Montecristo en Wilt Hitt 2, nakomelingen info?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Montecristo en Wilt Hitt 2, nakomelingen info?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 16:49

Ik heb met de zoekfunctie eventjes gezocht naar MissHiss haar uitgebreide teksten over Montecristo en Welt Hitt 2.

Toch ben ik benieuwd naar de nakomelingen van deze 2.
En dan met name hoe zij zijn onder het zadel en hoe ze zijn qua karakter.


Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:11

In mijn profiel een foto van een Welt Hit II x Elcaro (Tess). Karakterpaardje op stal, wel braaf in de omgang maar kijkt eerst even de kat uit de boom en is dan in het begin een beetje afstandelijk. Volgens de eigenaresse heeft ze veel weg van dr moeder. Onder het zadel braaf, groeit in het werk (hoe meer je vraagt hoe meer ze haar best doet), wel wat kijkerig. Ze gaat de 26e naar de keuring, uitslag hoor je dan nog wel Knipoog

Haar volle zus Usha (nog geen foto's helaas). Geweldig karakter, op een leuke manier brutaal (zonder te ver te gaan), nieuwsgierig en leergierig. Al na de 2e keer erop aan de lijn ging ik los, ze vond het gewoon reuze interessant. Nooit problemen meer mee gehad (is nu denk ik 6 weken onder het zadel). Veel kracht achter, mist wat lengte in het lijf (beknopt, kort voorbeen), wat zwaarder gebouwd, veel hals en een mega-chique hoofd (vind ik Haha! ).

Zo op dit moment lijkt Tess een leuker fokpaard en Usha een leuker sportpaard. Allebei niet echt groot (Tess rond de 1,61 en Usha rond de 1,58 uit een moeder van 1,58)

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:22

Mijn buurmeisje heeft een welthit x wellington en das echt een draak! In de omgang en op stal een schat en mooi op te zien. In het rijden met recht een draak! Wil meneer iets niet?? Steigeren we toch lekker meteen! Verder heeft dat paard in beweging en erg traag achterbeen. Dit heft hij echter wel op door zich ecth te laten zien op de wedstrijd. Zo rijd ze er dan ook de punten wel mee, maar ik zou geen dag met dit beest samen kunnen zijn.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 23:34

Idd las ik in het verslag van MissHIS ook dat trage achterbeen.

Heeft montecristo het tegenover gestelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:46

Welt Hit zelf heeft een achterbeen waar je niet vrolijk van word. In Nederland is de hengst niet veel gebruikt, maar in Duitsland is hij zeer populair!
Welt Hits vind ik persoonlijk wel vaak hele mooie paarden!

Montecristo zag ik afgelopen zondag nog in Kootwijk, en die liet tijdens het losrijden een aantal zeer indrukwekkende dingen zien. Met name de Piaffe sprak tijdens het losrijden echt aan. Hij ging echt zitten!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:48

Ik heb een Welt Hitt II x Rosenkavalier. Het is een hengstje van twee jaar. Donker bruin, bijna zwart met een kolletje en een befje.
Hij is super chique en kan erg goed lopen.
Ik heb wel vaak gehoord van verschillende mensen dat Welt Hitt hele groffe paarden geeft, maar ook de merrie speelt daarin natuurlijk een hele belangrijke rol.
Die van mij is ook erg brutaal en nergens bang voor. Hij is wel heel braaf bij de hoefsmid en met borstelen enzo.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 00:10

Pipo, wat is jou mening over een combi van beide?
Vader Montecristo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:13

holly schreef:
Pipo, wat is jou mening over een combi van beide?
Vader Montecristo.


Tja dat moet je zien. Ik beoordeel niet graag een paard puur op papier eigenlijk Haha! Vooral omdat ik heel weinig weet over nakomelingen van Montecristo. De hengst zelf spreekt mij heel erg aan! Mooi lijf, veel beweging!

Wat zit er nog meer achter?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 00:35

Ik bedoel ook niet of het op papier goed is, maar puur de hengsten zelf.
Wat de een niet heeft, heeft de ander weer wel, op die manier.
ZOu dat bij elkaar passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:38

holly schreef:
Ik bedoel ook niet of het op papier goed is, maar puur de hengsten zelf.
Wat de een niet heeft, heeft de ander weer wel, op die manier.
ZOu dat bij elkaar passen.


Ligt er een beetje aan wat er nog meer achter zit. Ik durf er geen uitspraak over te doen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 00:56

Nee, maar goed, Welt Hitt 2 blijkt een wat minder achterbeen te hebben. Zou je dat kunnen compenseren met Montecristo. Die soort dingen wil ik graag weten.
ZOu jij zeggen dat die 2 te combineren zijn, of zou jij zeggen, niet aan beginnen, en waarom dan niet?

