Paard gaat de trailer niet in en wordt gek...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Paard gaat de trailer niet in en wordt gek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 17:37

Mijn haflinger heeft een soort van `verlatingsangst` en als er een paard weg gaat die bij hem staat en hij komt alleen te staan dan wordt hij helemaal gek.
Hij gaat dan hinniken en schrapen en schijt de hele boel onder Bloos! .
Dit is trouwens al wel minder geworden in de 3 jaar dat ik hem heb.
Maar hij is al 15 dus ik denk niet dat het nog veel minder wordt.

Hem alleen in de trailer krijgen lukt al helemaal niet .
Het lukt vaak wel als er eerst een ander paard de trailer in gaat maar dan nog met veel moeite.
En ik kan wel proberen als ik b.v. alleen met hem weg wil eerst een ander paard er in zetten en dan dat paard er later uit halen maar dan wordt ie helemaal gek.

Wie weet een oplossing?

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:54

als je probeerd de paarden steeds vaker te scheiden dan??

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:14

Ik wil niet afgezaagd doen, maar je moet even de zoekfunctie gebruiken... Knipoog
Er zijn heel veel topics op bokt over trailerladen enz... Daar kan je vast wel een oplossing uithalen! Veel succes! OK dan!

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 23:39

suziej schreef:
als je probeerd de paarden steeds vaker te scheiden dan??


Ja dat doe ik ook wel en daardoor gaat het ook wel beter.

Maar ik heb jammer genoeg geen eigen trailer waarmee ik steeds kan oefenen.

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 23:40

xtwisterx schreef:
Ik wil niet afgezaagd doen, maar je moet even de zoekfunctie gebruiken... Knipoog
Er zijn heel veel topics op bokt over trailerladen enz... Daar kan je vast wel een oplossing uithalen! Veel succes! OK dan!


Heb ik al geprobeerd Knipoog

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:57

Staan ze ook in de wei overdag? Dan kan je namelijk best makkelijk hem en ander paard(en) scheiden van elkaar door een lintje met prikpaaltjes. Het lijkt mij niet dat hij dan helemaal flipt, toch? (als het tenminste geen gewelddadig paardje is die doorheeft dat prikpaaltjes en lint niet zo stevig zijn. Tong uitsteken) En dan kun je bijvoorbeeld proberen er een klein stukje tussen open te laten en zo steeds iets verder van elkaar weg bijvoorbeeld. Als ze eerst nog kunnen snuffelen zal hij het wel niet zo erg vinden lijkt me, en als ze dan steeds ietsje verder van elkaar weg komen te staan valt er misschien zo verbetering in te brengen?

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:13

ZeFaNa schreef:
Mijn haflinger heeft een soort van `verlatingsangst` en als er een paard weg gaat die bij hem staat en hij komt alleen te staan dan wordt hij helemaal gek.
Hij gaat dan hinniken en schrapen en schijt de hele boel onder Bloos! .
Dit is trouwens al wel minder geworden in de 3 jaar dat ik hem heb.
Maar hij is al 15 dus ik denk niet dat het nog veel minder wordt.

Wie weet een oplossing?



mijn pony doet het ook die kan ook niet alleen staan die schijt ook alles onder. Ik geef ze meestal hooi om te eten en als ze tussen de touwen staat dan is ze braaf maar als ik weg ga dan begint ze weer. Ik zet meestal muziek op dan denkt ze dat ze niet alleen in.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:51

Over het trailerladen!
Er zijn heel veel manieren omdat te doen!
Het is iedergeval slim niet met zijn 20ge eromheen te staan daar wordt het paard alleen maar nerveus van. Er is een manierdoor de halsterringen tussen zijn achterbenen langs tussen zijn voorbenen door dan in de trailer gaan staan en dan rustig trekken dan kan hij niet naar achteren dan met noch 2 longeertouwen erachter gaan staan en duwen dan is er bijna geen uitweg!
Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar dat hebben we bij mijn paardje ook gedaan ging prima!

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:29

Je pony wil dus in dit geval niet op de trailer, omdat hij weet dat hij daarna alleen erin moet staan. En dat vindt hij eng. dus eerst weer vetrouwen laten krijgen door de komende ritjes altijd een ander paard/pony erbij te zetten. Jouw pony als eerste afladen.

Na een aantal ritjes ga je dan proberen om jouw pony een keer als eerste op te laden, nog wel blijven rijden met een tweede paard erbij.

daarna een keertje opladen, minuutje alleen laten staan en kijken of hij daarna toch nog weer erin wil.

Mijn paard heeft hetzelfde probleem. Kan ook absoluut niet alleen zijn. alleen in de wei gaat ook niet. Hij wilde eerst ook totaal niet de trailer in, maar nu hij weet dat er altijd een ander paard naast komt te staan, kan je hem altijd laden, als eerste, als tweede, maakt niet uit.
Ik haal hem er altijd als eerste af, en laat hem nog niet alleen achter op de trailer. Dat ga ik later proberen.

Succes ermee!

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:26

gewoon je touw aan de rechterkant vastmaken door de mond heen naar de kant waar je staat (dus alsof ze een bitje in heeft )en laden werkt heel goed .Onze merrie gaat hiermee zo als eerste de trailer in .Vergeet ik het te doen dan krijg ik ze er niet in !! Met touw in de mond derin zonder 1keer tegen te pruttelen (geleerd van Vandervleuten)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:01

Ik ken iemand die je kan helpen met trailer laden. Ze heeft al diverse paarden (eigenaren) geholpen met het probleem trailer laden. Als je haar hulp wilt (ze vraag een vergoeding) kan je me pb-en en dan geef ik je haar telefoonnummer. Ze gaat in principe net zolang door tot het probleem doorbroken is, dus ze komt niet voor een uurtje (tenzij het binnen een uur is opgelost).