Hoe kan ik dit verbeteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Hoe kan ik dit verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:35

Hallo
Aangezien ik op mijn laatste wedstrijd 158 punten had, terwijl ik meer verwacht had, start ik dit topic.
Ik had een 4, zes 5. De rest zie je hieronder.

1) Ik had voor de middendraf een 5 en nog een 5. Er stond bij dat ik niet moest versnellen maar verruimen. Nu is mijn vraag: Ik had mijn pony rond, en ik geef hem zoveel mogelijk KUITEN. En toch vind hij het moeilijk om te VERRUIMEN. Hoe kan ik dit eventueel verbeteren?

2) Ik had een 5 voor de rechtergalop naar de draf terug komen, en een 4 voor de linkergalop naar de draf terug komen. Er stond bij dat ik de overgang meer gereden moest houden. Ik val volgens mij een beetje terug uit de galop. Moet ik gewoon dieper gaan zitten en mijn pony rond houden?

3) Ik had voor de teugels op maat maken, daarna doorzitten ook een 5. Ik kan de teugels op maat maken natuurlijk wel oefenen, maar moet je na de teugels op maat maken gaan doorzitten? Er stond: Tussen M en C teugels op maat maken, daarna doorzitten. Moet je dan pas na C gaan doorzitten?

4) Bij het eerste binnekomen (a-x) had ik een 8, maar bij de tweede een 5. Er staat verder geen opmerking bij, dan kan ik er toch ook niets aan veranderen? Verward

5) Als laatste had ik voor het effect van de hulpen een 5. Bedoelen ze daarmee dat je te veel met je benen of handen beweegt?

Voor de rest had ik 6en en 7ens. Ik had in totaal 158 punten. Dus wel weer een winstpunt erbij. Ik sta nu op 7 winstpunten. Ik rijd normaal altijd met thiedemann, dus hij was niet de hele tijd rond in de proef. Daar moet ik nog hard aan werken.

Sorry voor deze lange topic Tong uitsteken maar alvast bedankt!!

Groetjes -xxx- Aniek.

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:29

wat ik aan je opmerkingen lees, zit het probleem hier voornamelijk in de achterhand, je zult deze activer moeten gaan maken, waarschijnlijk had je voor je andere overgangen een 6???????

1. om een goede middendraf te rijden zal je paard meer van achternaar voren moeten zijn zodat hij voor meer omhoog komt en gaat veruimen ipv versnellen. als je paard goed van achter is is de aanleuning vaak ook geen probleem.
2.probeer bij het terug rijden van galop naar draf je lang en zwaar te maken, en een je paard wat meer te sluiten voordat je naar de draf over gaat, het is hier zeer belangrijk om weer de achter benen actief te houden zodat je na de overgang meteen vloeiend verder kunt draven.
3. waarschijnlijk zat hier het probleem in de aanleuning, je paard zal iets tegen de hand gekomen zijn, zorg dus hierbij ook weer dat de achterhand actief blijft en je de voorkant rond houdt, zorg daarnaast dat als je gaat doorzitten je soepel blijft in je lijf en je paard in hetzelfde tempo blijft lopen.
4. jammer dat er hier geen opmerking bij staat, misschien was het scheef, te weing tempo geen goede overgang terug, ook dit heeft waarschijnlijk weer met de achterhand te maken.
5.ze bedoelen hier meestal mee, met de hoeveelheid jij je paard aan het werk moet houden, dus als je de hele proef door veel been moet blijven geven is er dus weinig effect dit geld ook voor de aanleuning.

aan je punten te zien is hij toch rond genoeg geweest, probeer thuis eens wat waker zonder thiedemann te rijden,het is namelijk een groot verschil met of zonder. je moet leren om fijn te zijn met je handen en hier mee te kunnen werken in combinatie met de juiste hoeveelheid been druk.

succes ermee als je meer vragen hebt stel ze gerust.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:06

Ik sluit me helemaal bij Marloezzke aan. Goed verwoord!

