teleurstelling

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 20:19

Ik ging vandaag na 2,5 week niet geweest te zijn weer naar mijn bijrijdpaard. Dinie, de eigenaresse was naar de almelose ruiterdagen geweest, vandaar dat ik even niet gereden had.

Vrijwel onmiddelijk sprak ze mij erop aan dat ik maar beter niet meer kon wijken.

*Stukje achtergrond informatie*
Ik ben een behoorlijke beginner, heb een paar jaar op een manege gereden, en rij nu een half jaar op dit bijrijdpaard. Heb sinds korte tijd ook instructie en het gaat eigenlijk steeds beter. Dinie heeft mij op een gegeven moment leren wijken, en dat vond ik wel leuk. Is toch weer heel wat anders en ook best een uitdaging voor mij. Ik dacht zelf dat het wel aardig ging. Tijdens mijn instructie wijk ik ook soms een stukje.

Een nichtje van haar had mij namelijk zien wijken op een manier die heel slecht is voor de rug van het paard.

*Nog meer achtergrond informatie*
Op dat terrein wonen ook een paar nichtjes van haar en die hebben daar ook paarden staan. Die kom ik ook regelmatig tegen. Nou hebben die mij al enkele malen eerder vals van iets beschuldigd, maar Dinie weet ook wel hoe ze zijn, dus zij geloofde mij elke keer.

Nou geloof ik wel dat ik het fout doe, ik weet het ook gewoon echt niet zo goed, en zo'n nichtje weet het ongetwijfeld beter. Nu hebben we afgesproken dat ik alleen nog maar ga wijken met instructie erbij en verder pas als de basis er goed in zit. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, ik kan daar toch niet echt goed een oordeel over vormen. Maar goed, ik kan het niet helpen dat ik toch wel behoorlijk teleurgesteld was. Ik wist dus echt niet dat ik het zo slecht deed. Scheve mond En ik hoopte gewoon dat het nog ergens op leek en dat ik met oefenen vanzelf verder zou komen.

Ik denk dat ook een deel van het nare gevoel voortkomt uit de angst dat die nichtjes misschien nog wel veel meer nare dingen over mij zeggen en dat Dinie dat dan gelooft. Anderzijds baal ik er ook gewoon van dat als het echt zo slecht was dat Dinie daar zelf nooit iets van gezegd heeft.

Nou ja, het wordt de komende tijd gewoon hard werken aan de basis. Heb ik wel een nieuw doel om naar toe te werken.

Ik vond het ook heel erg leuk om weer te rijden, want ik had het echt gemist. Alleen jammer dat dit erbij kwam.


Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:45

Hoi,

Kan me voorstellen dat dit een teleurstelling is voor je. Wat ik er zo uit op maak, probeer je het allemaal zo goed mogelijk te doen, maar zie je zelf ook in dat je nog een hoop moet leren (wie niet eigenlijk). Dan komt dit toch even als donderslag bij heldere hemel. Ik heb wel een idee hoe ik me zou voelen en dat is niet leuk.

Succes met oefenen. Met jouw instelling gaat het vast wel goedkomen hoor

Groeten,
Judith

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:10

ze hoeven ook niet van jou te verwachten dat je alles perfect doet, je zegt zelf al dat je nog een beginner bent. als het klikt tussen jou en het paard (en de eigenaar) is het hun taak om ervoor te zorgen dat het goed gaat. met de kuiste begeleiding en instelling (en die heb je zeker) kom je nog een heel eind hoor! en misschien moet je dinie vertellen hoe onzeker je je voelt door haar nichtjes, en gewoon vragen hoe zij erover denkt.

Freestyle Academy
www.emielvoest.nl

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 07:14

Ja, het is voor mij gewoon even slikken dat ik een stapje terug moet nemen. Maar het is ongetwijfeld terecht. Ik heb tegenover Dinie al aangegeven dat ik een beetje een naar gevoel heb bij die meiden, maar dat begrijpt ze volkomen, want daar heeft zij zelf ook uitgebreide ervaring mee. Ze verdedigd mij ook wel tegenover hen met "Maar zo zijn wij ook begonnen" en dat vind ik erg OK. Het komt ook allemaal wel goed. De komende 2 weken heb ik de kans om iedere dag op hem te rijden, dus ik zal hopelijk weer wat harder vooruit gaan.

Bedankt voor de reacties!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:42

Hoi, Ik ken Dinie al een tijdje en heb zelf tijden bij haar in de les gereden op de Voornruiters. ook Huib ken ik. ik wist adt ze Z startte maar wegens een administratie fout weer terug moest om nog 3 wp in de M2 te halen. heeft ze die nou gehaald?

Jammer dat je niet meer mag wijken. Dinie is een heel aardige meid misschien kun je eens afspreken met haar dat je gaat wijken waar ze bij is dan kan ze zelf beoordelen of dat zo slecht is voor Huib. Knipoog Ik denk dat ze wel voor rede vatbaar is hoor Knipoog. wat betreft de nichtjes daar heb ik ook mee gereden ik kan er niet over oordelen hoe ze zijn.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:53

Joh, balen hoor. Wel kan ik me er iets bij voorstellen.
Het had alleen wel op een wat nettere manier gekund. Kom dan zelf kijken en beoordeel hoe het gaat. Als het niet goed gaat dan zie je dat toch meteen, lijkt mij. Tis banketstaaf als het via via moet gaan...

