Waar een wil is, is een weg! Ik heb ja gestemd

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:17

Tuurlijk kan het, maar de vraag is: wat is hoog? In principe kun je een manegepaard met goede training zowiezo naar het M1 of M2 rijden. Als je er nog wat meer werk in stopt het Z. Voor een manegepaard vind ik het persoonlijk dan een hele hoge prestatie.

8Eveline

Berichten: 3200
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:18

Ik heb ook ja gestemd, het ligt er gewoon aan wat voorn manege het is.
Het is volgends mj heel goed mogelijk maar of een paard nou echt in de Z dressuur eindigt denk ik niet.

Nog steeds dyslecties

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:18

Dat een paard een managepaard is wil nog niet meteen zeggen dat het ook een slecht paard is dat niets kan! Wij hadden op de manege alleen paarden die minimaal in de L wedstrijden hadden gelopen en de meesten konden nog veel meer.

Vaak is het echter wel zo dat een manegepaard erg verreden is en het kan dus een hoop werk kosten om er weer wat van te maken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:23

Ik heb 'nee' gestemd. Ik ben van mening dat de beste paarden niet op een manege lopen (zijn ze te duur voor) en als het een goed paard is, dan verkoopt de manege het dier niet.

Plus dat ik M2 geen hoge dressuur vind.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:28

Beetje een nutteloze vraag... staat het paard al 20 jaar op de manege, nee dan waarschijnlijk niet meer. Maar als het paard een paar jaartjes rondgelopen heeft in de gevorderden lessen, waarom niet? Als hij er een beetje aanleg voor heeft en met de juiste ruiter.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 09:29

Quellian schreef:
Plus dat ik M2 geen hoge dressuur vind.


Het m2 vind ik voor een normaal paard best hoog..
Zat paarden/pony's die dat niet eens halen..!!
of daar blijven steken


Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:29

Ik heb ja gestemd. Als is natuurlijk de vraag wat hoge dressur is zoals Quellian al aangeeft. Voor veel ruiters is M al hoog gegrepen. Toen ik nog op de manege reed waren er ook paarden die een m-proef konden rijden zonder problemen. Al is het voor een manegepaard vaak wat 'moeilijker' omdat er zoveel verschillende mensen op rijden.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:30

ja hoor, moet je even in inkie's profiel kijken (geloof ik) Zij heeft een voormalig manegepony gereden die is geselecteerd voor een EK! (again, geloof ik Tong uitsteken )

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 09:32

sokje87 schreef:
ja hoor, moet je even in inkie's profiel kijken (geloof ik) Zij heeft een voormalig manegepony gereden die is geselecteerd voor een EK! (again, geloof ik Tong uitsteken )


Dat bedoel ik Tong uitsteken
Milkshake..
das een half broertje van mijn pony..
en dandy is ook voormalig manegepony Knipoog
*krijgt hoop Tong uitsteken*
Laatst bijgewerkt door _Madelon op 01-07-04 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:32

Tuurlijk kan dat... het levende bewijs kom ik zeer regelmatig tegen in de Z1

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:33

Ieder paard (znder medische gebreken) zou Z kunnen lopen, dus waarom een manege paard niet?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:36

Anoeska schreef:
Beetje een nutteloze vraag... staat het paard al 20 jaar op de manege, nee dan waarschijnlijk niet meer. Maar als het paard een paar jaartjes rondgelopen heeft in de gevorderden lessen, waarom niet? Als hij er een beetje aanleg voor heeft en met de juiste ruiter.

