Versleten rug..... (lopen met krukken??)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Versleten rug..... (lopen met krukken??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:30

Ik heb al jaren last van mijn rug en kreeg 2 jaar gelden te horen dat mijn rug onherstelbaar versleten is.. Ik heb hier veel last van maar heb er mee leren leven..
Nu kijk ik net Hart in Actie op SBS6 en zie daar een vrouw met de zelfde klachten als mij. Deze vrouw maakt er een waar drama van en loopt zelfs met een kruk.. nou moet ik er niet aan denken om de hele dag scheef op een kruk te hangen.. Dus mijn eerste gedachte was "jeetje stel je niet aan".. Daarna begon vertelde ze hoeveel pijn ze wel niet had enz deed in mijn ogen erg "zielig"...

Nou denk ik... tja stelt zij zich nou echt zo aan, of ben ik gewoon te hard voor mezelf? Natuurlijk kan ze een ergere vorm hebben maar zoveel erger kan het niet aangezien ik al bijna op mijn "hoogtepunt" zit..

Was "blij" eens iemand met de zelfde klachten als mij te zien.. maar weet nu niet wat ik ervan moet denken.. Ze werd ook echt zielig gevonden door haar omgeving... Mensen uit mijn omgeving hebben zoiets van ach stel je niet aan gewoon door gaan.. ben ik daarom harder voor mezelf als dat zij dat is? Of ben ik gewoon stom bezig (aangezien ik in mijn achterhoofd weet dat ik erg op moet passen omdat ik erdoor zelfs in een rolstoel kan raken) ..

Wat vinden jullie? kan ik mezelf wel vergelijken met die vrouw? ben ik te hart voormezelf? of stel de vrouw van Tv zich mischien een beetje "te" erg aan, mede door de medelij van haar omgeving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:34

Ik denk dat je niet zo makkelijk vergelijken kan stellen.

Ik heb ME, gelukkig kan ik nog veel
er zijn ook mE-ers die in een rolstoel zitten.
En ik ben dan blij dat ik dat niet heb, maar denk niet dat hun zich aanstellen.
ik weet dat ik bikkelhard ben voor mezelf (daardoor ook vaak voor anderen)
Maar hoe kan ik nu weten dat die ME-er in die roelstoel ook niet hard voor zichzelf is?
misschien zelfs nog wel meer dan mij...

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:34

Ik vind het een beetje raar dat je er per definitie vanuit gaat dat de vrouw op tv dezelfde pijn als jouw heeft. Natuurlijk kan het zijn dat ze overdrijft (zoals velen op tv), maar wie weet ligt haar pijngrens lager, of zijn haar pijnklachten erger.

Edit: mega typo
Laatst bijgewerkt door Qerty op 30-06-04 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:35

Nou rugklachten zijn volgens mij een van de ergste dingen die je kan hebben, en dan heb ik het zelf maar heel af en toe, dus als mensen het echt erg hebben hem ik ook medelijden met die mensen...

Maar als ik jou verhaal zo hoor en dat schuin hangen op die kruk, dan begin in ook de denken aan de ziekte aanstellerietus Knipoog En dat kan natuurlijk heel goed worden veroorzaakt door teveels steun en zorgen uit de omgeving. Heb ik zelf ook wel eens als ik griep heb, maar me al wat beter voel en als dan iedereen me zielig gaat vinden, begin ik bijna zelfmedelijden te krijgen Haha!

Over jou situatie kan ik natuurlijk niet oordelen, maar zoals je het hier omschrijft is het niet te min....

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:35

Ik weet niet of je wel zo kan denken.

Is er precies vertelt waar haar slijtage zit? Misschien zit het wel op een andere plek dan bij jou.

Jij bent misschien nog jonger dan haar, dat telt misschien ook wel.

De een is de ander gewoon niet, een eerder pensionhouder van mij had dat ook(nog steeds neem ik aan) die deed eigenlijk alles nog exept paardrijden. Soms waren er wel slechte dagen en dan was ik de pineut om te mesten of paarden binnen halen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:39

Ikeje schreef:
Ik vind het een beetje raar dat je er per definitie vanuit gaat dat de vrouw op tv dezelfde pijn als jij hebt. Natuurlijk kan het zijn dat ze overdrijft (zoals velen op tv), maar wie weet ligt haar pijngrens lager, of zijn haar pijnklachten erger.


helemaal mee eens.
Vergelijken wil je altijd graag (ik ken het) maar kan gwoonweg vaak niet......... En tuurlijk, de een kan meer hebben dan de ander, maar tja, wie kan dat beoordelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:40

Nee, ik vind dat je niet zo mag denken. Jij weet immers niet wat zij voelt. Slijtage in de rug is een heel breed begrip. Je weet dan nog iets over de mate van slijtage, de plaats waar het precies zit, of er bv zenuwen beknellen door de slijtage etc etc.

Ik vind dit een raar topic. Net of je jezelf even in de spotlights wilt zetten over hoe sterk en hoe hard je zelf wel niet bent Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:42

wil ook helemaal niet beweren dat ik een bikkel ben of dat zij zich aansteld, maar de manier waarop ze met zichzelf omging vond ik erg "moeilijk" om naar te kijken..
Ik vond het erg interesant om te zien hoe anderen met de zelfde klachten als mij omgaan, om zo mezelf eens onder ogen te zien... maar ben er niet positiver van geworden..

Vooral het fijt dat ze scheef met een kruk liep , maar toch nog vrolijk met Frans Bouwer mee kon dansen deed me "pijn"... en krijg ik het iedee dat mensen misbruik maken van hun "pijntjes"....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:43

Misschien zingt ze graag mee met Frans Bouwer, wetende dat ze er wel een week extra pijn voor moet hebben, maar heet ze dat er voor over.
Ander kun je nooit eens wat leuks doen.

Wie weet wat zij van jou denkt als ze hoort dat je op een paard rijd.
dat hobbelen kan in haar ogen misschien ook wel helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:45

runningkawa schreef:
Misschien zingt ze graag mee met Frans Bouwer, wetende dat ze er wel een week extra pijn voor moet hebben, maar heet ze dat er voor over.
Ander kun je nooit eens wat leuks doen.

Wie weet wat zij van jou denkt als ze hoort dat je op een paard rijd.
dat hobbelen kan in haar ogen misschien ook wel helemaal niet.



daar heb je wel een punt ind...

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:54

Ik denk ook niet dat je het kunt vergelijken. Je kent die vrouw totaal niet. Nu denk jij dus precies hetzelfde als wat mensen tegen jou zeggen: kom op stel je niet aan! Juist jij zou dan eigenlijk niet moeten oordelen over de ander. Maar goed, vervelend is het wel als je pijn in je rug hebt.
groetjes Cindy en Spetter