Stamboekkeuring en JongKWPN in Tolbert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Stamboekkeuring en JongKWPN in Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 11:02

De fokvereniging “Westerkwartier” organiseert op woensdag 7 juli haar jaarlijkse keuring op het terrein van de HJC manege, Hoofdstraat 53 Tolbert.

Het eerste rijpaard wordt om 8.00 uur buiten voor de jury opgesteld, waarna de keuring binnen in de kooi wordt voortgezet. Hier zullen de paarden op hun bewegingen en eventueel springcapaciteiten worden beoordeeld. De rijpaarden zullen verder volledig binnen worden afgewerkt, zodat deze keuring optimaal te volgen is. De aangifte bedraagt ongeveer 85 rijpaarden, waaronder 47 driejarigen.

Om 8.30 uur wordt met de tuigpaarden begonnen. Aangegeven zijn ongeveer 25 veulens en 35 paarden. Begonnen zal worden met de tuigpaardveulens, vervolgens de driejarigen. Alle tuigpaarden zullen op het veld worden beoordeeld en de dag wordt afgesloten met het kampioenschap van de tuigpaarden.

Omdat deze fokvereniging dit jaar 60 jaar bestaat nodigt zij alle landelijke leden en aspirant- leden van JongKWPN (16-26 jaar) uit om deze keuring te bezoeken. Ben je nog geen lid dit kan ter plekke worden geregeld. Bij de geluidswagen ligt een gratis catalogus voor je klaar, zodat je de keuring optimaal kunt volgen.



CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:06

Als je die keuringscatalogus nu even in PDF op internet zet (is er al een KWPN-Groningen site die werkt???) kan iedereen een dergelijk catalogus gratie krijgen.

Neem een voorbeeld aan Friesland.
Die zetten de volledige catalogus op internet.
Kun je thuis eerst even rustig doornemen WIE er allemaal komen en HOE LAAT........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:30

Das nog eens een idee van je CGJ, ik had dat probleem dus gisteren bij ons op de keuring.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:33

En ik begin ook al behoorlijk te balen van dat KWPN dat de uitslagen pas na 14 dagen op de site zet (met een beetje mazzel tenminste)
En dan heb ik het nog helemaal niet over het plaatsen van de catalogus een aantal dagen vóór de keuringen.
Ben ik nu mijn tijd zo ver vooruit, of lopen de anderen zo ver achter??? (volgens mij zei een voetbaltrainer ook al ooit zoiets....)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 14:58

CGJ12 schreef:
En ik begin ook al behoorlijk te balen van dat KWPN dat de uitslagen pas na 14 dagen op de site zet (met een beetje mazzel tenminste)
En dan heb ik het nog helemaal niet over het plaatsen van de catalogus een aantal dagen vóór de keuringen.
Ben ik nu mijn tijd zo ver vooruit, of lopen de anderen zo ver achter??? (volgens mij zei een voetbaltrainer ook al ooit zoiets....)


Dus je begrijpt niet dat de verkoop van de catalogussen een bron van inkomsten is voor de organisatie van zo´n keuring? Natuurlijk zou het handig zijn om alles op internet te hebben, maar er zitten ook nadelen aan.

Maar ik heb speciaal voor jou nog wel een catalogus van Tolbert hoor... die kan ik je wel toesturen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:10

Als dat zo'n bron van inkomsten is, vraag ik me af waarom Friesland zo'n ding volledig op internet zet.............

En zoveel van die boekjes worden echt niet aan de man gebracht hoor.
De meeste boekjes gaan naar eigenaren van paarden die er 's ochtends eentje mogen komen ophalen (vroeger kreeg je die dingen een paar dagen voor tijd thuis gestuurd, zodat je even naar de concurrentie kon snuffelen)
En dan moet je niet alleen kijken naar de opbrengstenkant, maar ook naar de kostenkant.
Een professionele drukker voor die boekjes ben je dan ook niet meer nodig. Daarvoor hoef je geen penningmeester te zijn van de fokvereniging.
En ik denk niet dat er veel mensen zijn die alles uitprinten en meenemen en daardoor geen boekje kopen. De meeste mensen (zélfs ik) kopen ALSNOG een boekje, of komen kijken terwijl ze anders niet waren gekomen.
Zelf was ik bijvoorbeeld ook niet van plan om naar de CK van Overijssel te gaan, maar omdat ik gezien heb dat er een aantal interessante veulens lijkt te komen ga ik wellicht wél.........

Trouwens bedankt voor het genereuse aanbod van het boekje, maar dat is nou ook weer niet nodig. OK dan!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:32

Ik zou ook wel willen (kom wel uit Friesland.... Haha!), maar ik zit ook met he tboekje. Jammer dat ze dat niet op internet gezet hebben.
En 7 juli had ik wel wat, alleen weet niet meer precies wat Verward Ik kijk het nog even aan......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers