Meisje aangereden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 15:40

Zo ver gaat mijn begrip ook weer niet:

1) Pistolen afschieten in openbaar is geen gezonde hobby, dan moet ie maar naar Texas verhuizen

2) Ik zou er helemaal problemen mee hebben als zo'n figuur ook nog een leidinggevende openbare funktie zou hebben..

3) Wie zijn billen brandt, moet op de blaren gaan zitten, want anders zijn ze niet zielig meer. Vergeven is iets anders dan medeleven tonen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 15:47

Ten eerst: Die jongen had de keus om wel of niet dronken in die auto te stappen. Geen medelijden dus..
Ten tweede: Als hij goed lazarus was, herinnert hij zich niet eens wat hij gedaan heeft
Ten derde: Opsluiten die etter en niet meer loslaten. Als hij "volwassen" genoeg is om dronken in de auto te stappen is hij ook volwassen genoeg om de gevolgen te dragen.
Ik drink helemaal niks als ik moet rijden, ook al duurt het nog uren voor ik vertrek.
Ik kots van zulke mensen, trouwens van iedereen die het nodig vindt om dronken in de aut te stappen, ook al hebben ze het geluk dat het goed gaat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 15:48

maar je moet dus goed per persoon bekijken in hoeverre een strafmaat nodig is. Ik weet niet wat ik met mezelf zou aan moeten en zou zwaar in de depressie komen. MAar iemand anders leeft gewoon verder en speelt leuk voort met zijn pistooltje of andere wapens (zoals auto's). Die mensen hebben het uiteindelijk wel gemakkelijker, alleen verdienen ze het niet om het gemakkelijk te hebben.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 15:54

Ik vind dus ook dat je echt niet mag drinken als je de auto in stapt. Veel denken: ach, ik kan heus nog wel rijden...
Nou niet dus, je reactievermogen is veel en veel minder, en ook rij je echt niet recht.
Ik heb wel eens een auto zwalkend over de weg zien gaan, helaas kon ik t nummerbord niet lezen, anders had ik m aangegeven... Boos!
En zo zie je maar weer wat het aanricht...

Als je zonodig moet drinken, neem dan een taxi of zo!
Ik sprak wel eens een paar mannen, die al 5 bier in hun mik hadden, en die gingen ook gewoon weer rustig met de auto naar huis Misselijk
Waar is dan je verantwoordelijkheidsgevoel??

Ik stap ook niet bij iemand in de auto waarvan ik weet dat ie gedronken heeft, no way!
Ik drink ook geen druppel alcohol als ik rij, en dat vind ik niets anders dan logica!

Die jongen heeft zichzelf inderdaad al voor zijn levenlang gestraft. Toch heb je mensen die er niet zo zwaar aan tillen en vrolijk verder gaan met hun leven...
Tsja, en ons rechtssysteem geeft hun die mogelijkheid... Frusty

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:11

oh als ik zoiets lees vraag ik mij altijd weer af waar de schandpaal is gebleven. laat zo'n iemand maar terecht staan tegenover de hele gemeenschap, wat zal hij een spijt krijgen.
Ik vind het trouwens heel normaal dat als je met de auto bent je niet drinkt, ik ga daar zelfs zover in dat iemand die met de auto is van mij geen druppel alchohol krijgt. Kijk als je wilt drinken dan fiets je maar! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:13

en wat een gebrek aan zelfbeheersing he, dat je die drank niet effe kan laten staan als je weet dat je daarna weer in de auto gaat zitten. Zielig, behoorlijk zielig noem ik dat. Mensen die kennenlijk geen lol kunnen hebben zonder hulp van drank.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:21

Hmm, ik word weer goed begrepen. Iedereen die alcohol drinkt, is in feite schuldig. Waarom moeten mensen zoveel drinken dat ze zichzelf niet meer behoorlijk kunnen controleren? Daar is de bron van alle ellende. Alocohol is een maatschappelijk geaccepteerde hard-drug (ja, echt waar!) en ik ken mensen die zich zo ver in de vernieling hebben gezopen dat ze niet meer eens wisten dat ze een auto in stapten...

Met name in Finland heb ik gezien dat drank meer kapot maakt dan je lief is.. Denk daar allemaal eens aan als je dat volgende glaasje achteroverslaat..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:25

Ik drink als ik thuis ben, en denk dat ik niet goed kan inslapen. dan moet de drank mij helpen. (nouja, een glaasje lambrusco, grinnik) Maar het kan geen kwaad, want niemand zal er mee geschaad worden. ik zeker niet, want als je elke avond drinkt, is er in de toekomst 40% minder kans op de ziekte van Alzheimer! Maar ik vind alcohol geen goede smoes om daden te verantwoorden. (ik wist van niets want ik had gedronken). Wandaden uit alcohol zijn voor mij dezelfde als wandaden met volle verstand, want voordat je gaat drinken ken je best de uitwerking en je neemt dat risico met je volle verstand.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:35

idd, alcohol is geen ekskuus. Denk voor je drinkt en blijf denken.. Glaasje op, laat je rijden.

