Rondje BovenKerk met mijn knapperd!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Rondje BovenKerk met mijn knapperd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 22:49

Gister ging ik savonds op pad:

ff kussen voor de foto!!
Afbeelding

zelf ook ff inrennen.! Tong uitsteken Knipoog
Afbeelding

Kom!!
Afbeelding

STEIGER!!
Afbeelding

FLEEM!! {{let niet op kwaliteit foto Verward }}
Afbeelding

indianen strepen zijn nog van de show..
Afbeelding

FLEEEM!!
Afbeelding

Afbeelding

WHAAA
Afbeelding

Ff de struiken verwoesten Tong uitsteken Tong uitsteken (kijk het hartje op der schouder)
Afbeelding

Trapie af..
Afbeelding
Afbeelding

Op bezoek bij..
Afbeelding

Afbeelding

De "fotograaf' was ook mee te paard.. Hier 4 koters erop .. Tong uitsteken Tong uitsteken Knipoog Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:53

leuke foto´s en paardjes. je zal wel veel reacties krijgen vanwege losstaan paard met 4 kiddo´s erop. maar ik vind het een erg gave foto en als je je paard vertrouwd op dat moment waarom niet??

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:21

Hele leuke foto's! Alleen een kleine opmerking/tip: Het is beter voor het paard om hem niet op het verharde te laten steigeren...

Verder ziet hij er erg stoer uit, ondanks zijn versiersels Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:40

hele leuke paarden! Welk ras/kruising zijn ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:45

leuke foto's maar vind dat je erg onverstandig bezig bent.....
(met halster over straat, paard los laten lopen, achterstevoren er op gaan liggen met een rij duure auto's naast je, 4 kleine kinderen alleen er op laten zitten, steigeren op de straat.... enz.. )

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:47

Debo schreef:
leuke foto's maar vind dat je erg onverstandig bezig bent.....
(met halster over straat, paard los laten lopen, achterstevoren er op gaan liggen met een rij duure auto's naast je, 4 kleine kinderen alleen er op laten zitten, steigeren op de straat.... enz.. )


Clown

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:58

heey

Dit zijn haf/tinkers!!!

Ik vertrouw haar en daarom doe ik dit soort dingen!!
en tja.. sommige mensen vinden het onverstandig...

Snowdon jij bent cool!! Knipoog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:02

TOETJOEEE schreef:

Ik vertrouw haar en daarom doe ik dit soort dingen!!
en tja.. sommige mensen vinden het onverstandig...

Snowdon jij bent cool!! Knipoog Knipoog


wat jij wil.... geen enkel paard is 100% te vertrouwen... t blijven vluchtdieren... maar t is jouw paard en jouw verandwoording.. hoop alleen voor je dat je goed verzekerd bent

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:19

Heel leuk hoor, ik wou dat ik met mijn paardje zo lekker rustig kon buiten tutten.
Vooral die foto bij de voordeur is leuk.

En idd, steigeren op 't harde... Maar ja, hij steigert niet zo hoog zullen we maar denken
Knipoog

Moonlight20
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:19

stijgeren op een hard beton kan geen kwaad.
Als mijn paard keuren heeft, gaat hij niet eerst op de gazon of op zand staan om dan eerst te stijgeren.
Dan doet hij het wel op de beton hoor.
Wat pas slecht is voor de hoeven, als je zit te draven of galopperen op de beton zonder hoefijzers, dat is pas slecht
Het hangt heel hard vanaf bij welk paard je dit doet.
als je uw paard kunt vertrouwen, des te beter!
En daarbij goed verzekerd of niet, als je paard de wei uitbreekt en hij loopt tegen nen dure auto.
Tja, dan heb jij ook prijs he.
of je mag met kopstuk rijden of eendere andere hulpmiddelen gebruiken, als een paard je eraf gooit dan kan hij ook ergens tegen knallen.
Je moet altijd zien dat je goed verzekerd bent. *LOL*

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:18

Moonlight20 schreef:
Wat pas slecht is voor de hoeven, als je zit te draven of galopperen op de beton zonder hoefijzers, dat is pas slecht


Onzin!

Het steigeren op het harde is niet aan te raden vanwege overbelasting van pezen en dergelijke... Verder zijn er zat paarden met sterke hoeven, waarmee gerust op het harde gedraafd kan worden... en een enkele keer een galopje.

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:49

Hey!
Gaaf dat je je paardje zo vertrouwd en er zulke dingen mee kunt doen!
Ik ben d'r jalours op!

Ziet er erg gezellig uit!

Edit: Voor ik het vergeet te zeggen: Je hebt een kwijl paardje Haha! vind em erg stoer!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:00

leuke foto's Lachen leuk dat paardje zo betrouwbaar is
Mijn jaarling is ook erg betrouwbaar en loopt meestal los (wel met halster en halstertouw over haar rug) naast mij Lachen
Ze is niet anders gewend Lachen

En je paardje is idd om te kwijlen Haha! wat een superbeest echt stoer
En super dat je zoveel vertrouwen met d'r hebt

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:10

snowdon schreef:
Onzin!

