Salade van dingen die je altijd wel in huis hebt..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Salade van dingen die je altijd wel in huis hebt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 16:23

Ik heb de laatste tijd een houdbaarheids-probleempje Haha! Ik ben vrij weinig thuis dus als ik boodschappen doe kan ik de sla meestal weggooien op het moment dat ik hem wilde op gaan eten Verdrietig

Gisteren had ik zin in een mager diner (na een zak chips Knipoog ) en had ik weinig vers in huis. Dus heb ik dit in elkaar geflanst:

Cherrytomaatjes in vieren snijden,
Augurken in partjes,
Blikje Sperzieboontjes openmaken en opwarmen,
Halve komkommer schillen en in blokjes snijden,
Pijnboompitjes bakken

et voilá, gooi het door elkaar, drupje olijfolie, wat kruiden naar wens, en je hebt een heerlijk lauwwarme salade.

Je kan er natuurlijk altijd een ander blikje groenten ingooien, of wat champignonnetjes opbakken en erbij, wat hamreepjes, be creative! Haha!

Eet smakelijk!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:31

of tonijn uit blik, ook lekker
weet je wat lekker is (vind ik) gerookte kipfilet, kan je ook gewoon vantevoren kopen.
inderdaad, cherry tomaatjes, komkommertje,tonijn, appeltje (ook lekker erdoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:17

Tip voor als je die ook nog hebt liggen: die gele kleine aardappeltjes even in de magnetron gaarmaken en erdoor gooien. Heb je meteen extra vitamine C binnen. Lekker!
Van mij mag er trouwens ook nog wat paprika in voor de bite.


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:13

Of een beetje lekkere feta erdoorheen! Uitje erbij.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:37

En een blikje mais erdoor!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:25

Dat houdbaarheidsprobleem heb ik ook altijd!
Ik koop eigenlijk dagelijks mijn avondeetboodschappen als ik thuis eet.
Ik weet nl gewoon (bijna) nooit of ik thuis eet of niet...

Alleen de 'dingen die je altijd in huis hebt' gaan voor mij niet op Haha!
Dingen uit blik/pakjes (groenten, sauzen etc) heb ik eigenlijk nooit in huis. Ik ben daarin echt een zeikerd. Het moet gewoon vers. Haha!
Heb ik echt van mijn moeder, die kookt ook nooit uit blikjes/pakjes etc.
Blikjes tonijn etc natuurlijk wel, maar ook dat heb ik niet echt standaard in huis..

Maar, het klinkt lekker Laura! Lachen

Als ik een keer geen zin heb in koken en zit heb in iets vers/gezonds haal ik ook gewoon een zak sla (veldsla of rucola! Vingers aflikken) en eet ik dat met wat olie/azijn, kruiden en een gekookt eitje ofzo!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 16:26

maar het probleem bij mij als ik boodschappen doe per dag, is dat ik met veel te veel thuis kom en mijn etenskosten de pan uit rijzen!! Dusprobeer ik meestal 1x pw boodschappen te doen en vlees in te vriezen en een beetje te anticiperen op hoe ik denk dat de week gaat lopen.... Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:50

Geldt voor mij ook... alleen daar is mijn vriezer te klein voor Haha!
Ik moet gewoon een ander huis! We aten vorig jaar (in oude huis) altijd samen en dat is sowieso al veeeel goedkoper.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Kirsha, MissNibbit en 13 bezoekers