Toch: iemand van 19 jaar is verre van volwassen. Kijk maar rond op Bokt. Als ik mensen hier moet gaan veroordelen gebaseerd op mijn normen, dan zat 30% van bokt al in de gevangenis of op zijn minst het verdomhoekje. Ik hoop dat die vent zich reuze schuldig voelt. Anders dan is er dus echt iets fout.

Allemaal: lees het boek: De Undutchables en lees wat er ECHT fout is in Nederland. Een heel grappig boek, met een hele serieuze ondertoon. De rechters, politie en wat politici kunnen het land niet vlug veiliger maken. Wel een aantal ouders, buren, leraren en misschien nog wel een verdwaalde geestelijke.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:41

Ze was trouwens niet omgekomen aan de oostdijk in HHw maar ergens anders hier in de buurt(grootschermer?) waar ook een dijk zo heet.

Daarnaast zijn er meer dan 4 mensen levens verwoest, denk aan de fam. van de slachtoffers en met name de ouders en de eventuele broers en zussen.

Dan vind ik dat ze die jongen tenminste 10 jaar moeten opsluiten en hij mag nooit en te nimmer meer in een auto rijden.

Ik vind ook dat er vastgelegd moet worden dat je helemaal niet met drank op mag rijden, gewoon 0,0 in je bloed.
In Amerika mag je geloof ik alleen drank vervoeren in de kofferbak, op de achtebank is al strafbaar.


Ik ben ook zeer benieuwd wat voor straf deze jongen krijgt, aangezien we al 2 voorbeelden hebben gehad de laatste paar jaar(P.Kluivert en M. Bakker.)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:44

Cowgirl schreef:
In Amerika mag je geloof ik alleen drank vervoeren in de kofferbak, op de achtebank is al strafbaar.


Klopt, maar Amerika is wel raar.. in Texas mag je 1 promille alcohol hebben in je bloed. Dat is twee keer zoveel dan in Nederland.. In Zweden zijn ze pas streng 0.3 promille

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:47

Als er zóóóóóóóóóóó veel narig heid is alcholhol waarom verbieden ze dat dan niet..... Huilen ik bedoel altijd nog beter als al die aanrijdingen...enne zo'n glaasje water heeft nog meer smaak ook Lachen maarja ik snap wel dat dan onmogelijk is.....maar die ene debiel die nog achter het stuur ging zitten mogen ze wel in de sloot gooien onder z'n eigen auto..... Huilen

familie, vrienden, kennissen en anderen die haar kenden!!sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 00:01

Ik vind alcohol en achter het stuur zitten van een voertuig gewoon een hele slechte combinatie! Ook als er niets gebeurt...!
Ik heb zoiets ook van dichtbij meegemaakt en dat is echt vreselijk, niet alleen voor familie maar ook voor vrienden. De 'dader' heeft in dit geval niet meer gekregen dan taakstraf en een jaar ontzegging van de rijbevoegdheid, lang leve het nederlandse rechtsysteem Boos!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 04:30

Nou Joost, helaas heeft niet iedereen gevoel in zijn botte kop. Het kan zijn dat ie de rest van zijn leven met een schuldgevoel rondloopt, maar er zijn ook mensen die geen greintje emotie kennen en dit zo vergeten hoor. Helaas ken ik een paar voorbeelden. Oa. een toen ook 19 jarige jongen (is ook daar in de buurt gebeurt) reed stomdronken een vrouw dood. Denk maar niet dat ie er een schuldgevoel aan overgehouden heeft hoor. Hij hield zich zelfs niet aan het rijverbod van een jaar. Ging gewoon zonder rijbewijs in de auto.

Wat dit rotjong heeft aangericht is pure moord. Moord met voorbedachte rade zelfs. Iedere debiel weet dat je niet dronken achter het stuur moet gaan zitten en weet wat voor een ellende je ermee aan kan richten (had ie het niet geweten dan was ie nooit geslaagd voor zijn rijbewijs). Hij heeft dit allemaal geweten, heeft het toch gedaan. Dus moord met voorbedachte rade in mijn ogen. Er is geen weg meer uit voor deze idioot. Hij is vreselijk fout geweest en moet daar zwaar voor gestraft worden. Levenslang opsluiten en dwangarbeid.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 09:44

Pril: klopt, met name in Texas ben ik een paar uiterst hopeloze gevallen tegengekomen. Een collega was een onverbeterlijke alcoholist die zelfs een auto kon kopen terwijl zijn rijbewijs was ingenomen.. Toch echt iets fout met het systeem. Hij werd opgepakt en terug in de gevangenis gestopt en we hebben hem proberen te onstlaan. Ik geloof dat het op het eind toch wel gelukt is, maar het was moeilijk.

