Dagje dierenarts gebeurtenissen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Dagje dierenarts gebeurtenissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 12:59

Zoo eindelijk, hij zou maandag al komen, en nu, woensdag is de dieren arts dan eindelijk geweest.

We begonnen met het scannen van Lowara, die vandaag 7 weken en 1 dag (heel belangrijk, die ene dag!!) drachtig is. Was zoo gaaf, ik heb het hartje zien kloppen, en "het" zweeft gezellig rond in het vruchtwater. Wel kreeg ik even de schrik van m'n leven toen de dierenarts zei dat ze de eerste 3 maanden van de dracht geen wormenkuur mocht hebben,had net zaterdag er 1 ingedrukt!! paniek paniek, maar goed, het was al gebeurd, en het zag ernaar uit dat het goed zou gaan. Ze kreeg ook geen inenting vanwege de beginnende dracht, dus Lowara had vandaag geluk.

Toen was Fayette de pineut, tandjes verbouwen. Ze bleek nogal een grote ontsteking in de mond te hebben (vermoedelijk van het bit) dus eerst kreeg ze een lekkere grote spuit hiervoor. Toen nog een spuit met verdoving, was echt grappig, je zag dat beest helemaal dronken staan wiebelen met dat bekkie open en tong eruit. Toen heeft de dierenarts flink zitten schuren (inclusief mijnwerkers helm met zo'n megalamp op!!) en als laatste nog een inenting erin, en toen de stal weer in, waar ze een beetje slaapdronken met haar hoofd tegen een muur ging staan.

Cezanne liet ik ook gelijk nakijken in de mond, omdat ze al 15 is, en ze vorige week 2X bloed in haar mond had, en zich gisteren had opgehangen waardoor haar halster in haar mond was gekomen=erg au. Gelukkig had ze er geen schade aan ondervonden, maar ze had wel haken die zo groot waren dat de dierenarts begon te fluiten van verbazing. Dus ook Cezanne de -ik-ben-altijd-erg-wild moest er aan geloven. Extra grote verdoving erin, en ja hoor, na 1 minuut zwalkte ze al. Toen die grote klem in d'r mond, en schuren maar!! Ook zij kreeg nog een inenting erin gedrukt, en toen hebben we haar met z'n tweeen naar stal getilt, want ze was niet zo,ehm stabiel meer.

Al met al weer erg leuk en gezellig (nou ja, niet voor de paarden dan) Onze dierenarts laat mij en m'n zus (als die er is) altijd alles zien en voelen (dus ik met m'n hand vol in hun mond) is wel leuk, m'n zus mocht de vorige keer zelfs inwendig bij Lowara als ze wilde,omdat ze voor dierendokter studeerde. Alleen jammer dat hij nog moet leren klokkijken vanwege het vele wachten Boos!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:08

Nou dat was me het dagje wel, iedereen weer geweest voorlopig Lachen

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:25

ooh, wat een verhalen!!! zal zeker wel wat gekost hebben dan? (btj brutaal Bloos Bloos) noujah, veel plezier met het veulen over ongeveer 9 maanden dan he Knipoog haha

Live your dreams

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:35

Mijn merrie is ook gewoon ontwormt hoor! En je weet wat er nu naast loopt! wel apart dat er meteen verdooft wordt voor een een behandeling.


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:43

Waarom zou ze niet mogen worden ontwormt, er zijn tegenwoordig toch zat middelen die geschikt zijn voor drachtige merrie's?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:46

Dat is me wel een dagje, maar kan je met zn tween een paard dragen..? *lijkt me niet * (wat voor paardje is het eigenlijk Haha!)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:19

Geen wormkuur en enting tijdens het begin van de dracht...Huh...dat is helemaal nieuw voor mij, wij ontwormen gewoon vrolijk verder hoor!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:31

Anke schreef:
Geen wormkuur en enting tijdens het begin van de dracht...Huh...dat is helemaal nieuw voor mij, wij ontwormen gewoon vrolijk verder hoor!


We enten én ontwormen zelf gewoon verder.
Raar verhaal... Verward

Maar gefeliciteerd met de dracht Knipoog OK dan!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 21:04

tjah, volgens de dierenarts kon de wormenkuur/inenting het vruchtje zien als iets onnatuurlijks omdat het er nog maar zo kort inzat, en hij wilde geen risico nemen. Ik natuurlijk ook niet, ik weet er niets vanaf dus ik laat het maar zo, hij heeft nog nooit ons bedonderd of onze paarden ziek gemaakt, dus hij zal het wel beter weten dan ik. Enne dat platspuiten met tanden slijpen is voor de veiligheid van mens en dier, van Cezanne werdt al knettergek en was al op d'r achterbenen toen de dierenarts haar alleen nog maar aaide. Dan ga ik echt niet als er zo'n mega schuurmachine-met-veel-lawaai in haar mond worde geduwd die pony vasthouden, ik zou graag willen blijven leven. En bij Fayette was het te stressvol, omdat hij flink tekeer ging, vandaar. Cezanne is trouwens een C pony, en met Tillen bedoel ik dat de dierenarts de staart vasthield en meesleurde en ik het hoofd, en haar aan de zijkant min of meer tegenhield (maar stel ze was gevallen, dan was ik echt wel een paar passen aan de kant gestapt hoor Lachen )

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Amazonbot, Fenders, Jet, Kimmie25501, Lanoca, MirjamRobin en 47 bezoekers