Heel slecht nieuws gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Heel slecht nieuws gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 13:13

Gisteren is Hetoria een merrie waarmee Barbiano vaak los wordt gezet gevallen. Ze kon geen stap meer verzetten en was helemaal in shock. Ze konden haar hierom niet naar de kliniek brengen. Gisteravond ging het na de 2e spuit morfine iets beter en hebben ze haar met moeite op de trailer gekregen. In Someren aangekomen hebben ze haar op de trailer onderzocht waar ze weer een aanval kreeg en binnen 5 minuten is ze overleden. Ze had een interne bloeding waaraan ze is overleden.

Dit hoorde ik vanochtend. De tranen schieten me nog in mijn ogen als ik eraan denk.

Ik weet niet of paarden hiervan iets mee krijgen maar Hetoria stond langs Barbiano in een stal en zuh is uitgegleden toen ze haar in een andere stal wilden zetten. Het is nogal paniek geweest en gisteren met rijden was Barbiano ontzettend moeilijk.

Voor de eigenaresse is het verschrikkelijk ze had haar net 1,5 jaar en het begon echt lekker te gaan. Wat kan het leven toch oneerlijk zijn!!!


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 13:19

hey wat erg allemaal

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 13:23

Jeetje... Daar ben ik echt even stil van. Heel veel sterkte, natuurlijk vooral voor de eigenaresse. Verdrietig

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 13:24

het zou best kunnen dat hij het in de gaten heeft gehad....
heel veel sterkte
liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 13:28

ooh, heel veel sterkte ermee, dit is niet niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:37

Jakkes. Zo zie je maar weer hoe vergankelijk alles is.
Sterkte vor jou en de eigenaresse.
Ik denk dat Barb best wat van de angst en paniek kan hebben gemerkt/geroken, zeker met alle drukte er omheen en daardoor wat van slag was.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:21

Zeker weten dat Barb de panieksituatie gevoeld heeft.
Maar sowieso zal hij gevoeld hebben dat er 'wat aan de hand was', dat een paard het moeilijk had, dat voelen ze meestal wel aan.
De kleinste veranderingen op stal worden opgemerkt, dit helemaal dus.
En jah, met rijden veroorzaakt het toch onrust, moeilijker kunnen concentreren.
En wat dacht je van jouzelf.
Hij voelt dat jij 'anders' bent.
Geraakt door iets.
Een paard voelt wanneer je shagrijnig bent, maar ook wanneer je verdrietig en geschokt bent.
Raar is dat eigenlijk... als ik over zoiets nadenk, ben ik echt in staat om, als ik Cerise op stal heb gezet en afscheid genomen, toch nog een keer terug te gaan.
Even knuffelen en tegen haar zeggen dat, wat voor probleem we ooit tegen komen samen, dat we het aan kunnen.
Dat alles goed komt.

En dan vraag ik me af
nadat ik haar neus heb gekust...
wie
stelt nu wie gerust?

Sterkte.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:46

Wat erg zeg! Dan heeft ze een harde klap gemaakt als ze een interne bloeding had.
Wat betreft Barbiano, het klopt echt wat Dorine zegt. Dieren zijn 100 keer zo gevoelig voor stemmingen, gebeurtenissen e.d. Ik vergelijk het vaak met kinderen, het lijkt alsof veel ze ontgaat maar ondertussen voelen ze situaties feilloos aan op hun manier.
Mijn paard heeft dat ook heel sterk, er is tussen ons een continue interactie tussen gevoel en reageren ook op elkaar. Iets wat ik heel mooi vind tussen ons, mijn idee dat mijn paard's leven alleen om eten draait is hierdoor behoorlijk bijgesteld.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:30

Ahh, wat erg Verdrietig Tzal je maar gebeuren, sterkte!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:06

Tuurlijk krijgen dieren er iets van mee. Ik weet nog wel toen onze hond Sara overleed. Ze had een hersenbloeding gehad en is 's nachts in de stal overleden bij de pony's waar ze altijd bij sliep. Ze lag in haar eigen box en alle pony's stonden met hun hoofd over het hok gebogen naar haar box te kijken en ze gaven geen kik. In de stal waren ook altijd stalpoezen en met een van dezen kon ze goed opschieten. Deze kater Felix heeft de hele tijd tot ze was overleden voor haar box gewaakt. Toen ze overleden was nam Whitney de zus van Felix het over en nam de wacht over totdat mijn vader weer kwam. De nacht hierna hebben de pony's de hele stal op zijn kop gezet en alles wat anders niet mocht van Sara deden ze.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 19:34

Jeetje wat erg, dan moet ze wel een klap hebben gemaakt zeg...heel veel sterkte ermee, vreselijk om op die manier je beste vriendje te moeten missen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:17

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Heel veel sterkte in ieder geval met het verlies. Ik weet wat het is... Ik heb vorige week een paardje verloren hier. En de andere paarden wisten ook dondersgoed wat er aan de hand was. Vlak nadat Cinnamon dood was gegaan, zijn ze bij haar afscheid wezen nemen. Daarna zijn ze niet meer in de buurt van die plek geweest waar Cinnamon lag, totdat we haar weghaalde. Toen we haar weg hadden gehaald zijn ze weer naar de plek gegaan waar ze lag en ze bleven maar ruiken op die plek waar ze had gelegen. Dat is voor mij al een teken dat ze het echt wel doorhebben.
Nogmaals heel veel sterkte met het verlies.
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, BritHittepit, Dunkeedoo, Karintich, Lanoca, schumiegirl, Sterrenpony en 155 bezoekers