In texas hebben ze dus wel strenge straffen, maar op een vreemde manier ken ik meer gevallen in Texas dan in Nederland van dronkenschap met dodelijke afloop.

Met streng straffen krijg je niemand terug, dus moeten we kijken naar hoe we dit soort gedrag verder kunnen voorkomen. Als dit de allereerste keer is geweest dat die jongen iets fout heeft gedaan (en dan heb ik het niet over valsemunterij, hoewel dat er erg dichtbij zit), dan is het dus iets heel anders dan wanneer hij een recidivist is.

Niet iedereen is sterk. Mijn zus bestelde ooit een colaatje en kreeg een rum-cola voorgezet. Ze is toen woedend weggelopen. Goede reaktie, maar wat als je zwicht onder de sociale druk, het toch opdrinkt en dan voor de keuze staat om in die auto te stappen? Wie is er nou schuldig? Ik weet het niet. Er zijn waarschijnlijk volksstammen mensen die die dronkelap in de auto zagen stappen.. Hadden die niet de verantwoordelijkheid om hem niet in te laten stappen?

Dus nee, ik praat hier geen gedrag goed. Denk goed na, kijk wat er gebeurd is en besluit aan de juiste strafmaat. Ik wil hier ook niemand opsluiten voor het dreigen met moord op een hond, pril!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 10:42

De dader is dus alweer vrijgelaten mensen... Frusty
Het 'rechtssysteem' was er van overtuigd dat hij zoiets niet weer eens zou doen. Ook had hij nog geen strafblad, dus dat is ook een reden.

Sorry hoor, maar wat hebben wij voor een slap systeem???
Worden moordenaars dan ook maar vrijgelaten of zo??

Sorry, dit gaat er bij mij niet in... Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 10:48

zie je wat Anneke zegt Joost! en DAT is nu waar wij verandering in willen zien. Dit is toch belachelijk! het nederlandse rechtssysteem deugt gewoon niet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 11:57

Desiree schreef:
zie je wat Anneke zegt Joost!


Ik kan gelukkig nog lezen.. Wat kan ik hiervan zeggen. Blijkbaar was die jongen dus toch iets meer als jij en ik dan een door en door rotte crimineel die voor zijn plezier 16-jarige meisjes van de wereld afrijdt.

Kijk, ik ken dat soort gevallen ook. Mijn opa is dus ook doodgegaan door een autoongeluk. Diegene die aan het stuur had, had in zijn leven al drie ongelukken met dodelijke afloop meegemaakt. In dit geval stierf de "dader" dus ook, maar heeft nooit berouw getoond, omdat hij altijd "gelijk" had.

Hmm, vraag me toch af, hoeveel van jullie geven gas als er iemand van links komt en dus geen voorrang heeft? Is het mogelijk dat je drie mensen naar het hiernamaals rijdt zonder enige schuld? Deugt het systeem? Nee! Natuurlijk is geen systeem waterdicht.

Denk je overigens ook dat deze dader er zomaar vanaf komt?

- Hij is waarschijnlijk zijn rijbewijs kwijt
- Bij het eerste de beste rotgeintje kan hij dubbel verantwoording afleggen
- Hij heeft een dood op zijn geweten
- Niemand zal hem ervoor komen bedanken wat hij gedaan heeft, dus hij zal op zijn minst al wel een aantal vrienden kwijt zijn.
- Ook al loopt hij op vrije voeten, zal er ook nog wel een rechtzaak of in ieder geval een forse boete bijkomen (en hij moet voortaan met de bus)
- De verzekering zal hem ook niet zo graag meer verzekeren.
- Als hij al eigenaar was van de auto, dan is hij dat ook al kwijt, anders krijgt hij ongenadig op zijn flikker van diegene die hem die auto geleend heeft.

