Het is bevestigd....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Het is bevestigd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 17:21

Imker heeft een botcyste in het straalbeen. Eerst was er sprake van een mogelijke foute diagnose, maar na (2x) nieuwe foto's genomen te hebben en nog verschillende onderzoeken te hebben gedaan, kreeg ik zojuist het ontnuchterende telefoontje: Imker heeft inderdaad een cyste in het straalbeen.

Hij heeft inmiddels zijn speciale beslag, stapt vrolijk elke dag zijn rondje met mij (iets van 2.5 km vandaag) en is eigenlijk best vrolijk. De DA heeft me aangeraden om gewoon met hem te gaan/blijven stappen (wel erop dan) en eens te kijken hoe hij het de komende 10 dagen doet. Daarna, als het dan niet beter gaat, gaan we naar Someren om een peesscan te doen, om zo te zien of een zenuwsnede niet te belastend voor hem zou zijn.

Eerlijk gezegd had ik dit wel verwacht, maar je houdt toch altijd dat kleine beetje hoop, terwijl je weet dat het toch niet zo zal zijn...

Pleister op de wonde is nu dat waarschijnlijk de verzekering niet moeilijk zal gaan doen, omdat het wel een kreupelheid is (die eigenlijk niet gedekt is) maar een kreupelheid van binnenuit, dat schijnt toch erg veel verschil te maken.
Ik krijg van het laatste consult geen rekening, vertelde de DA mij, omdat hij het erg rot vind, zoals alles gegaan is (valse hoop door foutieve diagnose).

Morgen breng ik even de papieren van de verzekering naar Rooij en dan neem ik meteen een bloemetje voor ze mee, omdat ze toch altijd zo aardig zijn.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:24

jammer, dat hij dan toch zoiets heeft.
Gaat het nog genezen of niet??
Laatst bijgewerkt door Monster op 30-06-04 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:24

Balen van de uitslag Verdrietig , maar nu weet je eindelijk ook hoe of wat !!!
Heel veel sterkte en een dikke kunffel voor Imker Ach gut

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:28

ik weet niet wat het is maar het klinkt ernstig.beterschap.is er wel kans op genezing?dat je bijvoorbeeld nog recreatief kan rijden?
iig beterschap en een knuffel aan imker

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:30

Nou, een ding is mooi aan het hele verhaal, er is een diagnose gesteld, je weet waar je mee moet leven...
Niet dat het zo'n fijne diagnose is, maar goed, liever weten wat het is dan in onzekerheid leven.
Heel veel sterkte en een knuffel voor Imker (wel een voorzichtige knuffel, ik kijk nog een beetje uit met mijn gebroken ribben).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 17:32

Genezing is helaas niet mogelijk, het enige wat we nu kunnen proberen is aangepast beslag (wat hij nu dus al heeft) en als hij daar niet goed op reageert, een zenuwsnede indien de pezen goed zijn in het katrolmechanisme.

Mocht dat nu allemaal niet werken of niet goed zijn, is er denk ik nog maar 1 mogelijkheid, en daar wil ik nu nog helemaal niet aan denken.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:36

Ik zat net toevallig vandaag aan Imker te denken.. Dat is geen leuke uitslag maar ik denk dat het ook wel een opluchting is om nu te weten wat hij precies heeft. Ik hoop echt dat er toch een manier is dat hij nog zonder pijn verder kan doorleven. Ik wens je alvast heel veel sterkte de komende periode en een knuffel voor Imker.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:53

Dus toch.....

Hoop echt voor jullie dat het speciale beslag aan blijkt te slaan.... Wel super trouwens zulke DA's

Sterkte Ach gut

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:06

"Fijn" dat je nu in ieder geval zeker weet wat er aan scheelt, die onzekerheid is niks waard.
Hopelijk is het mogelijk om Imker nog een leven te geven waar jullie je allebei prettig bij voelen.
Veel sterkte en wijsheid toegewenst bij de beslissingen die je moet gaan nemen! Ach gut

Als je behoefte hebt aan een verzetje, dan staat er nog steeds een uitnodiging om een keer deze kant op te komen!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:11

Tjee zeg... dat is niet zo fijn nieuws.
Weten ze ook hoe zo'n cyste er komt?

Heel erg veel sterkte meis, ik hoop het beste voor jullie

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:11

jeetje... wat rot zeg.. echt stom dat ze je verkeerde hoop hadden gegeven zeg! Ik leef met je mee!

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:12

Inderdaad zoals Margreet zegt, je hebt nu tenminste wel duidelijkheid. Al is het natuurlijk iets wat je nooit wilt...
Ik duim voor je dat het aangepaste beslag gaat werken, sterkte ermee.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 18:13

Tigger, zo'n cyste is er 'gewoon' ineens. Tot aan april had Imker nergens last van, toen kreeg hij last van zijn tanden. Dat werd beter en daarna ging hij aan het sukkelen met zijn been/hoef. Er is niet te zeggen waardoor dat dat komt, of waarom juist niet, het is er gewoon ineens.

Ik heb het mezelf ook afgevraagd, of ik het niet had kunnen voorkomen, maar helaas, dat gaat dus niet.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:16

Veel strekte en hopelijk valt het mee en lukt het met dat speciale beslag!
(aan die andere optie zou ik ook niet willen denken!!!!)

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:29


Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:30


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 18:31

Inspuiten is wat mij betreft geen optie, ook volgens de DA niet. Het kost erg veel geld (80 euro per maand) en je bent er niet zeker van dat het daadwerkelijk helpt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:41

mmm dat is minder zeg......balen !!!
hopen dat hij goed blijft op het aangepaste beslag !!!
Wel of niet een zenuwsnede lijkt me ook een moeilijke keuze eigenlijk......

sterkte

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:18

Oh jakkes, dus toch...... Verdrietig
Het meest sneu voor jou vind ik eigenlijk nog dat je toch nog een beetje hoop gehad hebt dat het nog goed zou komen.
En dan uiteindelijk blijkt het toch niet zo te zijn.
DA's zijn ook maar mensen en iedereen kan een foutje maken, maar het is zo jammer dat je zo heen en weer geslingerd bent, je bent tenslotte ook niet van steen.
Ik hoop echt dat er toch nog een manier gevonden wordt waardoor jullie geen afscheid van elkaar hoeven te nemen.
Veel sterkte meid, ik denk aan je Ach gut

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:06

dat is echt rot nieuws...
heel veel sterkte

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:14

He, wat super rot voor jullie Ach gut

't Is prettig om met zekerheid te weten wat je paard heeft, maar daar is het dan ook wel mee gezegd...
.. nu hard hopen dat het speciaal beslag etc. zijn werk doen!
Wat zijn dan de vooruitzichten, als het de goede kant op gaat, kun je dan recreatief blijven rijden??
Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van het effect van zo'n cyste en de behandeling ervan, vandaar m'n vraag.

Sterkte he !!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:45

ach jee, dus toch. Sterkte ermee meis, het zit je niet mee deze weken.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:22

Jeetje das balen maar met zenuwsnede kunnen paarden nog een hoop hoor!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:19

Jeetje, echt balen zeg...

Heel veel sterkte nog voor jou en Imker en ik blijf voor je duimen! Er is nog hoop, dus daar houden we ons aan vast Ach gut

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:26

Jeetje wat naar zeg! Ik wens jou en Im veel sterkte Ach gut