Schuurplekken peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Schuurplekken peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 10:17

Mijn pony krijgt schuurplekken van mijn eskadron peesbeschermers aan de achterkant ongeveer, op allebei de benen. Ik heb ze een jaar ofzo bij hem gebruikt, maar ik kom er dus meer van die schuurplekken af. Hoe goed ik ze ook schoon maak, het schuurt. Nu ben ik dus op zoek naar andere beschermers en kwam ik deze 2 tegen:

Afbeelding

Daar staat bij: Harrys horse peesbeschermer V2 de luxe (HH332.1545)

Moderne en luxe uitgevoerde peesbeschermer, met een eerste kwaliteit neopreen en kunstvacht voering. Fraai afgewerkte peesbeschermers die een goede bescherming geven.

En deze:

Afbeelding

Daar staat bij: BR beenbeschermers (BI294001)

Neopreen beenbeschermer met klittenbandsluitingen.
De beenbeschermer is heel licht en super schokabsorberend.

Wat vinden jullie van deze beschermers, heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.


Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:22

Persoonlijk heb ik weinig ervaring met de onderste type beschermers van BR. Ik heb ze wel gezien en op zich zagen ze er wel aardig uit, maar ze gaan wat lastig aan. Persoonlijk heb ik meer ervaring met het bovenste type beschermers en die zitten perfect. Ze gaan ook makkelijk om en ik heb nog nooit last gehad van schuurplekken. Hiervoor had ik zelf ook Eskadrons en die gingen inderdaad ook snel kapot aan de binnenkant. Het andere paar eskadrons heeft Kalisto verrot gebeten (hij was het geloof ik niet zo eens met de kleur toen Haha! )

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:27

die onderste beenbeschermers schijnen vaak af te zakken, en als er zand tussen komt gaan ze ook heel erg schuren!
Misschien met schapenbont gevoerde peesbeschermers? Ik heb namelijk heel vaak het idee dat kunstvacht veel minder doorlaat dan echt bont. Het verstikt een beetje naar mijn ervaring....

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:47

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij mijn paard. Ik zat toen zelf idd te denken aan peesbeschermers met bont, maar ik vond het een erg groot nadeel dat het bont zo snel vies wordt/ gaat klonteren.
Ik heb toen peesbeschermers van veradus gekocht. Deze zijn gevoerd met leer, en sindsdien heeft mijn paard nergens meer last van!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:45

Ja dat vies worden is wel vervelend inderdaad, maar als de buitenbak heel slecht is kan ik binnen, dat scheelt al. Wat kosten die beschermers waar jij het over hebt?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:47

er staan nu al diverse topics over schuurplekken van beenbeschermers op bokt met diverse oplossingen. Gewoon even zoeken gebruiken.


Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:47

In die laatste krijgen de paarden hele warme benen in. Die vind ik dan ook helemaal niks :

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:50

als de bak nat is rijd ik altijd zonder peesjes

gewoon dressuren kan ook hendig zonder bescherming!!
wel gebruik ik bij een van mijn paarden strijklappen , omdat ze anders strijkt achter.

maar voor doe ik alleen wat om als ik naar het bos ga of ga springen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:56

Ik dressuur ook niet vaak met dressuren maar als hij een beetje druk is vind ik het toch wel handig soms, zit meer tussen mijn oren misschien.
Ik denk dat ik voor de bont peesbeschermers ga, die zijn ook goed te betalen en dan inderdaad als het nat is maar zonder.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:33

AniqueN, die van Harry's Horse, waar heb je die gevonden? Mijn verzorgarabje heeft precies hetzelfde als jouw paardje. Ik had al gedacht om er zelf een bonten lapje in te maken maar ik weet niet of dat verstandig is. Mochten die gevoerde peesbeschermers nou niet zo duur zijn wil ik ze ook wel, maar dan moet ik wel weten waar ik ze kan krijgen.....Lachen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 14:50

Hoi, ze zijn niet zo duur, ik heb ze gevonden op deze site:
www.piafferuitersport.nl
Er komen nog wel wat verzendkosten bij, maar ik heb deze nog nooit in een winkel gezien. Ga jij voor die peesbeschermers?

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:52

Ik zal nog eens even op die site kijken.. maar dat kan helaas niet zo goed op de computer waar ik nu gebruik van maak. Die heeft het traagste internet ever!!!(mijn vader wil niet aan het kabelinternet..ik heb het zelf wel thuis maar ik ben een weekend bij mijn paps en mams)

Denk dat ik er zondag wel iets nuttigs over kan zeggen!!:) Maar het lijkt me wel wat want schuurplekken is ook niks!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Bytespider en 126 bezoekers