Last van droge ogen.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Last van droge ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 22:43

Echt vervelend
Eerst had ik het alleen als ik er per ongeluk met m'n lenzen was gaan slapen, of als ik 's nachts wel heel er moe was.
Maar laatste tijd(zeg maar gerust een half jaar) wordt het steeds erger.
Als ik me maar een klein beetje ga vervelen als ik aan t tv kijken ben ofzo.
Dan worden ze al droog.
's nachts is het helemaal erg. Als ik naar rechts of links kijk voel ik die spieren van m'n ogen gewoon trekken Scheve mond

Dit is niet alleen als ik m'n lenzen in heb.. ook zo zonder maar dan wat minder.

Ik kan dan amper m'n ogen nog open houden

Misschien komt het door mn oogonsteking, het is sinds die tijd begonnen(dus al een half jaar onstoken).


Meer mensen hier last van? en iemand die wat weet eraan te doen?
Steeds in je ogen wrijven(op het oogwit) om te laten tranen lijkt me namelijk ook niet echt goed Scheve mond


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:48

Ik had ook oogontsteking, ik heb van de huisarts oogzalf en druppels gekregen en die hebben heel goed geholpen.

Veel suc6

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 22:57

Ik heb ook 2x druppels tegen gekregen. 1e werktte niet echt.
Bij de 2de was het binnen een week over. gelukkig toen vakantie en geen vriend, dus bril op en geen make-up was geen prob
toen gestopt met druppels omdat het over was, en weer lenzen kunnen dragen. Nou na een paar dagen had ik het weer te pakken Boos!
En ja.. ik had nieuwe lenzen gekocht en m'n mascara weggegooit.

Om nou weer 1 a 2 weken geen make-up op te doen en bril op, zie ik ECHT niet zitten! (vooral als ik weet dat er misschien nog geen voorruitgang is zit)

Maarja...als het echt niet anders kan... zal 't helaas wel moeten wil ik er vanaf komen.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 22:58

nouja.. geen lenzen in is misschien zo'n probleem nog niet, ik zie nog redelijk veel zonder, maar make-up is het grootste probleem Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:00

Wat voor lenzen heb je?

Ik heb een halfjaarlijks systeem, dus iedere maand een paar nieuwe (zachte) lenzen. Op een gegeven moment (jaartje of zes geleden) kreeg ik ook last van droge ogen. Bleek aan de klimaathuishouding op mijn werk te liggen. Ik had een meedenkende opticien die voor mij een lenzensoort wist met een hoger eigen vochtgehalte. Die soort lenzen heb ik nu nog steeds en ik ben er hartstikke tevreden over. Misschien ook iets voor jou? In prijs scheelde het iig niets.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 23:16

Ik heb lenzen voor 3 maanden, van de kruidvat Haha!
(stuk goedkoper aangezien ik er op de tijd nogal eens 1 kwijt raak)
Maar is kans dat ik hetzelfde heb als jou, ik denk dat ik het best eens naar de opticien kan gaan. Misschien ligt het indd aan m'n lenzen.

Maar had jij ook last van droge ogen zonder dat je je lenzen in had?


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:41

Geen idee, de enige momenten waarop ik zonder lenzen rondloop zijn de minuten voordat ik ga slapen en de minuten nadat ik net wakker ben geworden. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:07

ik heb dit ook gehad,na langdurig onderzoek bij het ziekenhuis blijkt dat ik het Adeno-virus heb,een bacterie in het oog die droogte vreoorzaakt en in sommige gevallen ook pruttel.
er is eigenlijk niks aan te doen,ik mag niet met mijn vingers aan mijn ogen zitten(doe het lekker toch Tong uitsteken )
heel naar,ik zou gaan voor verder onderzoek bij de huisarts....die je doorverwijst naar het ziekenhuis...
sterkte...

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    maudy

    Berichten: 1309
    Geregistreerd: 04-11-02
    Woonplaats: Akersloot

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:37

    lenzen van het kruidvat zijn nou niet echt de beste lenzen die je kunt vinden he? Ga astjeblieft niet bezuinigen op zoiets belangrijks als je ogen! Ga naar een echte opticien, en dan niet hans anders of pearle, want daar hoor ik ook slechte verhalen over. (op lenzengebied) Een goeie opticien meet de bolling van je oog op, meet elk half jaar opnieuw je sterkte, hij kan afwijkingen vinden die je zelf pas veel later gemerkt zou hebben...

