Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 12:42

Splash is de laatste paar weken zo gek als een... verzin zelf maar wat
Ze wordt helemaal gek met rijden. Ze heeft energie te over en krijg het er gewoon niet uit.
Van de week wedstrijd gehad, helemaal gek niet willen luisteren in de 1ste dressuur proef, 2de ging dan wel
Met het inspringen weer helemaal gek niet luisteren naar mijn hulpen, alles zelf willen bepalen. Ook in het gewone parcours helemaal gek. Kon niks anders doen dan sturen
Zondag vrij gehad en toen maandag weer. Was gewoon lekker aan het dressuren en dacht voor de verandering maar eens galop balkjes te doen, om haar galop te verbeteren. Nou ze ziet die balkjes en wordt helemaal gek en ze heeft geen normaal pasje meer gezet.
Gister, springles. Ze was heel onrustig al met het losrijden. Veel beloont als ze het goed deed en ze werd ontspannen. Ook 1 hindernis ging goed, daarna goed belonen. Nou toen een parcourtje en weer wordt ze helemaal gek. Ze is alleen te sturen en gewoon niet meer in te houden.
Mn moeder heeft ook aan mn instructrice gevraagd wat het nou was. Nou die dacht gewoon dat het haar blijheid was, gewoon vrolijk en blij met alles. Wat ik eraan kon doen? Nou niks eigelijk...
Straffen zou niet eerlijk zijn, want dan krijgt ze straf omdat ze het naar haar zin heeft.
Haar laten gaan is ook geen optie want ze brengt zichzelf (en mij) in gevaar.
Kan gewoon niks meer met haar doen, beetje dressuur misschien, maar springen gaat gewoon niet meer op een normale manier en buiten rijden ook niet. Ze wordt gewoon helemaal gek.
Het draversinstinct komt weer naar boven...

Weten jullie een goede oplossing?
Bedankt, Anouk

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:36

Ik zou haar goed aan het werk zetten met dressuren. Als ze gaat rennen, zet haar op een kleine volte, rijd veel slangevoltes, schoudervoor. Maar zet haar aan het werk. Kan ze haar energie daarin steken.
Beetje vreemd dat je instructrice dat niet zegt. Mijne (gijsenkim) zei dat namelijk wel altijd tegen mij.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:21

Misschien eerst even longeren voordat je gaat rijden

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:25

Voorwaarst, voorwaarts, voorwaarts!!!!!!!!!! Flink aan het werk, voltes, handveranderen, tempowisselingen totdat ze met de tong op de grond hangt!!Succes!!!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 14:50

dank jullie wel, ga is goed aan de slag met haar Lachen (doe ik anders ook wel, maar dan maar wat langer en intensiever)

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:54

kom ik weer aan, maar wat is haar voeding?
kun je die misschien aanpassen?
mijn pony heeft het met vlagen( vooral als de wind naar het oosten staat, heel apart)
dan stap ik met hem totdat hij er bij in slaap valt, en dan pas ga ik aan het werk.
eerst rust erin, dan pas wat doen..

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 15:04

in stap is er niks aan de hand en dan als ik aandraaf is het opeens
en ze heeft normaal geen last van wind of wat anders waardoor ze extra druk wordt
ze staat op een handje gewoon voer, zonder extra energie ofzo