Aardbei-citroensorbet (voor 1 persoon)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Aardbei-citroensorbet (voor 1 persoon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 10:19

Ik zit in de redactie van de schoolkrant bij mij op school en dit recept stond er deze keer in..een lekker ijsje voor in de zomer!

Benodigdeden:
-2 citroenen
-850 gram poedersuiker
-1.8 kilo aardbeien
-Sap van 2 citroenen

Bereiding
Snijd de citroenen met schil en al in grove stukken en hak ze in de blender met de suiker goed door elkaar tot puree. Giet het megsel in een kom. Pureer ook de aarbeien en voeg ze aan het citroenmengsel toe.

Voeg daarna ongeveer de helft van het citroensap toe. Proef even en voeg eventueel meer citroensap toe. De citroensmaak mag intens zijn, maar mag de smaak van de aarbeien niet overheersen.

Giet het mengsel in een afsluitbare bak en zet deze gedurende 2 uur in de vriezer. Klop het geheel even om en zet het dan terug in de vriezer tot het halfbevroren is. Klop dan nogmaals goed om en plaats weer in de vriezer voor de restererende tijd totdat de sorbet goed bevroren is.

De sorbet heeft ongeveer 4 tot 5 uur in de vriezer nodig voordat deze geserveerd kan worden!!




Eet smakelijk!


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:48

klinkt lekker!! Vingers aflikken ik ben zo iemand die gewoon schijfjes citroen opeet alsof het stukjes sinaasappel zijn en drink ook altijd geperste citroensap, puur of gemengd met vers geperste sinaasappelsap Bloos vind citroenen heerlijk! net zoals aardbeiden!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:38

Klinkt lekker.
Maar 1.8 kilo aardbeien voor 1 persoon Verward

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:49

Klinkt erg lekker, maar denk niet dat ik er bijna 2 kilo aardbeien tegenaan wil gooien voor 1 sorbetje! Dan peuzel ik die aardbeien liever anders op! Haha! Ik hou heel erg van aarbeien, dus zou dit ronduit zonde vinden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, SemrushBot en 73 bezoekers