Het steigeren op het harde is niet aan te raden vanwege overbelasting van pezen en dergelijke... Verder zijn er zat paarden met sterke hoeven, waarmee gerust op het harde gedraafd kan worden... en een enkele keer een galopje.


dat lijkt me dus helemaal NIET verstandig, voor elk paard is het slecht om zonder ijzers op de verharde weg te draven. ookal heeft een paard sterke hoeven, dan is het alsnog slecht omdat het teveel overbelasting is voor de pezen ed, want er zit te weinig vering in de bodem.
dit zijn paarden van nature niet gewend, en daarom is het dus ook niet verstandig!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:23

m00nlight schreef:
dit zijn paarden van nature niet gewend, en daarom is het dus ook niet verstandig!


Nee paarden zijn niet gewend om hun hoeven af te slijten en daarom groeien de hoeven van paarden in de natuur ook niet ofzo? Scheve mond Clown

Ik blijf lekker draven op het verharde zolang de hoeven van mijn paard prima in staat zijn en zelfs maar 3 x per jaar worden bekapt!

snoepiej
Berichten: 53
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:08

Echt een mooie pony!! Heb hem al vaker op bokt gezien!
Veel plezier er nog mee!

ssssuus

Berichten: 3165
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:33

Met mijn verzorgpony kun je ook echt alles doen hoor!! hij is echt wel te vertrouwen en je kan zelfs het kleinste kind erop zetten.. ook loopt ie rustig over een brug als er een trein naast hem voorbij raced.. Als ik klaar ben met rijden doe ik zijn zadel en hoofdstel af en dan loopt ie ook zelf naar het weiland.. Dus ik zou gewoon leuk zo met je paardje verder gaan en als je hem vertrouwt... dat is toch gewoon beter????:D

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:57

denk dat het stijgeren/lopen op wegen niet op de hoeven aankomt, maar de knieën krijgen telkens te tikken als je voornamelijk galloppeerd of stijgerd. Natuurlijk maakt dat niks als je dat eens in de zoveel tijd doet, maar te vaak is echt een belasting voor de spieren in de knieën!

Moonlight20
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:47

3x per jaar?? Verward
Dat is bitter weinig.
Dit wil zeker zeggen dat je constant met je paard aan het draven of aan het galoperen bent op een verharde ondergrond zonder hoefijzers.
zijn hoeven slijten helemaal af en daardoor kom het dat je de hoefsmit niet al teveel keer moet langs laten komen.
Mijn paard heeft hoefijzer en mijn hoefsmit komt om de 8 weken.
Het is jou paard jij zie maar wat je doet.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:58

op mijn shet en welsh wordt heel weinig gereden, als er gereden wordt, dan bijna alleen in het bos. De hoefsmid komt ook maar 1 tot 2 keer per jaar (nu iets vaker aangezien de shet bevangen is geweest) Maar de smid zelf zegt dat hij ook niet vaker hoeft te komen en dat hun hoeven er prima uitzien... Waarom de smid dan vaker laten komen als hij het zelf niet nodig vind? dat verschilt toch per paard hoe snel de hoef groeit...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:31

Moonlight20 schreef:
3x per jaar?? Verward
Dat is bitter weinig.
Dit wil zeker zeggen dat je constant met je paard aan het draven of aan het galoperen bent op een verharde ondergrond zonder hoefijzers.
zijn hoeven slijten helemaal af en daardoor kom het dat je de hoefsmit niet al teveel keer moet langs laten komen.
Mijn paard heeft hoefijzer en mijn hoefsmit komt om de 8 weken.
Het is jou paard jij zie maar wat je doet.


Eigenlijk helemaal niet, galoppeer voornamelijk in berm of op zandpaden en draven doe ik gerust op verharde ondergrond, maar ik rijd ook vaak zat in de bak bijvoorbeeld en in het bos, nou daar vind je weinig verharde paden. Dus helemaal niet constant.
En juist de hoefsmeden zeggen dat ik 3 x per jaar goed doorkom en dat er niet veel meer paarden zoals snow moeten zijn, want dan zouden ze haast zonder werk zitten... En zijn hoeven zien er bijna altijd keurig netjes en op lengte uit! Overigens heeft snow ook hoefijzers gehad, maar dat was gewoon echt overbodig, bleek later.

Maar dit verschilt per paard, dit gaat echt puur om snow.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:39

Draven en streigeren zonder ijzers is idd slecht met ijzers zou draven wel kunnen maar de galop op de verharde weg lijkt me heel erg onverstandig ook al heeft die ijzers, steigeren op de weg vind ik geen aanrader dat is ieder zijn eigen keus, maar verder leuk dat je zon goede band hebt met je pony Lachen

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:48

waauw cool paard! echt superlache foto's ! Haha!:D

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:08

toffe foto's hij is echt te vertrouwen zelfs als je er 4 kids op zet,leuk hoor!

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 16:53

Bedankt voor de leuke reacties!!
Ik kan echt "bijna" alles met haar doen!

En Psycho_Horse jou avater is echt cool!! haha Haha!