g*dver.. waarom moet het altijd mis gaan.. *snik*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

g*dver.. waarom moet het altijd mis gaan.. *snik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 14:49

meike was eigelijk vorige week uitgerekend.. vorig jaar was het al misgegaan.. dit jaar leek hhet erop echt goed te gaan.. en iedere dag weer hopen dat het veulen er was... maar we wachten rustig af..

toen kwamen we net aan.. lag meike achterin de schuur.. zag er meteen al uit dat het niet goed ging.. t veulen was met zijn hoofdje wel al eruit en 1 beentje.. en was al dood.. meike had het echt heel moeilijk, en wie weet hoelang ze daar al zo lag Verdrietig dus m'n zusje meteen iemand erbij gehaald en de DA gebeld.. eigenaar is gewoon rustig op vakantie gegaan Boos!

toen hebben we geprobeerd t veulen eruit te trekken.. maar zelfs met 2 mensen lukte het niet.. en t duurde zo lang voor de DA kwam.. we konden ook niks doen verder.. Scheve mond meike bleef rollen en zuchten.. we dachten echt dat ze het niet zou redden Huilen

pff na heel lang kwam de DA.. ze moest eerst snel naar buiten, t lopen lukte gelukkig nog redelijk.. toen heb de dierenarts samen met een andere man het veulen eruit getrokken.. wat zelfs amper lukte..

de DA heeft nog gevoeld binnen of het allemaal in orde was.. maar binnen is het ook stuk.. het bloedde behoorlijk.. ze begon wel meteen flink te grazen en liep redelijk.. maar binnen ging ze wel meteen alleen in een hoekje staan.. Verdrietig

k moet dr nu 2 keer per dag antibiotica geven.. en heel veel bidden dat het goed blijft gaan met dr.. pff ben echt kapot.. had zo gehoopt dat t goed zou gaan dit jaar.. Huilen


Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:57

Ach meid, wat ontzettend sneu zeg en triest Huilen ....ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen...en je had er al geen goed gevoel over he!
Echt heel erg...veel sterkte hoor, ook al zal dat niet veel helpen, zoiets moet toch weer slijten.....gaat alles nu goed met meike?
En weten ze de oorzaak al waarom het veulen al dood was??
Laatst bijgewerkt door Stephany op 30-06-04 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:58

Och meid wat jammer, sterkte hoor.
Geeft die arme lieverd ook maar een knuffel.
Ik hoop dat alles goed komt.

And then she realized nothing would change...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 14:58

mhh ik weet het niet... ze staat er rustig bij.. ben nog steeds in een huilbui.. er hoeft nu maar iets te gebeuren en dan.. Verdrietig ze redde het gewoon bijna niet.. Huilen

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:59

Heb je het veulen nog goed gezien? En wat was het voor een kleur en geslacht? Wat ontzettend baaaaaaalen zeg!!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:02

ja het was een vosje.. een hengst..hij was al helemaal koud.. misschien was hij al dood indr buik maar.. dat weten we natuurlijk niet.. pff k zou eigelijk nog gaan werken vandaag tot half 6.. dacht vanochtend.. ik bel me ziek en ga lekker naar de ponys.. alsof het een voorgevoel was.. Scheve mond ben zo blij dat ik dat gedaan heb!!! wie weet hoe het anders afgelopen was als ik pas om half 6 kwam.. Scheve mond

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:04

Ja, inderdaad! Maar je was daarvoor ook al wat ongerust he, misschien voelde je het toen ook al aan? Sterkte meid!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:04

Jeetje zeg.. Ik hoop toch zeker wel dat die man haar nu nooit meer laat dekken eigenlijk.. Als dit al de 2de keer achtereen volgend is, en ook op zo'n manier.. Klopt er gewoon iets niet..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:05

He bah wat vervelend nou....ik hoop voor je dat het snel beter gaat met meike! Heb je al contact gehad met de eigenaar? Ik vind het trouwens heel goed dat jullie zo goed voor haar zorgen, echt super hoor!! Veel sterkte..

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:05

ja ze is ook al erg oud.. maar die man vind dat ze zelf wel aangeeft als het niet meer kan Boos! k hoop toch echt dat het nu duidelijk is dathet niet meer kan!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:12

Echt belachelijk.. Arme merrie, die gaat er echt aan onderdoor als die vent zo doorgaat.. Beestje mag blij zijn met jullie.. Toppie hoor!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:16

Je mag hopen dat het kwartje nu wel gevallen is bij die man Frusty

Ik wil jou iig veel sterkte wensen met dit verlies en geef de merrie maar een dikke knuffel.
Hopelijk komt met haar alles goed.