Daarnaast het karakter natuurlijk, zou je deze 2 bij elkaar zetten aan de hand daarvan of juist liever niet.

Marjoo
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:03

ik heb een merrie jaarling van Welthit II uit een loge moeder. Het beestje is heel fijn, mooi lang met een superachterbeen. Echt heel snel en electrisch. ze kan echt goed draven en galopperen. Ze is wel een echte aap maar een meisje van 12 verzorgd haar en dat gaat heel goed, netjes langs de weg lopen, in de trailer alles doet ze maar je moet wel ff geduld hebben. Verder is ze erg aanhankelijk, net een pony qua knuffelen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:18

Van stage ken ik er 2 van Welt Hit II

Een merrie (Welt Hit II x G. Ramiro Z) , pikt niet veel en gaat snel in verzet. En een ruin, onder het zadel en in beweging heel traag, loopt in stap vaak telgang. Beide wel hele mooie paarden om te zien, vooral de merrie is mooi langbenig en heel chique!

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Margitje
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:31

Ik rij een 4 jarige monte cristo. Geweldig lief beest, zowel op stal als onder het zadel. Laat zich goed bewerken, alleen heeft deze een hele grote galopsprong. Over het algemeen schijnen het wel laat bloeiers te zijn.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:36

Mijn instructrie heeft welt hit himself gereden toen ze bij de havikerwaard werkte. Zij heeft echt geen goed woord over voor deze hengst. Ze moest hem met een ketting door zijn mond uit de box halen anders was ie weg! Ook in het rijden altijd vechten en altijd willen winnen. Lijkt me erg vermoeiend als je zon paard hebt dat altijd een strijd wil leveren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:29

YvonneS schreef:
Mijn instructrie heeft welt hit himself gereden toen ze bij de havikerwaard werkte. Zij heeft echt geen goed woord over voor deze hengst. Ze moest hem met een ketting door zijn mond uit de box halen anders was ie weg! Ook in het rijden altijd vechten en altijd willen winnen. Lijkt me erg vermoeiend als je zon paard hebt dat altijd een strijd wil leveren!


Hebben we het hier over Leida Strijk Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 15:13

Wat er nog meer achter zit pipo laat ik in dit topic achterwegen(dat vind ik te prive eigenlijk), maar je hebt inmiddels gezien welke ik bedoel. Klinkt goed toch?
Meer dan dat weet ik ook nog niet, maar daarom ook eerst even een beetje hier op bokt in verdiepen.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:26

Mijn vriendin heeft een 5-jarige welthit II hengst, en die is zo ontzettend lief!! echt een geweldig karakter, en heeft zulke goede gangen en ontzettend mooi achterbeen! Maar hij is vooral ontzettend lief!!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:06

Pipo schreef:
Hebben we het hier over Leida Strijk Verward


Nee Karin Bretz, ze heeft hem weleens gereden als het zo uitkwam, geen wedstrijden oid hoor!

mikmak

Berichten: 83
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: merkelbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:16

misschien dat je op de site van Lauw van Vliet kunt kijken, want als ik mij niet vergis staat Montecristo daar, en daar zal je dus ook wel wat info over hem en nakomelingen kunnen vinden!! volgens mij is de site gewoon www.lauwvanvliet.nl !!

Geniet van alle tijd dat je viervoeter er is......voordat je het weet kan het over zijn..

pattyH
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:25

holly schreef:
Ik heb met de zoekfunctie eventjes gezocht naar MissHiss haar uitgebreide teksten over Montecristo en Welt Hitt 2.

Toch ben ik benieuwd naar de nakomelingen van deze 2.
En dan met name hoe zij zijn onder het zadel en hoe ze zijn qua karakter.


Wij hebben een 5 jarige Montecristo hengst welke bij ons de merries dekt.
hij heeft echt een super karakter en is daarbij nog ontzettend mooi
Het is een Montecristo x iglesias


Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:26

Zelf heb ik een 5 jarige hensgt een welt hitt2 x sultan. En het is echt een schat in de omgang en met rijden en gelukkig heeft hij geen last van het achterbeenprobleem van welt hitt hij det altijd zijn best en leert heel erg snel . 9 juli in heerjansdam start ik hem op de pavo cup voor de geinteresseerde hij heeft showdancer en hij is te koop maar wel hogere prijsklasse.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses en 119 bezoekers