Dat denk ik ook. Een paard dat zowat 'bot gereden' is jarenlang in de beginnerslessen zie ik nog niet echt in hogere dressuur rijden(wat versta jij daar trouwens onder, M of Z of nog hoger? ) Maar een paard dat nog maar een jaartje op een manege heeft gestaan en alleen met gevorderde ruiters heeft gereden, het paard is nog vrij jong dan kan het wel imo .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:05

Een stalgenootje van mij kocht een 16 jarige manegepony, dus met een hele manege carriere achter zich. Nu zijn ze 5 jaar verder en loopt de inmiddels 21 jarige ex-manegepony Z dressuur bij de pony's.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:07

Ik heb nee gestemd, ik denk niet dat een paard wat in de manege blijft lopen hoog in de dressuur zal komen. Wanneer je hem uit de manege haalt misschien wel. Maar dan is het geen manegepaard meer Knipoog

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:09

Waar mijn paard staat is iemand die een startkaart heeft aangevraagd met een manegepony en nu rijd ze m2 met hem, en hij loopt ook nog gewoon in de amnege lessen.
Vind dat eerlijkgezegd wel een hele prestatie

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:12

Marliesje schreef:
Ik heb nee gestemd, ik denk niet dat een paard wat in de manege blijft lopen hoog in de dressuur zal komen. Wanneer je hem uit de manege haalt misschien wel. Maar dan is het geen manegepaard meer Knipoog

dat wilde ik ook zeggen Lachen

En dan nog ff bijvoegen hoe hij gereden is in de tijd van manege paard en hoelang hij daar heeft gelopen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:14

Ik heb een manegepony gehuurd en bij de ponyclub gereden, maar ik kan je vertellen dat valt niet mee. Als jij er iets positiefs inrijdt, rijdt iemand anders het er weer uit. (Ik had er liever beginners op zitten dan trekkende 'gevorderen' trouwens)

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:20

De meeste paarden bij mij op de manege zijn sportpaarden geweest, de een sprong, de ander liep dressuur. Ik denk dat de meeste paarden de Z wel zouden kunnen halen. Sterker nog, eentje liep Z, voor hij naar de manege kwam.

Ook als ze naast de wedstrijden nog manegelessen lopen, kan het. Wanneer de rijstijl van de wedstrijdruiter niet volledig uit het paard wordt gereden door andere ruiters, maar de andere ruiters hetzelfde niveau vragen met dezelfde taal als de wedstrijdruiter, zal het zeker lukken.

Ik stem ja

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:38

Clitia schreef:
Ook als ze naast de wedstrijden nog manegelessen lopen, kan het. Wanneer de rijstijl van de wedstrijdruiter niet volledig uit het paard wordt gereden door andere ruiters, maar de andere ruiters hetzelfde niveau vragen met dezelfde taal als de wedstrijdruiter, zal het zeker lukken.


Daar zit eigenlijk het probleem, er zijn maar weinig manegeruiters op dat niveau!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:39

Quellian schreef:
Ik heb 'nee' gestemd. Ik ben van mening dat de beste paarden niet op een manege lopen (zijn ze te duur voor) en als het een goed paard is, dan verkoopt de manege het dier niet.

Plus dat ik M2 geen hoge dressuur vind.


`zelfde antwoord

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:53

De manege waar ik nog kom, daar lopen verschillende paarden die uitgebracht worden in de wedstrijdsport. Dit wordt gedaan door klanten van de manege en er zijn er 2 bij die toch echt in het Z lopen ondanks dat ze in lessen meelopen.

Maar ik denk dat het sterk afhangt van het soort manege. Een manege waar les gegeven wordt door een 16 jarige zonder papieren zou nooit kwaliteit in de lessen kunnen brengen waardoor de paarden ook beter presteren.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:37

Denk dat het wel kan maar niet dat het gemakkelijk is. Een voormalig manegepaard naar denhogere dressuur rijden kan makkelijker denk ik, maar als er door steeds verschillende op gereden wordt.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:39

Als er heel veel verschillende kinderen op rijden, zal het paard nooit aan een iemand kunnen wennen en als je op een manege rijd waar ook veel kleine kinderen op dag paard/die pony gaan rijden, zal het paard niet snel in de hoge dressuur komen, maar als iemand een manegepony/paard koopt, en je hebt doorzettingsvermogen.. waarom niet? als je ervaring hebt en een goede instructeur/instructrice zou je het paard aan jekunnen laten wennen en zo steeds hoger in de dressuur kunnen rijden!

dus ik heb JA gestemd Haha!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler, Plop1997 en 15 bezoekers