    Die lenzen die jij nu hebt zijn niet op jouw oog gemaakt. Dikke kans dat het daaraan ligt.
    Succes ermee!

    Karin

    Berichten: 65335
    Geregistreerd: 10-01-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:20

    Maudy, ik ben het met je eens dat je niet op lenzen moet bezuinigen. Maar ik zit zolang ik zachte lenzen heb (inmiddels dik 12 jaar) bij Pearle en ik heb daar heel goede ervaringen mee. Mijn opticien meet ook ieder halfjaar de bolling van mijn oog, mijn sterkte, droogte van mijn ogen etc. etc. Sommige mensen verklaren mij haast voor gek dat ik mijn lenzen niet via internet bestel 'want je weet je sterkte toch en op internet zijn ze veel goedkoper' maar ik heb liever ieder halfjaar die grondige controle.

    .
    If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

    Uums

    Berichten: 6777
    Geregistreerd: 07-07-03
    Woonplaats: Het nuchtere noorden

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:45

    Niet van de lenzen, maar ik heb gewoon heel droge ogen.

    Na een dagje make-up heb ik OF rode, tranige ogen van de demake-up, OF hetzelfde van de resterende mascara.

    Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
    Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

    Saar4
    Berichten: 2345
    Geregistreerd: 26-11-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:03

    Ik maak vanwege mijn ziekte praktisch geen oogvocht aan. De oplossing: duratears. 1e klas kunsttranen Haha!

    Rijo
    Berichten: 2670
    Geregistreerd: 19-12-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:36

    Ik heb ook last van droge ogen vooral als in de avond dan wordt het bij mij gwoon tijd dat ik ze even uit doe en mijn oog wat rust geef doormiddel van mijn bril even op te gaan zetten.

    Mijn zus had hier ook erg last van op haar werk en op haar werk werd veel gerookt.

    gr

    Horse_

    Berichten: 10284
    Geregistreerd: 26-11-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:42

    Ik had er ook erg last van op mijn werk door gerook, airco, tl licht en scherm turen. Nu word er hier niet meer gerookt en heb ik ook speciale zachte lenzen (helaas bij mijn opticien wel duurder voor half jaar pakket 170.00) en nu gaat het goed.

    Poison

    Berichten: 1198
    Geregistreerd: 30-06-04
    Woonplaats: Venlo

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:46

    Bedankt voor jullie reacties! Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft
    Dat die kruidvat dingen slechter zijn, wist ik niet. Weet uberhaupt niet dat de bolling van het oog ook wordt op gemeten Bloos
    Ik heb trouwens de eerste paar jaar wel lenzen van de opticien gehad hoor, en laat ze nog af en toe meten kwa sterkte.

    Maar ik denkt dat het indd het best is als ik even langs de opticien ga, maar t is niet te hopen dat ik ook dat virus heb.

    maudy

    Berichten: 1309
    Geregistreerd: 04-11-02
    Woonplaats: Akersloot

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:40

    Karin schreef:
    Maudy, ik ben het met je eens dat je niet op lenzen moet bezuinigen. Maar ik zit zolang ik zachte lenzen heb (inmiddels dik 12 jaar) bij Pearle en ik heb daar heel goede ervaringen mee. Mijn opticien meet ook ieder halfjaar de bolling van mijn oog, mijn sterkte, droogte van mijn ogen etc.


    Dan heb je mazzel met jouw Pearle! Hier in de omgeving heb ik er geen goeie berichten van gehoord, laat ik het zo zeggen.

    Trouwens als je een ervaren lezendrager bent, merk je vaak snel genoeg of er wat mis is met je Kruidvatlenzen.
    Het probleem is alleen dat mensen denken oh, met m'n bril heb ik -3, dus ik ga lenzen halen van -3. Werkt dus ook niet zo. Lenzen en brillen sterktes zijn anders, omdat bij een bril de afstand tussen je oog en het glas van je bril groter is dan die van je oog en een lens.


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: _JTM, Bo_Y, brennie85, CairnTerrier, DeGelukkige4, estell__, limagirl, m0niekkkie, Olikea, Sanniejtjuh, Saskiaa_, Tamara1991, xLaraaj, zuperzmoker en 69 bezoekers