Chippen! Hoe duur? en andere vragen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joppiestar
Berichten: 25
Geregistreerd: 29-06-04

Chippen! Hoe duur? en andere vragen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 11:59

Beste mensen,
Joppie moet gechipped worden. Weet een van jullie hoeveel het ongeveer gaat kosten? Verward En wat moet je allemaal aan gegevens hebben? En misschien zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken....Bij voorbaat dank.... (het is lastig een leek te zijn!!! op het gebied van chippen in dit geval.!) OK dan!
Veel groeten LIED Cheese!

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:35

Bij mij kostte het chippen + alle andere bijkomende kosten €60,=
Ik geloof dat dat nogal verschilt per regio.
Verder moest ik een formulier invullen met al haar gegevens en dat opsturen naar het stamboek.Je krijgt 2 stickers,1 plak je op dat formulier en de andere bewaar je zelf bij je papieren en/of entingsboekjes enz.
Volgens mij heb je verder geen gegevens nodig.Het hangt er ook vanaf of je pony papier heeft ja/nee.
Als je DA komt voor het chippen,weet hij/zij ook wel wat je verder moet doen.

Maradon
Berichten: 13
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:36

Mijn paard is ca. 3 jaar geleden gechipt. EN dat koste me toen 35 euro. Dat vind ik een niet onoverkomelijke prijs. Wel hoort er een hoop papier werk bij. Maar als dat allemaal in 1 keer goed gaat, dan is dat ook zo rond. De veearts kan je daar meer pver vertellen. En anders kan je altijd bellen met de infotelefoon die op de formulieren staan die je meekrijgt.

Succes

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:38

Waarom MOET ie gechipped worden? De enigste reeele reden voor chippen is als je wedstrijden wilt rijden en niet het lef hebt om de NHS aan de kaak te stellen over het feit dat ze grofstoffelijk de wet overtreden!
Gebruik de zoekfunktie maar over chippen, dan vindt je er een heleboel info over.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:01

De paarden worden toch verplicht om gechipt te worden of is dat alleen als ze landelijke wedstrijden gaan rijden ik dacht dat het ook was om diefstal enzo tegen te gaan

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:48

hier kost het 30 euro

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:08

noekie_smile schreef:
De paarden worden toch verplicht om gechipt te worden of is dat alleen als ze landelijke wedstrijden gaan rijden ik dacht dat het ook was om diefstal enzo tegen te gaan


het is verplicht voor alle paarden die over de openbare weg komen.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:03

Ik heb geleze op de site van NSPS dat het 22 euro kost.
Dan chippen ze en krijg je een paspoort.
Dit is alleen 22 als je al lid bent, anders is het wel wat duurder.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:36

ik geloof dat ik 20 euro moest betalen, omdat alle pensioners die nog niet gechipt waren het samen deden, dus geen voorrijkosten.
1 tip, mijn papieren zijn namelijk zoek geweest.. als je beesie papieren heeft, meteen naar het stamboek sturen. heeft je paard geen papieren dan moet het formulier naar de knhs.
ik had dus mijn kwpn papier naar knhs gestuurd, waardoor er vertraging opliep. ook konden ze mijnpapieren niet vinden bij het kwpn, hij zou niet geregistreerd staan en dat terwijl ik wel een officieel stamboekpapier had.
bleek dat mijn paard dus g heet, geen naam dus en ja dan kan je zoeken in het systeem maar dan vind je hem niet..
KOPIEER daarom het papier(als je die hebt) mochtie zoek zijn, dan kunnen ze aan de hand vandie gegevens het systeem door.

gelukkig heb ik hemsinds vandaag, maar heeft heellang geduurd

de rekening krijg je pas nadat je het paspoort gekregenh ebt

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:49

Ik weet niet meer wat ik moest betalen. Ik dacht iets van rond de 60 euro. Je moet de naam opgeven, hoogte, ras, stamboek (vaders, moeders, opa's en oma's enzo. als je dat niet weet is het geen probleem), aftekeningen. en leeftijd, geboortedatum. Het komt in een paspport te staan dus wat er bij jouzelf ook in je paspoort staat. Behalve een handtekening van het paard natuurlijk Haha!

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:52

ikjuh schreef:
het is verplicht voor alle paarden die over de openbare weg komen.


Nee het paspoort is verplicht. De chip niet. Je kan ipv chippen ook een DNA bepaling laten doen. Kost ongeveer hetzelfde en is veiliger dan chippen, omdat je geen vreemd voorwerp in je paard hoeft te stoppen. Zeker omdat dat voorwerp in een spier geplaatst wordt die vervolgens bij dressuurmatig rijden gebruikt moet kunnen worden.

Het verhaal over antidiefstal is onzin, buiten de wedstrijden om is er geen controle. Ook niet bij paarden in trailers, dus met een gestolen paard de grens over gaan is binnen het vaste land van Europa kinderspel. Daarnaast schijnt de chip nogal fraudegevoelig te zijn en gemakkelijk uit te schakelen. (Kan worden uitgedreven door inwendig gebruik van groene leem? Of er een bij prikken, zodat de chiplezer van slag raakt) Ook chipt Duitsland bv niet omdat de gezondheidsrisico's hen niet duidelijk genoeg zijn.

En de verplichting van het paspoort geld alleen voor paarden die over de openbare weg vervoert worden, dus in een trailer. Je kan als je erop of erachter zit of ernaast loopt zonder paspoort in elk geval heel Nederland door zonder paspoort. Buitenland is iets moeilijker, maar met de open grenzen is dat eerder een kwestie van goed of fout gokken.
Het mag niet en als je ergens overnacht zal men daar wel een inentingsbewijs vragen, maar als je een dagritje maakt en je komt per ongeluk de grens over heb je alleen pech als je een opzichter of zoiets tegenkomt. Maar die zullen niet meer doen dan je onmiddelijk terugsturen.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:58

Ik heb volgens mij toen 40 euro incl. btw betaald.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:03

ik geloof dat dat vnam ij chippen en enten tegelijk iets van 100 euries gaat kosten. word volgende week gedaan