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:17

tis in de theorie allemaal makkelijk gezegt, maar in de praktijk is het moeilijk om van een blaadje ( bokt :p ) te rijden

wat zegt je instructrice ervan ?
ik denk dat die je hier meer bij kan helpen
het advies wat gegeven word moet je overigens wel goed in je achterhoofd houden , maar zonder begeleiding is het erg moeilijk toe te passen Knipoog


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:54

ik ga mee met Marloezzke

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:35

Assiej schreef:
ik ga mee met Marloezzke


ik ook Knipoog

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:33

Bedankt Marloezzke!
Mijn pony is altijd heel actief maar is vaak niet rond *die laatste wedstrijd wel*.
Ik rijd thuis ongeveer om de dag zonder thiedemann, het gaat best lekker de laatste tijd. Het is alleen balen dat hij op de martingaal niet fijn reageert. Maar het is een prima paardje!
Ik heb zondag weer een wedstrijd, en ik zal dan in dit topic nog eventjes achterlaten hoeveel punten ik had, en of er iets verbetert is.

Bedankt, gr aniek

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 17:32

Iemand nog tips???

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:17

Niekoezz schreef:
1) Ik had voor de middendraf een 5 en nog een 5. Er stond bij dat ik niet moest versnellen maar verruimen. Nu is mijn vraag: Ik had mijn pony rond, en ik geef hem zoveel mogelijk KUITEN. En toch vind hij het moeilijk om te VERRUIMEN. Hoe kan ik dit eventueel verbeteren?

Toestaan met je hand. Hij moet ook de ruimte hebben om zijn passen te kunnen verruimen.


2) Ik had een 5 voor de rechtergalop naar de draf terug komen, en een 4 voor de linkergalop naar de draf terug komen. Er stond bij dat ik de overgang meer gereden moest houden. Ik val volgens mij een beetje terug uit de galop. Moet ik gewoon dieper gaan zitten en mijn pony rond houden?
Lang maken en terugrijden met je zit. Ophouding maken met je teugels. En vooral ook je been eraan houden, want je moet hem blijven ondersteunen. Ik kreeg onwijs op mijn kop van mijn instructrice als ik dit niet deed.

3) Ik had voor de teugels op maat maken, daarna doorzitten ook een 5. Ik kan de teugels op maat maken natuurlijk wel oefenen, maar moet je na de teugels op maat maken gaan doorzitten? Er stond: Tussen M en C teugels op maat maken, daarna doorzitten. Moet je dan pas na C gaan doorzitten? Nadat je je teugels op maat heb gemaakt. En degene van de jury waarbij ik schreef zei, eerst je buitenteugel op maat en dan je binnenteugel.

4) Bij het eerste binnekomen (a-x) had ik een 8, maar bij de tweede een 5. Er staat verder geen opmerking bij, dan kan ik er toch ook niets aan veranderen? Verward Miischien niet voldoende voorbereid om af te wenden. Dat wordt bij mij nog wel eens gezegd.

5) Als laatste had ik voor het effect van de hulpen een 5. Bedoelen ze daarmee dat je te veel met je benen of handen beweegt?Effect van de hulpen betekent dat als je been geeft, je paard ook gelijk reageert. Misschien ben je niet stil geneog met je benen en is je paard niet voldoende aan het been. Maar dat zou je dan aan de jury na moeten vragen.


Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 10:31

bedankt..
maar 1 vraagje..
je moet je teugels tegelijk op maat maken hoor *LOL*

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:33

Hoe doe jij dat dan, je teugels tegelijk op maat maken?

Ik neem ze altijd in mijn binnenhand. Neem ze dan op de goed maat in mijn buitenhand en pak dan mijn binnenteugel met mijn binnenhand.

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 12:56

Je pakt met je linkerhand de teugels vast, en dan glij je met je rechterhand over de teugels tot zo strak als je ze wil Haha!

Groetjes aniek

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers