niet echt een ras, maar oud paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

niet echt een ras, maar oud paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 00:37

Wie van jullie rijd er ook een oud paard? Mijn paard is vorig jaar door de tandarts voor 19 jaar versleten. Hij zou dus nu 20 moeten zijn. Hij doet nog vanalles en is zeker niet met pensioen. Hij gaat zo'n 3x per week met me naar buiten en lest ook 1x per week. Vaak lees ik dat paarden van deze leefdtijd al met pensioen zijn, hoe is dat bij jullie??

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 02:17

mijn paard van 19 is op 19 jarige leeftijd aan zware koliek overleden..
verder reed ik daar vaak op en kon ze het wel aan.

Ik heb nog een tijdje een 27 jarige merrie elke dag gereden en die vond het super...die is onderutssen nu 30 en word nog steeds gereden. Als het paard gezond is en je denkt dat het paard het aan kan. Kan het in principe.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:27

mijn leive oude oma-tje is 26 volgens de paardentandarts. ik rij er niet meer op want ze heeft last van haar heup... verder gaat ze af en toe door vooor een 3 jarige...... ze is nog zo gek als een deur!!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:16

Mijn pony is 27 en daar rijd ik nog mee. Hij staat nu apart omdat hij niet mer in de groep kan vanwege een blind oog en nou is ie nog ondeugender geworden. Omdat ie nou niet meer in de zenuwen zit of er andere paarden naar hem toe komen heeft ie veel meer energie en dat is duidelijk te merken.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:53

Mijn schimmel is 22 en doet qua lenigheid en uithoudingsvermogen niet onder voor een 3 jarige. Bokken en steigeren kan ze nog steeds als de beste...alleen leer ik zelf ook bij...en kan ik ze na 19 jaar tegenwoordig uitzitten Haha!
Een nieuwe DA die bij de kliniek kwam werken schatte haar een half jaar geleden op "hooguit 14...maar dan ziet ze er wel heel erg goed uit voor haar leeftijd" en deze quote was letterlijk wat er gezegd werd, nadat ook de tanden bekeken waren (weliswaar terwijl ze op 2 benen stond Schijnheilig )

De foto in mijn profiel van haar is 2 weken geleden genomen !

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:51

Trix is nu 23, en ik rijd haar nog steeds elke dag (1 dag in de week rust). Ze is heel erg fit, en heeft nog steeds erg veel plezier in het rijden. Ze springt nog met gemak 1 meter, en ook dressuren en over de weg is superleuk voor haar. Ik hoor ook vaak dat paarden van deze leeftijd allang met pensioen zijn, maar als ze het nog kunnen en aangeven dat het leuk vinden, waarom niet doorgaan? Ik heb trouwens ook foto's in mijn profiel staan van haar .

Carneool
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:03

Mijn paard is een 18-jarige draver.
Hij wordt deze zomer 19.
Het grappige is dat het niet te geloven is dat ie deze leeftijd al heeft.
Hij ziet er super uit!Het mooiste vind ik als ik mensen vraag hoe oud ze denken dat ie is.
Meestal schatten ze hem een jaar of 8!
Doet mij deugd om dat te horen:)
Kaarsrechte rug en een enorme glanzende vacht.
Ik doe nog alles met hem,hij vindt het zelf ook allemaal leuk.
Vooral springen!
Hij doet beslist niet onder voor zijn jongere soortgenoten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:14

Mijn vorige pony was een vuilnisbakje dat we vanaf z'n 15e hebben gehad. Hij is op 30-jarige leeftijd overleden. Taai beestje! Vanaf z'n 23e kreeg hij kwaaltjes, vanaf z'n 25e werd hij nog maar 3 x per week gereden en op z'n 28e hebben we hem echt met pensioen gestuurd. Maar 't was wel altijd een taaie en een wakkere! Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:43

idd niet echt een ras, daarom vond ik hem beter passen op PP Knipoog

MiSz_sUnNy
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:44

nou ik ben een oude pony van 21 jaar maar dat is niej aan der te zien hoor ze is nog net soow eigenwijs als int begin en hous nog erg van racen duz...

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:44

Karel is een fries van 18 jaar. Hij heeft aan 2 benen artrose. Daar wordt licht dressuurmatig mee gereden en verder lekker buiten. Soms staat hij nog voor de kar.
Hij is een echte oude leermeester. Voor beginners een chat en voor gevorderden nog steeds een uitdaging.
Hij ziet er nog super uit, alleen wordt hij wat grijs op z'n hoofd.
Foto's staan in het topic in m'n onderschrift.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:39

Mijn verzorgpony is nu ongeveer 19 jaar oud en ik geloof dat ze de komende 15 jaar er nog zeker weten is, mensen wat een gifkikkertje! bokken, stijgeren, ervandoor gaan etc, lijkt wel een 3 jarige! zo'n 8 jaar geleden had ik nog de hoop dat het met de leeftijd wel steeds minder druk zou gaan worden, maar helaas, mevrouw weet nog niet dat ze al officieel half bejaard is.