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:20

weet iemand misschien wat het gevolg kan zijn van dat het van binnen open ligt..? Scheve mond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:42

Flinke ontstekingen..Dat zou niet mooi zijn.. Is ze gespoeld en is de nageboorte er goed afgekomen??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:43

zo was ze gister.. nog vrolijk met dr ronde buikje..:
Afbeelding

binnen lukte het me niet echt om goede fotos te maken net, had daar ook totaal geen zin in dus ff snel een fototje.. je ziet niet dat ze heel veel dunner is, maar als je dr bij staat.. is ze echt helemaal ingevallen Scheve mond

Afbeelding

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:44

nageboorte kwam meteen met het veulen eruit.. de dierenarts heeft het schoongemaakt.. verder .. tjah ze krijgt antibiotica.. het moet goedgaan!! Verdrietig

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:24

Jeetje wat erg.
Misschien gaat dit de eigenaar eens een keertje aan het denken zetten.
Dat een jaartje leeg laten ook geen kwaad kan.
Even lekker rusten!
Hopelijk word ze gauw beter.
Sterkte.......

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:31

Jeetje Annuh wat triest.
Wat ik niet snap.. Ze mocht met de bevalling niet bij jouw stalletje blijven staan. Maar de eigenaar gaat nu wel op vakantie terwijl ze op het punt van bevallen staat.. Ik zal het wel niet snappen.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:13

Wat balen zeg. Vreselijk om het zo aan te treffen, maar super wat jullie voor haar doen.
Wat een eikel van een eigenaar zeg. Als jij was gaan werken, en later was gekomen, had ze het misschien helemaal niet gered

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:16

Jeetje meid hoor het net van bri...

Zit hier emt brok in me keel dit te lezen...

En weet gewoon niet wat ik moet zeggen!
Vind dit zo poedersuiker voor jullie en voor meike!
Jullie geven zoveel om die beessies...inderdaad wat mirandab zegt, dat hij op vakantie gaat..dat is toch echt belachelijk!

Ik kan niet veel zeggen,maar als je iets kwijt moet kan je me altijd, mailen bellen, wat dan ook!

Heel veel sterkte wijffie!

Ach gutWees maar niet bang, overwin dat gevoel, 't gaat niet vanzelf, ik weet precies wat je bedoeld.
Nu heb je angst, weet je niet hoe het moet. Wees maar niet bang, het komt vanzelf weer goed! Ach gut


Bokkende Fjorden Rijder #94

bri_girl

Berichten: 42
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:22

ja, t was allemaal niezo leuk, ik ben dr ook kapot van, echt geluk dat we dr alsnog snel bij ware. anne en ik hebben jankend bij meike gezeten, omdat we echt dachten dat ze het niet zou redden. dierenarts kwam wel nog net optijd eigelijk, met een uurtje later had het over kunnen zijn.... wat ik trouwes wel btje scraal van de dierenarts vond is dat hij ons gewoon achterliet met een dood veulentje. we moesten m maar in een vuilnixzak doen en bij de weg zetten. maar als dierenarts zie je toch ook wel dat wij, half huilend, niet een lief dood veulentje kunnen opruime, maar ja, het moest maar, dus ik heb m in een vuilniszak gedaan met hulp van anne en nog een vrouw.. ik vond het wel erg moielijk.. zown klein ding, die het niet gehaald heeft. echt heel jammer!

bri = the name:P

bri_girl

Berichten: 42
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:24

trouwens bedankt voor alle steun!!

bri = the name:P

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:29

Wat schrikken zeg arme jij! weet de eigenaar het inmiddels al?
sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mist

Berichten: 9442
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:49

Veel sterkte meid ! met jouw goede zorg komt ze er wel doorheen !

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:42

bri_girl schreef:
... wat ik trouwes wel btje scraal van de dierenarts vond is dat hij ons gewoon achterliet met een dood veulentje. we moesten m maar in een vuilnixzak doen en bij de weg zetten. maar als dierenarts zie je toch ook wel dat wij, half huilend, niet een lief dood veulentje kunnen opruime, maar ja, het moest maar, dus ik heb m in een vuilniszak gedaan met hulp van anne en nog een vrouw.. ik vond het wel erg moielijk.. zown klein ding, die het niet gehaald heeft. echt heel jammer!


jeetje, dat vind ik inderdaad wel lomp zeg Boos! , de DA kan toch wel een beetje meeleven met jullie, ik zou het ook niet kunnen hoor ....zo'n klein dood veulentje in een vuilniszak langsde weg zetten...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, meniekske en 5 bezoekers