Maar ja, oefening baart kunst en dit is alleen maar een stimulans om nog beter te gaan rijden!!!

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:02

Ik kan me goed voorstellen dat het voelt als een teleurstelling en de manier waarop het is gegaan is ook niet zo leuk, maar ik kan het me wel een beetje voorstellen...
Mijn bijrijdster is ook nog niet zo gevorderd en toen ze mij trots vertelde dat het wijken en de contra-galop ook al best goed ging, schrok ik best wel. Dat zijn oefeningen die ik mijn paard zorgvuldig heb geleerd en als een ander dat op een andere en verkeerde manier probeert na te rijden is dat niet eerlijk tegen over het paard en voor de ruiter ook niet al te prettig. Met haar heb ik ook afgesproken al die kunsten voor de les te laten, dan weet ik zeker dat ze niet zomaar wat probeerd omdat ze het in een boek heeft gelezen of ergens heeft gezien.
Ik geloof echter niet dat een keer wijken (al is het op de verkeerde manier) meteen schadelijk is voor zijn rug, hoor. Het zal eerder zo zijn dat het paard in verwarring raakt door het geven van verschillende hulpen voor eenzelfde oefening...

Live is what happens to you while you're busy making plans....


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 08:33

Dinie is inderdaad heel aardig en voor rede vatbaar. Het is ook zo dat zij mij vaak genoeg heeft zien wijken (en zij is ook degene die het mij geleerd heeft, het is niet zo dat ik er zelf mee begonnen ben) en ze zei zelf ook dat zij het probleem niet zo zag, maar dat ze haar nichtje wel geloofde wat dat betreft. Dus dat doe ik ook maar. Jammer, maar helaas.

@ Merilyn: leuk dat je Dinie ook kent. Ik vind haar echt super fijn om mee samen te werken. Ze geeft mij alle vertrouwen op haar best goede paard, terwijl ik echt een beginner ben. Ik leer hier dus heel veel van. Ze is mee gaan doen aan de Almelose Ruiterdagen om die 4 winstpunten die ze nog in moest halen snel binnen te krijgen. Ze heeft er nu 3. Dus nog 1tje maar en ze is weer Z!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:03

Hoi, Ik geloof dat je heeel veel geluk hebt met je rijpaardje+ eigenaresse! je bent zelf gewoon nog een beetje onzeker over je kunnen en doen, en dat moet je niet doen! iedereen, zelfs Z ruiters denken vaak zat van"ok, hoe nu?" iedereen moet het leren, en dat stelletje valse kr*ngetjes zijn waarschijnlijk gewoon jarloers, of ze zijn het niet eens waard om over te praten! Dat zijwaarts rijden komt nog wel, ik begrijp dat je het ook in de les aan het oefenen bent, en voordat je het weet kun je het perfect!! een ruiter wordt nu eenmaal niet kant en klaar geboren Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:00

MargaV schreef:
@ Merilyn: leuk dat je Dinie ook kent. Ik vind haar echt super fijn om mee samen te werken. Ze geeft mij alle vertrouwen op haar best goede paard, terwijl ik echt een beginner ben. Ik leer hier dus heel veel van. Ze is mee gaan doen aan de Almelose Ruiterdagen om die 4 winstpunten die ze nog in moest halen snel binnen te krijgen. Ze heeft er nu 3. Dus nog 1tje maar en ze is weer Z!


Ik heb haar nog zien rijden Haha! was wel weer leuk. jammer dat haar nichtjes zoveel invloed hebben op haar. Wellicht een optie om aan hun te vragen hoe het wel moet dus dat ze je kunnen helpen. Beetje kort door de bocht dat ze het wel roepen maar niet aangeven hoe het wel moet. wellicht een optie bespreek het.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:09

Ik had ook al bedacht dat ik dat misschien ging zeggen. Dat ik gewoon tegen het betreffende meisje zeg dat ik het fijn vind dat als ze ziet dat ik iets ontzettend fout doe dat ze het gewoon meteen zegt.

Dat is op zich wel beter, maar anderzijds nodig ik haar dan ook uit om zich tegen mij aan te bemoeien terwijl Dinie het misschien zo geregeld heeft dat alles via haar gaat (ik weet niet of dat zo is, maar het zou kunnen). Ik zal er eens over nadenken. En met Dinie bespreken als ze weer terug is van vakantie.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 20:19

Nou, ik heb het erover gehad. Het viel bij nader inzien denk ik wel mee met hoe fout ik het deed. En voortaan zal dat meisje het ook gewoon tegen mij zeggen als ik iets fout doe. Ik heb haar daarna nog geholpen een lastig paard uit de wei te halen, dus alle verhoudingen zitten weer goed, geloof ik.

Nu die basis erin en alles komt goed! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Vagabondo en 30 bezoekers