hoe moet je longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

hoe moet je longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 13:07

ik heb nou dus een verzorgpony, Rowi Lovers , en daarvoor moet ik leren longeren. maar hoe moet dat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 14:17

Lammert Haanstra heeft daar een heel duidelijk boekje over geschreven:
Longeren met Lammert Haanstra.
ISBN:90 5210 413 1

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 15:43

bedankt! Haha!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:35

hoi, ik geef longeercursussen in de buurt van Utrecht en Veenendaal dus ook eventueel in Barneveld. al is dat wel iets verder weg. ik reken daarom 15 euro per keer. dus als het niet lukt, stuur me dan even een pb. ik kan je komen helpen in het weekend. ik denk dat dat maar eenmalig is, want binnen een uur heeft een paard het vaak goed door en kan je zelf verder.
groetjes fenna

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:39

Verward
Volgens mij moet niet het paard het leren, maar dat meisje en of jij daar nou zo geschikt voor bent...... Lips are sealed

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:49

Uhm, kennen jullie elkaar ofzo???

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:56

ik kan maar een paar dingen zeggen, maar dat komt denk ik doordat het op den duur routine wordt als je het vaak doet.

Je moet met de lijn, jij het paard en de zweep een driehoek vormen waarvan jij de punt bent. Haha!

Dus touw is bij het hoofd (logisch), zweep wijst richting de kont. Zo sluit je het paard als het ware op. Hoe het verder moet, dat kan ik zo niet uitleggen, dat moet je in de praktijk (of misschien uit dat boekje) leren!!!

groetjes marijke

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:30

imker schreef:
Uhm, kennen jullie elkaar ofzo???


Niet persoonlijk, maar ik heb wat, hoe zal ik het eens noemen, "interessante theorieën" van haar gelezen en daar ben ik het totaal niet mee eens en ik niet alleen. Dus daarom lijkt me verspreiding van deze theorieën niet zo'n strak plan!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:32

ik heb dat boekje ook van lammert Haanstra

op zich een heel goed boek voor je zelf en voor het paard. ik heb er wel dingen uit geleerd. maar ik kan me niet voorstellen dat hij een 3 jarige fries voor het eerst gaat longeren helemaal zelf doet dat het paard gelijk op zijn rondje blijft.

Mystery heb ik 3x met hulp gedaan de 4 en de 5 keer zelf dacht ik dat ik vandaag wel verder kon gaan nou mooi niet hij doet net als of hij het niet meer weet. ik sta het zelfde als hoe die man het voor doet. maarja ik ga nog wel een paar x met hulp oefenen...

maar het boek is wel aan te raden is leuk geschreven

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 23:52

Tssk ja het boekje van Haanstra is een aanrader, ik heb een clinic van hem gevolgd en dat was ook erg tof. Wat betreft Corona: misschien is het wel een goed idee dat jij ook eens naar een clinic van Haanstra gaat of het boek eens leest, kan je nog veel van leren, de voorgaande 'longeer-theorieen' van jou lezend....