Is volgens jullie iedereen zo in- en in- slecht? In dat geval stel ik dus wel erg pijnlijke vragen bij jouw morele instelling. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Op afstand gezien, denk ik dus dat er in Nederland nogal wat volksmenners rondlopen die denken dat je geweld met geweld de kop kunt indrukken. Goed, haal de Gestapo, Inquisitie en de Stasi maar binnen. De gewone mens lijdt daar meer onder dan de echte crimineel, die lachen zich waarschijnlijk een aap, want ze kopen dan de politie gewoon om. Als de politie morele lijnen overschrijdt, dan kunnen ze allebei de kanten omslaan, dat heeft de geschiedenis meer dan ooit bewezen. Op dit moment hebben we nog een open politiecorps dat redelijk transparant is en daardoor minder gevoelg voor corruptie..

De volksmenners die hokjes op Schiphol willen zetten om zo drugscriminelen te kijk te zetten, zijn waarschijnlijk van hetzelfde soort die denken dat het helpt om je vrouw af en toe eens hard te slaan, als ze weer eens niet luistert. Dat type ken ik ook, en ik heb dan ook wel eens als bemiddelaar in een gewelddadig huwelijk gestaan. Dat slaan maakte het huwelijk echt niet beter, ook al dacht die man dat hij God achter zich had staan.

Als mensen dus alleen maar dingen laten omdat ze bang zijn een kogel voor de kop krijgen, is het einde volledig zoek. De morele basis van een samenleving gaat weg, je krijgt een ondergrondse beweging die zich afzet tegen de gevestigde orde. Ik hoef hier maar 300 km naar het oosten te kijken en ik zie zo'n samenleving, waarbij tot iets meer dan 10 jaar geleden iedereen met een verkeerde mening naar een strafkamp werd gestuurd. Het uiteindelijke resultaat: waarschijnlijk het meest criminele land op deze planeet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 12:12

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, dat gaat vaak op. Maar ik ben mijn vertrouwen in de mensheid kwijt. Ik heb ook geen hoge pet op van mensen, en dat heeft niets te maken met hoe ik zelf ben. Ik ben altijd vanuit mijn eigen standpunt gegaan "als ik zo denk en voel, doen anderen dat ook" met het gevolg dat mijn verwachtingen te hoog waren en vervolgens diep teleurgesteld werd.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 12:56

Ehm nog even iets.
Die jongen scheen dus al veel vaker te drinken, viel meiden lastig enz enz.
Geen prettig figuur dus schijnt t.

Ik vind gewoon dat je zo'n persoon echt niét zomaar kan vrijlaten!!
Hij heeft het leven van zo'n jonge lieve meid afgenomen, die volop in t leven stond. Daar heeft zéi niet om gevraagd...

Ik vind het onterecht, en ik vind dat hij moet boeten voor deze gruwelijke daad. Boos!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 13:16

Anneke schreef:
Die jongen scheen dus al veel vaker te drinken, viel meiden lastig enz enz.
Geen prettig figuur dus schijnt t.


Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, maar ik heb me hier ook wel eens schuldig aan gemaakt. Tijdens de Royal Welsh Show in 1993 werd mij door een aantal gewaardeerde collega fokkers 1,5 liter Whisky opgedrongen. Dat ik het overleefd heb (alcoholvergiftiging?) mag nog steeds een wonder heten, maar ik heb schijnbaar een modderworstel wedstrijd gehad met twee gewaardeerde collega ponyfoksters. Ik kan me van dat voorval niets meer herinneren.

Ik heb toen 's ochtends duizend maal mijn eksuses aangeboden, wat gelukkig lachend werd aanvaard. Toch neem ik nooit van mijn leven meer whisky aan, tenzij het om hooguit een glas gaat.

Maar goed, ons onderwerp hier zal inderdaad wel een ongelooflijke eikel zijn die in een heropvoedingsinstituut thuis hoort. Wie weet. Mijn punt is alleen maar dat je moet uitkijken met overreageren. Nederland politiestaat is niet bepaald iets waar ik reikhalzend naar uit sta te kijken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:09

nee, maar nu lijkt nederland een vogelvrije staat als ik zo van Anneke lees wat hij allemaal al uitgevreten heeft. En daar zit IK nu niet op te wachten. Dan geef mij maar die politiestaat!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:40

Ik had het ook al gehoord van iemand die de jongen kent. Echt verschrikkelijk!! Verdrietig

Was het trouwens al zeker dat die jongen dronken was? Ik begrijp echt niet waarom mensen dronken achter het stuur gaan zitten.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:56

Desiree schreef:
Dan geef mij maar die politiestaat!

Wanneer verhuis je naar China, Singapore of Noord-Korea? Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:58

Das toch echt vreselijk!
Ik vind dat ze hem tenminste moeten onderwerpen aan een 13 uur durende sessie, van '12 steden 13 ongelukken' waarin ze dit ongeluk herspelen....laat hem dat maar op zijn netvlies geprint houden!